Volkswagen Tayron zastępuje Tiguana Allspace w roli siedmioosobowego SUV-a. Wariacja Tiguana nie zdobyła zbyt dużej popularności, a jako jedną z przyczyn producent wskazywał nieświadomość klientów, iż takie auto w ogóle istnieje - potwierdziło to specjalne badanie. Teraz poinformowano, iż ruszyła polska przedsprzedaż Tayrona. Auto dostępne jest już w konfiguratorze.
Volkswagen Tayron w Polsce. Jakie wersje wyposażenia?
Volkswagen Tayron dostępny będzie w trzech wersjach wyposażenia - Life, Elegance oraz R-Line (tak jest np. w Niemczech). Ale nie w Polsce. U nas do wyboru będą również nieznacznie droższe od bazowych odmiany Life Plus i R-Line Plus. Póki co polscy klienci mogą zdecydować się na jeden z czterech wariantów. W konfiguratorze nie ma możliwości wyboru wersji Elegance. Reklama
Standardową jest wersja Life. Na jej wyposażeniu znajdziemy m.in.:
10,25-calowy ekran wskaźników12,9-calowy ekran multimediówbezprzewodową łączność z telefonem (Android Auto i Apple CarPlay)trzystrefową klimatyzację automatyczną17-calowe felgi aluminiowepneumatycznie regulowane podparcie lędźwiowe dla przednich foteliosiem głośnikówpodświetlane logo z przodu i z tyłu autareflektory LED z dynamiczną regulacją zasięgutylne lampy 3D LEDczarne relingi dachowebezkluczykowe uruchamianie samochodusystem wspomagania parkowania Park Assist z czujnikami parkowania z przodu i z tyłusystem awaryjnego hamowania oraz rozpoznawania rowerzystówasystenta utrzymania pasa ruchukamerę cofania
W wyższej odmianie, Life Plus, można liczyć dodatkowo na:
reflektory z dynamiczną regulacją zasięgu oraz dynamicznym doświetlaniem zakrętówfunkcję pamięci w Park AssistPark Assist Pro - asystent parkowania z funkcją zdalnego parkowaniareflektory LED Plussrebrne relingi dachowebezdotykowe otwieranie i zamykanie klapy bagażnika
W wyższej wersji, R-Line, klienci mogą liczyć dodatkowo na:
adaptacyjne zawieszenie DCC Prochromowane wykończenia przełącznikówfotel kierowcy ErgoActivepodgrzewanie przednich foteli i kierownicyłopatki do zmiany biegów przy kierownicy19-calowe felgi aluminiowe
W tej wersji w standardzie nie znajdziemy jednak m.in. systemu bezdotykowego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika czy funkcji zdalnego parkowania.
Na szczycie oferty znajduje się odmiana R-Line Plus. Tutaj na wyposażeniu znajdziemy m.in.:
elektrycznie sterowany szklany dach panoramiczny20-calowe felgi aluminiowePark Assist Pro z funkcją zdalnego parkowaniabezdotykowe zamykanie i otwieranie klapy bagażnika
Bazowo auto w każdej wersji wyposażenia dostępne jest w odmianie pięciomiejscowej. Dwa dodatkowe miejsca kosztują 4,4 tys. zł. Nie możemy się na nie zdecydować, o ile kupujemy auto z hybrydą typu plug-in.
Jakie silniki ma Volkswagen Tayron?
W przyszłości Volkswagen Tayron będzie dostępny w siedmiu wersjach napędowych. w tej chwili klienci mają do wyboru tylko trzy. W wariancie Life i Life Plus auto oferowane jest tylko z miękką hybrydą bazującą na benzynowym silniku 1,5. Układ oferuje 150 KM. W odmianie R-Line i R-Line Plus klienci mogą zdecydować się na hybrydę plug-in o mocy 272 KM (zasięg na prądzie 119 km) lub dwulitrową odmianę wysokoprężną o mocy 193 KM oferującą dodatkowo napęd na cztery koła (miękka hybryda i hybryda plug-in z napędem na przód). Silnik Diesla i miękka hybryda współpracują z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową. W hybrydzie typu plug-in natomiast ma ona sześć przełożeń.
Ile kosztuje nowy Volkswagen Tayron?
Ceny Volkswagena Tayrona startują od 180 290 zł. Warto zauważyć, iż wersje z dopiskiem "Plus" są nieznacznie wyższe od tych podstawowych, a oferują znacznie lepsze wyposażenie. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów pod koniec pierwszego kwartału 2025 roku.
Volkswagen Tayron. Ceny
Wersja
Life
Life Plus
R-Line
R-Line Plus
1,5 eTSI 150 KM
180 290 zł
181 090 zł
-
-
Hybryda plug-in, 272 KM
-
-
229 690 zł
231 390 zł
2,0 TDI, 193 KM, napęd na cztery koła
-
-
236 690 zł
238 390 zł
Wróćmy teraz do wspomnianych nieoficjalnych zapewnień polskich przedstawicieli Volkswagena. Deklarowali oni, iż cenowo Tayron będzie bardzo atrakcyjną ofertą na tle nowego Tiguana. Porównywalna wersja Life ze 150-konną miękką hybrydą w przypadku Tiguana kosztuje 169 290 zł. Oznacza to, iż za równo 11 tys. zł więcej otrzymujemy auto, które jest o 25 cm większe i ma o 11 cm większy rozstaw osi.
W ramach samego koncernu Volkswagena Tayron będzie konkurował z innym siedmioosobowym SUV-em, czyli Skodą Kodiaq. Choć egzemplarze pierwszej generacji czeskiego modelu są wciąż dostępne, to lepiej zdecydowanie porównać Tayrona z wchodzącym na rynek drugim wcieleniem. Ceny aut na rok modelowy 2025 z identycznym układem napędowym, czyli 150-konną miękką hybrydą, startują od 168 350 zł (Skoda deklaruje, iż najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki to 174 850 zł). To oznacza, iż Tayron jest nieznacznie, ale jednak zauważalnie droższy. Ponadto w standardzie Kodiaqa znajdziemy takie udogodnienia jak podgrzewane przednie fotele, elektrycznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień czy manetki do zmiany biegów. Warto jednak zaznaczyć, iż w tej chwili czeski model oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia - Selection i Sportline. jeżeli kierować się nazewnictwem marki w innych modelach, można śmiało założyć, iż pierwsza z nich nie jest docelowo podstawową odmianą. Warto też dodać, iż w przypadku Kodiaqa zapłacimy więcej za trzeci rząd siedzeń - 5,1 tys. zł.