Volkswagen T-Roc Cabriolet hitem sprzedaży w swoim segmencie

profiauto.pl 1 rok temu

Chyba mało kto wierzył w to, iż Volkswagena T-Roc w wersji z otwartym nadwoziem zyska tak dużą popularność. W Wolfsburgu mieli jednak nosa. Oryginalny crossover był najlepiej sprzedającym się pojazdem w segmencie coupe/cabrio w pierwszych 7 miesiącach roku.

Volkswagen T-Roc cabrio – król wśród kabrioletów

Taki nagłówek brzmi co najmniej dziwnie, ale ma potwierdzenie w liczbach. Jak wynika z przedstawionych danych przez Dataforce T-Roc bez dachu zdominował rynek sprzedaży w segmencie popularnych cabrio/coupe w całym pierwszym półroczu. Dokładnie w pierwszych 7 miesiącach roku jego zalety doceniło 8732 klientów, co oznacza wzrost sprzedaży o 9,6% względem tego samego okresu w roku ubiegłym.

T-Roc cabrio okazał się niemal dwukrotnie popularniejszy od Mazdy MX-5, która sprzedała się w liczbie 4570 egzemplarzy i zajęła drugie miejsce w tym zestawieniu. Podium zamyka Alpine A110 z wynikiem 2155 sprzedanych egzemplarzy. Warto też odnotować, iż T-Roc cabrio radził sobie nieźle także na tle marek premium. Wyprzedził go jedynie Mini One/Cooper (13 750 sprzedanych sztuk).

Dotychczasowe próby krzyżowania SUV-a z nadwoziem cabrio nie były udane

Nissan Murano CrossCabrio, który przecierał ten szlak, sukcesu nie odniósł. Pojazd miał być ekskluzywnym produktem dla zamożnych, starszych klientów, ale ci nie docenili jego oryginalnej stylistyki. Jednostka V6 pod maską okazała się mało istotnym argumentem do zakupu, podobnie jak białe wnętrze, z którego Murano CrossCabrio słynęło. Kolejny tego typu pojazd – Range Rover Evoque bez dachu również przeszedł bez echa i dziś mało kto o nim pamięta. Z Volkswagenem T-Roc Cabrio jest jednak inaczej.

W czym można upatrywać jego popularność?

Wydaje się, iż T-Roc bez dachu wstrzelił się idealnie w swój czas. Nie ma konkurencji na rynku, a jego cena jest bardzo przystępna. No i najważniejsze – jest crossoverem, który zapewnia dobrą widoczność zza kierownicy i wygodne wsiadanie. Coś na ten temat mogą powiedzieć mieszkańcy Niemiec, gdzie T-Roc ze składanym dachem jest bestsellerem od samego początku, czyli od 4 lat.

Mimo tak świetnych wyników przyszłość T-Roca cabrio nie jest taka pewna. Wszystko wyjaśni się w 2025 roku, kiedy poznamy drugą generację crossovera, który będzie ostatnim spalinowym modelem przed elektryfikacją.

Zdjęcie: Volkswagen

Idź do oryginalnego materiału