Volkswagen Group of America wraca na CES (Consumer Electronics Show) – największe na świecie targi elektroniki po sześcioletniej przerwie. Właśnie podczas tej imprezy, między 5 a 8 stycznia, Volkswagen pokazuje swoją pierwszą elektryczną limuzynę, opartą na platformie MEB. Zaprezentowane w Las Vegas auto jest zakamuflowane przy pomocy unikatowej technologii z wielowarstwowym lakierem do tworzenia efektów świetlnych na karoserii pojazdu. Kamuflaż jest interaktywny, co symbolizuje kolejny krok na drodze do cyfryzacji przyszłego flagowego modelu rodziny ID. którego studyjną wersję zaprezentowano w ubiegłym roku w Chinach (ID.AERO, który możecie zobaczyć tutaj) . W tym aucie, podobnie jak w przypadku ID.7, nacisk położono na doskonałość aerodynamiczną, dzięki czemu zasięg nowego modelu rodziny ID. może wynieść choćby do 700 kilometrów (wg WLTP).
„Wraz z nowym ID.7 rozszerzamy naszą ofertę modeli elektrycznych na wyższe segmenty. Nowa limuzyna będzie oferować najnowocześniejszą technologię i najwyższą jakość. ID.7 to jeden z dziesięciu nowych elektrycznych modeli, które planujemy wprowadzić na rynek do 2026 roku. Naszym celem jest zaoferowanie samochodów elektrycznych w każdym segmencie” – mówi Thomas Schäfer, szef marki Volkswagen Samochody Osobowe.
ID.7 oferuje jeszcze łatwiejszą obsługę i wyższy komfort
W najnowszym modelu opartym na platformie MEB, VW zareagował na opinie klientów i wprowadził oczekiwane przez nich modyfikacje. Z pewnością przełoży się to na lepsze wrażenia z użytkowania. W ID.7 do standardu należą między innymi:
- nowy design wyświetlaczy
- wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością
- 15-calowy ekran systemu inforozrywki
- nowe elementy sterowania klimatyzacją
- podświetlany touch slider
Nowy układ klimatyzacji z inteligentnymi nawiewami wyróżnia się niespotykanymi dotąd funkcjami. Na przykład ID.7 może wykryć, iż kierowca zbliża się do auta i zacznie chłodzić wnętrze w gorące letnie dni lub ogrzewać wnętrze zimą, zanim kierowca wsiądzie do pojazdu. Nowo zaprojektowane wloty powierza „Smart Air Vents” kontrolują przepływ powietrza i ustawiają się w taki sposób, by jak najszybciej rozprowadzić powietrze po samochodzie. jeżeli w samochodzie są pasażerowie, powietrze może być kierowane wprost na nich lub może wentylować wnętrze pośrednio. To, co w danej chwili dzieje się z nawiewem przez cały czas widać na nowym, dużym wyświetlaczu. Wybrane scenariusze mogą zapisywane indywidualnie dla wszystkich użytkownika i później uruchamiane w razie potrzeby. Można je także aktywować dzięki komend głosowych. jeżeli kierowca powie „Cześć Volkswagen, mam zimne ręce!”, ID.7 uruchomi ogrzewanie kierownicy, a na dłonie skieruje ciepłe powietrze.
Interaktywny kamuflaż
Na targach CES w Las Vegas VW pokaże model ID.7 w szczególnej odmianie, ukrytej pod kamuflażem. Nowa limuzyna wyróżnia się „cyfrowym” designem z unikatowym lakierem, który interaktywnie podświetlono. Na aucie jest 40 warstw lakieru, z których część jest przewodząca, a pozostałe cechują się adekwatnościami izolującymi. W sumie można więc niezależnie sterować 22 obszarami karoserii, które mogą świecić dzięki zjawisku elektroluminescencji. Podświetlenie może się także zmieniać w rytm muzyki. Kody QR na masce i po obu stronach samochodu stanowią swego rodzaju interfejs między światem fizycznym i cyfrowym. Cały kamuflaż również kontynuuje motyw kodu QR i w ten sposób ukrywa kontury auta w wersji produkcyjnej.
MEB pozwala na zaprojektowanie opływowej sylwetki przy zachowaniu przestronnego wnętrza
Pod względem stylistycznym ID.7 to rozwinięcie stylistyki znanej z innych modeli rodziny modeli ID. Charakterystyczne cechy sedana to opływowe nadwozie, które przyczynia się do zmniejszenia zużycia energii, jak i zwiększenia zasięgu. Wloty powietrza umieszczone w przedniej części kierują przepływające przez nie powietrze w dół po bokach pojazdu do tyłu w przemyślany sposób. Tworzą one swego rodzaju kurtynę powietrzną, która uspokaja przepływ powietrza z boków pojazdu. Opadający ku tyłowi dach wygląda dynamicznie i przyczynia się do uzyskania bardzo niskiego współczynnika oporu powietrza. Zasięg wynosić ma do ok. 700 kilometrów (wg WLTP).
Podobnie jak inne modele z rodziny ID., także ID.7 bazuje na platformie MEB Grupy Volkswagen. Jej cechy charakterystyczne to krótkie zwisy i długi rozstaw osi (2,97 m), co przekłada się na przestronne wnętrze. W limuzynie, takiej jak ID.7 jest to szczególnie istotne.
500 000 elektrycznych aut na platformie MEB dostarczono do klientów
Wprowadzenie sedana ID.7 oznacza, iż Volkswagen rozszerzy rodzinę w pełni elektrycznych modeli ID. na klasę wyższą średnią. To jeden z elementów strategii ACCELERATE. Volkswagen osiągnął już pierwszy kamień milowy: od przekazania klientom pierwszych egzemplarzy modelu ID.3 we wrześniu 2020 roku Volkswagen dostarczył na całym świecie poprzez swoje spółki zależne 500 000 pojazdów z rodziny ID. – ten cel udało się osiągnąć rok wcześniej niż planowano i to pomimo trwających trudności w łańcuchu dostaw.
Po modelach ID.3, ID.4, ID.5 i ID.6 (ten ostatni dostępny wyłącznie w Chinach) oraz nowym ID. Buzz, ID.7 będzie szóstym modelem z rodziny ID. i drugim po ID.4 globalnym samochodem Volkswagena opartym na platformie MEB. Elektryczny sedan będzie oferowany na trzech najważniejszych rynkach – w Chinach, Europie i Ameryce Północnej. ID.7 przeznaczony na rynek europejski będzie produkowany w zakładach Volkswagena w Emden. W tej fabryce jest już produkowany Volkswagen ID.4.