
Hot hatch z napędem na obie osie? Ten model należy do najczęstszych wyborów w swojej klasie. teraz doczekał się aktualizacji zgodnej z pozostałymi konfiguracjami tego modelu.
Oto Volkswagen Golf R 2025 w pełnej okazałości. Nie jest tajemnicą, iż producent z Wolfsburga pracuje nad elektrycznym następcą tego modelu, dlatego można założyć, iż to najpewniej ostatnia spalinowa wersja sportowa dobrze znanego kompaktowego hatchbacka.
Jeżeli rzeczywiście tak będzie, to nie ma żadnych powodów do radości. Elektryczność w aktualnym wydaniu oznacza stosowanie ciężkich akumulatorów, co odbija się na masie własnej pojazdu. jeżeli marka pójdzie w zaparte, to nowa koncepcja już nie da równie dużej frajdy z pokonywania zakrętów – i większa moc tego nie zmieni.

Wróćmy jednak do tego, co zostało zaprezentowane. Nowy Golf R otrzymał oczywiście przeprojektowane reflektory w technologii Matrix, grill z dwoma blendami LED i podświetlonym znaczkiem oraz zmodyfikowany zderzak.
Z kolei profil samochodu ujawnia nowe listwy progowe, inne, dedykowane felgi aluminiowe i szare obudowy lusterek. Natomiast z tyłu znajdziemy większy spojler, przemodelowane klosze lamp, cztery końcówki układu wydechowego i dyfuzor.

We wnętrzu też pojawiły się nowości. Tą kluczową jest ekran multimedialny o przekątnej 12,9 cala. Podobnie jak w poprzedniku, skupia wokół siebie większość funkcji – w tym panel automatycznej klimatyzacji, co zaburza ergonomię obsługi.
Zegary są oczywiście cyfrowe i można je personalizować w sporym zakresie. Jest tu również kierownica ze sportowym wieńcem. Niestety, umieszczone na niej przyciski są dotykowe, co nie jest wygodnym rozwiązaniem.
Volkswagen Golf R 2025 – dane techniczne
Pod maską nie ma żadnych zaskoczeń. Mieszka tu dwulitrowa, doładowana jednostka benzynowa z rodziny TSI, która została podkręcona do 333 koni mechanicznych i 420 niutonometrów. To oznacza wzrost o 13 koni i zbieżność z potencjałem Golfa R 333 Limited Edition.
Volkswagen Golf R 2025 dysponuje oczywiście napędem na obie osie 4Motion. Za przenoszenie mocy na cztery koła odpowiada dwusprzęgłowa, dziewięciobiegowa przekładnia automatyczna. Osiągi? Naprawdę dobre.
>Volkswagen Scirocco z drugiej ręki. Stylowy Golf o przewidywalnym charakterze
Topowe wydanie Golfa rozwija 100 km/h w 4,6 sekundy i potrafi pędzić choćby 270 km/h. Jest to zatem bardzo szybki hot hatch. Inżynierowie na pewno popracowali nad jego adekwatnościami jezdnymi, co ma związek zarówno z układem kierowniczym, jak i zawieszeniem.
W aucie nie zabraknie także nowych funkcji i asystentów jazdy. Zastosowano tu choćby układ GPS, który pomaga mierzyć czas okrążenia. Należy jednak zaznaczyć, iż taka opcja jest częscią opcjonalnego pakietu Performance.