Volkswagen Golf po liftingu – poprawione multimedia i nowa hybryda plug-in

profiauto.pl 11 miesięcy temu

Volkswagen pisze ostatni odcinek spalinowej historii Golfa. Kultowy kompakt przeszedł lifting, który poprawia niedociągnięcia 8. generacji, w tym m.in. multimedia, na które narzekali klienci. Zmiany z zewnątrz są jednak detaliczne.

8. generacja Volkswagena Golfa, która zadebiutowała w 2019 roku, jest ostatnią z silnikami spalinowymi. Pod koniec tej dekady na rynku pojawi się następca, ale już w pełni elektryczny. Zanim to nastąpi, Volkswagen zdecydował się na odświeżenie obecnej wersji.

Zacznijmy od wyglądu, bo ten zmienił się najmniej

Zmiany objęły głównie nowe zderzaki oraz przeprojektowane przednie oprawy reflektorów LED, które mają teraz ostrzejszą linię. Z tyłu debiutują światła z nowa grafiką odznaczającą się wyjątkowymi wzorami 3D do wyboru.

W bogatszych wersjach Golf otrzyma podświetlany znaczek, a za dodatkową opłatą klienci będą mogli korzystać z matrycowych diod, zwiększających zasięg świecenia aż dwukrotnie w przypadku świateł długich.

Poza tym w palecie lakierów znajdziemy nowe kolory w liczbie czterech. To Crystal Ice Blue, Olster Silver, Anemone Blue i Grenadilla Black. Nie zabraknie również nowych wzorów kół.

Volkswagen Golf po liftingu – kokpit

Sterowanie multimediami było najczęściej krytykowane przez użytkowników obecnej generacji. Lifting ma to zmienić. Nowy system bazuje na MIB4 i podobno jest bardziej intuicyjny od poprzednika. Obejmuje także system obsługi głosowej wykorzystujący ChatGPT.

Podstawowy ekran wyświetlacza ma 10,4 cali, a opcjonalny charakteryzuje się przekątną 12,9-cala. Cyfrowe zegary są standardem, a za dopłatą dostaniemy wyświetlacz HUD.

Volkswagen powrócił do kierownicy z fizycznymi przyciskami, w miejscu dotykowych pól, co jest bardzo dobrą wiadomością dla kierowców. Za to suwaki do obsługi klimatyzacji i głośności pozostały, ale zyskały podświetlenie.

Na długiej liście możliwego wyposażenia znajdziemy teraz kamery 360 stopni oraz system Park Assist Plus, umożliwiający zdalne parkowanie dzięki telefona.

Co pod maską?

Producent przygotował aż dziewięć wersji napędowych, obejmujących jednostki benzynowe (TSI), hybrydy typu mild (eTSI), hybrydy plug-in (eHybrid i GTE) oraz jednostki wysokoprężne (TDI).

Absolutną nowością jest hybryda plug-in oparta na jednostce 1.5 TSI z akumulatorem o pojemności 19,7 kWh (wcześniej 10,6 kWh). Jej zasięg na jednym ładowaniu sięga 100 kilometrów, i co ważne, baterię można będzie teraz ładować na stacjach szybkiego ładowania DC z maksymalną mocą 50 kW.

Odświeżony Volkswagen Golf występuje zarówno w wersji nadwoziowej hatchback, jak i kombi (Variant). Będzie można wybierać spośród czterech wersji wyposażenia: Golf, Life, Style i R-Line. Cena nie pozostało znana.

Zdjęcia: Volkswagen

Idź do oryginalnego materiału