Używany Mitsubishi Lancer VII (2003-2008) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

1 rok temu

Mitsubishi Lancer kojarzy się z autem wyczynowym lub sportowym, ale to również zwykły, rodzinny sedan. Jakie są opinie o VII generacji?

Mitsubishi Lancer, bez względu na generację, będzie kojarzył się z samochodem rajdowym lub przynajmniej mocno zmodyfikowanym, mocnym, posiadającym napęd na cztery koła, głośny wydech i oferującym świetne osiągi. Taka reputacja była budowana przez wiele lat sukcesami na trasach rajdowych, zarówno serialu WRC, jak i na rajdach lokalnych. Rajdowe Lancery kilku ostatnich generacji były lubiane przez kierowców rajdowych i chętnie wybierane do rywalizacji również przez prywatne zespoły. Nic więc dziwnego, iż widok seryjnego Lacera VII na 16-calowych felgach stalowych, bez spojlerów, dokładek i obniżonego zawieszenia może być rozczarowujący. Ale nie samymi rajdami człowiek żyje i bazowe modele były kierowane do zwykłych kierowców, którzy szukali prostego i niezawodnego auta. Jak dziś prezentuje się Lancer VII i czy warto rozważyć jego zakup?

Rajdowy rodowód w bazowych wersjach nie daje o sobie znać, ale topowa odmiana z silnikiem 2.4 nie cierpi na brak dynamiki.

Używany Mitsubishi Lancer VII – wymiary, nadwozie

Jeśli ktoś spodziewa się sportowych doznań wizualnych, po zobaczeniu seryjnego Lancera VII może doznać sporego rozczarowania. Po agresywnych dodatkach i pakiecie aerodynamicznym nie ma śladu, a zamiast tego są proste, odrobinę nudne kształty i jedynie tylne światła przypominają te, które znamy z edycji Evo. Przód zdominowany jest przez duże klosze lamp w kształcie trójkątów, w centralnej części znajduje się tradycyjne dla marki logo, które również wkomponowano w trójkątne wycięcie. Linia boczna jest dość specyficzna, bowiem sylwetka poprowadzona jest stosunkowo nisko, klapa bagażnika delikatnie opada, za to linia dachu prowadzona jest dość wysoko. Powierzchnia okien także jest spora, słupki są wąskie, dzięki czemu widoczność jest naprawdę na wysokim poziomie. Możemy znaleźć wersje z niewielkim spojlerem z tyłu, który bardzo pozytywnie wpływa na prezencję auta i dodaje mu odrobiny sportowych cech znanych z rajdów. Mitsubishi Lancer VII mierzy 4480 mm długości, 1695 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Rozstaw osi to 2600 mm.

Odmiana kombi nie jest zbyt częstym widokiem na ulicach i może być ciekawym materiałem na youngtimera.

Używany Mitsubishi Lancer VII – wnętrze, bagażnik

Japońskie samochody nigdy nie zachwycały stylistyką wnętrza i nie inaczej jest z Mitsubishi Lancerem VII. We wnętrzu jest po prostu smutno i praktycznie nie ma na czym zawiesić oka, ale jest kilka elementów, które nieśmiało przypominają o rodowodzie tego modelu. W oczy rzucają się białe tarcze zegarów, które na początku XXI wieku były synonimem sportowego klimatu w motoryzacji. Oprócz tego wokół drążka zmiany biegów i na kierownicy mamy coś w stylu imitacji metalowego pierścienia z widocznymi śrubami. To wszystko wygląda dość przeciętnie i odrobinę tandetnie, ale dodaje Lancerowi odrobiny sportowego sznytu. Poza tym projekt jest na wskroś prosty i minimalistyczny. W części centralnej znajduje się kieszeń na standardowe radio, poniżej pokrętła do sterowania nawiewami, jest również niewielka półka i kilka dodatkowych przycisków funkcyjnych.

Nie jest to miejsce, które zachwyca urodą, ale na ergonomię i prostotę obsługi nie można narzekać.

Można było trafić na wersje z elementami udającymi drewno, jasną tapicerką i automatyczną skrzynia biegów, ale były to zwykle wersje importowane z innych rynków. U nas zwykle trafimy na prostsze odmiany bez wielu ciekawych elementów wystroju. Fotele są wygodne i mają „kanapowy” charakter, podobnie kanapa z tyłu. Miejsca jest dość, choć wysocy pasażerowie siedzący z tyłu mogą mieć problem z miejscem na nogi. Nad głową przestrzeni jest wystarczająco przez wspomniany już, wysoko poprowadzony dach. Jak przystało na sedana, bagażnik nie jest specjalnie ustawny i praktyczny, dodatkowo po złożeniu oparć kanapy i tak natrafimy na niewielki otwór przejściowy do kabiny. Pojemność bagażnika to 430 litrów. Dla tych, którzy potrzebują większej praktyczności, pozostaje poszukać wersji kombi.

1 z 6
Jeśli ktoś nie szuka sportowych emocji we wnętrzu, w konwencjonalnym Lancerze znajdzie dość wysoki komfort i wystarczająco dużo przestrzeni.
Na kanapie miejsca jest wystarczająco, na nogi może trochę mniej, ale za to nad głową choćby wysocy pasażerowie nie będą narzekać na brak swobody.
Bagażnik jest naprawdę pojemny i ma regularne kształty, więc nikt nie powinien narzekać na braki w ergonomii.
Po złożeniu oparć podłoga tworzy niemal płaską powierzchnię.
W wersji sedan jest w zasadzie podobnie, choć nad głową miejsca jest odrobinę mniej.
Bagażnik w sedanie ma nieregularne kształty i zawodzi pod względem praktyczności.

Używany Mitsubishi Lancer VII – silniki

Wybór silników nie jest specjalny rozpieszczający, a bazowe motory dysponują zaskakująco niską mocą. Przykładowo bazowa jednostka 1.3i 16V generuje skromne 82 KM i moment obrotowy 120 Nm, co przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 13,7 sekundy. Prędkość maksymalna to 171 km/h a średnie spalanie to około 6,5 l/100 km. Alternatywą, którą można dość często spotkać w ogłoszeniach, jest silnik 1.6i 16V o mocy 98 KM i momencie obrotowym 150 Nm. Ta wersja ma już o wiele więcej argumentów, a jednym z nich jest sprint do setki w 11,8 sekundy. To wciąż kiepski wynik, ale przynajmniej pozwala na dość sprawne przemieszczanie się. Prędkość maksymalna to 183 km/h a średnie spalanie to około 6,7 l/100 km.

Jednostka 1.6i 16V jest wystarczająca do codziennej, spokojnej jazdy, choć dynamika mogłaby być nieco lepsza.

O wiele lepiej radzi sobie jednak wersja z silnikiem 2.0i 16V Sport o mocy 135 KM i momencie obrotowym 176 Nm. Co prawda nazwa „Sport” jest trochę na wyrost, ale sprint od 0 do 100 km/h zajmuje już poniżej 10 sekund, prędkość maksymalna przekracza 200 km/h, a średnie spalanie to już blisko 8,5 l/100 km. Na szczycie jest jednostka 2.4i 16V, która generuje 162 KM i 220 Nm, ale nie jest ona zbyt popularna na rynku wtórnym.

Jednostka wolnossąca 2.0 jest już optymalnym wyborem jak na dzisiejsze czasy i jazda tym autem nie będzie męcząca, również w trasie.

Używany Mitsubishi Lancer VII – opinie użytkowników

Zalety

„Auto kojarzące się z rajdowym odpowiednikiem, zwraca na siebie uwagę”.

„Sporo przestrzeni w środku, wysoki komfort podróży i świetna widoczność”.

„Prosta i bezawaryjna konstrukcja, bezproblemowe jednostki napędowe”.

„Niskie ceny na rynku wtórnym”.

Wady

„Jeśli ktoś oczekuje od standardowej wersji emocji, będzie rozczarowany”.

„Niezbyt atrakcyjne wnętrze oraz braki w wyposażeniu”.

„Bardzo skromny wybór dobrze wyposażonych egzemplarzy (a tych warto poszukać)”.

„Mogą być spore problemy ze znalezieniem zadbanego modelu”.

Mitsubishi Lancer Evolution
1 z 5
Lancer Evoliution jest jak zupełnie inne auto - nie dość, iż wygląda o wiele lepiej, to na dodatek oferuje fantastyczne osiągi.
Tutaj nie ma kompromisów i jeżeli ktoś szuka wygodnego auta na co dzień, może być rozczarowany.
Wysokie spalanie, ale i fantastyczne osiągi. Tu czuć rajdowy rodowód podczas jazdy.
Deska rozdzielcza jest surowa, ale w tym przypadku, idealnie pasuje do charakteru auta.
Świetne trzymanie w zakrętach przydaje się podczas jazdy tą niemal wyczynową wersją.
Mitsubishi Lancer VII - wersje nadwoziowe
1 z 2
Mitsubishi Lancer VII w wersji sedan.
Mitsubishi Lancer VII w ciekawej i rzadko spotykanej wersji kombi.

Używany Mitsubishi Lancer VII – awaryjność, typowe usterki

Właściciele Lancerów wysoko oceniają jego niezawodność, choćby w przypadku samochodów, które przejechały mnóstwo kilometrów, co sprawia, iż model ten jest dobrą propozycją dla wszystkich, kto myśli o tanim i bezproblemowym transporcie. Mimo niskiej ceny i sporych przebiegów, warto poszukać auta, które było regularnie serwisowane i nie ma poważnych ognisk korozji na podwoziu. Ważne jest, aby auto miało regularnie wymieniany rozrząd oraz olej – odpowiednio co około 100 i 10 tys. kilometrów. Podczas jazdy próbnej Lancerem ważne jest, aby podczas przyspieszania szukać dymu z rury wydechowej, który wskazywałby na uszkodzony silnik. Zmiana biegów w automatycznej skrzyni powinna być płynna zarówno przy gwałtownym przyspieszaniu, jak i wytracaniu prędkości.

Większość wersji będzie z manualnymi skrzyniami biegów, a te z automatami warto dokładnie sprawdzić, aby uniknąć kosztownych napraw.

Używany Mitsubishi Lancer VII – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Mitsubishi Lancer VII znajduje się na tabliczce znamionowej umieszczonej na ścianie grodziowej pod maską po prawej stronie, jak również za szybą w lewym dolnym rogu. VIN znajdziemy również na naklejce umieszczonej na słupku B pod drzwiami kierowcy.

Używany Mitsubishi Lancer VII – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 50 ogłoszeń dotyczących używanego Mitsubishi Lancera VII. Przykładowo egzemplarz z 2008 roku z silnikiem 1.6 o mocy 98 KM i z przebiegiem 238 000 kilometrów to koszt około 8 000 złotych. Za około 12 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2004 roku z silnikiem 2.4 w wersji RalliArt, z nadwoziem kombi i z przebiegiem 250 000 kilometrów.

Używany Mitsubishi Lancer VII – podsumowanie

Mitsubishi Lancer VII to odrobinę niekonwencjonalna propozycja dla szukających niedrogiego, niezawodnego i prostego auta na co dzień o sportowym rodowodzie. Co prawda tego sportu nie widać i nie czuć w bazowych wersjach silnikowych, ale jeżeli ktoś ma spokojny styl jazdy, z pewnością doceni bezproblemową eksploatację.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Mitsubishi:

Używane Mitsubishi ASX (od 2010 r.) – opinie użytkowników

Używane Mitsubishi Colt VI (2004-2012) – opinie użytkowników

Mitsubishi Lancer VII – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 448/166/144-148 cm
Rozstaw osi 260 cm
Pojemność bagażnika 400-1200 l
Mitsubishi Lancer VII – dane techniczne, osiągi, spalanie Silnik 1.3i 16V 1.6i 16V 2.0i 16V 2.4i 16V
Pojemność 1299 cmł 1584 cmł 1997 cmł 2378 cmł
Paliwo benzynowy benzynowy benzynowy benzynowy
Maks. moc 82 KM 98 KM 135 KM 162 KM
Maks. moment 120 Nm 150 Nm 176 Nm 219 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,7 s 11,8 s 9,7 s 7,6 s
Prędkość maks. 171 km/h 183 km/h 204 km/h 218 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,5 l/100 km 6,7 l/100 km 8,4 l/100 km 8,7 l/100 km

Używany Mitsubishi Lancer VII – galeria

1 z 15
Mitsubishi Lancer VII - przód
Mitsubishi Lancer VII - przód
Mitsubishi Lancer VII - przód
Mitsubishi Lancer VII - bok
Mitsubishi Lancer VII - tył
Mitsubishi Lancer VII - tył
Mitsubishi Lancer VII - tył
Na desce rozdzielczej można znaleźć kilka sportowych akcentów m.in. białe tarcze zegarów czy srebrne wstawki.
Kiedyś białe zegary były synonimem sportowego auta.
Manualna skrzynia biegów ma tylko pięć przełożeń.
Standardowe wykończenie konsoli środkowej.
Fotele są wygodne, ale mają mocno kanapowy charakter.
Lancer nie jest autem szczególnie przestronnym, ale miejsca dla dwóch dorosłych osób nie zabraknie.
Bagażnik wersji sedan nie zachwyca pojemnością, a niewielki otwór pozwalający powiększyć przestrzeń mocno psuje jego praktyczny walor.
Pod podłogą wygospodarowano trochę miejsca na kilka schowków.
Idź do oryginalnego materiału