Chery sprytnie rozegra rywali. Nowa marka z SUV-ami o spojrzeniu lamparta już się rozgrzewa przed wejściem na rynek

8 godzin temu

Koncern Chery zachęcony udanym europejskim debitem swoich marek Omoda, Jaecoo i EBRO sięga po kolejnego asa w rękawie. Na koniec roku szykuje europejskim rywalom niespodziankę w postaci kolejnej marki- Lepas. Z myślą o podboju segmentu SUV-ów zamierza je oferować w każdym rozmiarze z ofertą szytą na miarę potrzeb klientów.

Chery sprytnie wykorzysta Lepas, by wycelować w niemieckie marki premium

Jak informowaliśmy w sierpniu, koncern Chery realizuje swoją strategię ekspansji na rynki Europy. Nowa marka Lepas zajmie już niedługo miejsce obok Jaecoo i Omody, ale ofertą wyceluje w bardziej ekskluzywnych klientów.

Lepas jako marka powstała w 2025 roku i podobnie jak Omoda i Jaecoo jest pododdziałem Chery International. W związku z tym będzie sprzedawana poza Chinami wyłącznie w celu wsparcia strategii eksportowej Chery. Jej pierwszy model o nazwie Lepas L8, zjechał z linii produkcyjnej 22 kwietnia 2025 roku. To on zainauguruje komercyjne życie marki na Starym Kontynencie. Nie będzie jednak jedynym SUV-em, którym Lepas wyceluje w ofertę niemieckich rywali.

Marka Lepas docelowo szykuje ofertę na każdy gust, więc oprócz 3 SUV-ów pojawią się także sedany i hatchbacki. Wyposażony w najlepsze technologie grupy Chery z wnętrzami dorównującymi tym oferowanym przez największe marki zachodnie będą trudnymi rywalami nie tylko dla Volkswagena.

foto: Lepas

Wejście na rynek marki Lepas weszło w końcową fazę odliczania

Chery sprytnie zaplanował swoją strategię ekspansji na Stary Kontynent. Ma już swoją Omodę, Jaecoo i hiszpańskie EBRO więc uznało, iż początek 2026 roku będzie w sam raz na niespodziankę w postaci czwartej marki.

Lepas i Chery już potwierdziły gamę modeli, jaką zaoferuje producent. Oprócz modelu L8, który jest SUV-em, z mechaniką PHEV z segmentu D do oferty zawitają Lepas L6 i L4. Pozostałe dwa modele w tym kompakt oczekują jeszcze na oficjalne potwierdzenie.

Lepas L8 otrzyma silnik spalinowy o pojemności 1.5 litra, który będzie współpracował z różnymi konfiguracjami z silnikami elektrycznymi. SUV otrzyma jeden, dwa, a choćby trzy silniki elektryczne w zależności od wersji. W związku z tym będzie na miarę potrzeb większej ilości użytkowników. W kabinie SUV-a znajdzie się m.in. duży ekran multimedialny systemu informacyjno- rozrywkowego w pozycji pionowej. Ten średniej wielkości SUV oparty na Chery Tiggo 8 Plus, różni się od niego niektórymi innymi elementami nadwozia. Atutem wersji z napędem typu plug-in Super Hybrid System (SHS) jest zużycia paliwa na poziomie 4,5 l/100 km i łączny zasięg 1300 km. Wisienką na torcie pierwszej oferty Lepas będą atrakcyjne ceny i specyfikacja, która trafi w zróżnicowane gusta i portfele klientów.

Lepas podbije Europę „nową generację śmiałych, designerskich SUV-ów, które łączą w sobie pasję z praktycznością”

SUV-y Lepas kładą na stół najnowszą technologię, która nie da szans wielu rywalom

Wiadomo, iż Lepas wykorzysta przeciwko europejskim rywalom zaawansowaną platformę multienergetyczną. Nosi ona nazwę nazwie LET (Lepas Elegant Technology) i można ją wykorzystać do wszystkich układów napędowych i typów nadwozia. LET bazuje na architekturze 800 V, w związku z tym modele Lepas będą dostępne zarówno jako w pełni elektryczne, z technologią PHEV oraz EREV, czyli jako pojazdy elektryczne o zwiększonym zasięgu. jeżeli chodzi o silniki spalinowe, to Lepas wykorzysta jednostki 1.5 TGDI i 2.0 TGDI opracowane specjalnie do zastosowań hybrydowych. Każdy z nich może się pochwalić sprawnością cieplną sięgającą 46 procent.

Volkswagen ma poważny problem, bo elektryczne modele Lepas będą dysponować zasięgiem od 350 do 600 kilometrów. Hybrydy typu plug-in, z akumulatorami o pojemności od 9,9 do 40 kWh, osiągną zasięg elektryczny od 50 do 200 kilometrów. Na dodatek uwzględnią ładowanie z mocą do 107 kW. W pełni elektryczne modele uwzględniają ultraszybkie ładowanie, które pozwala odzyskać 200 km w 10 minut. Na rynku, gdzie trwa wyścig o każdą minutę, nowa marka wyeliminuje strach przed utratą zasięgu, a długie oczekiwanie pod ładowarkami stanie się przeszłością.

Lepas ze swoją ofertą stawiającą na wyróżniający się design, wyższą moc, mniejsze straty energii oraz ultraszybkie ładowanie może zagrozić wielu europejskim producentom. Zwłaszcza iż modele tej marki uwzględniają wykorzystanie samochodu jako zewnętrznego źródła zasilania z użyciem systemu V2V. Wszystko wskazuje na to, iż Chery planuje sprytnie wyeliminować rywali z europejskiego rynku.

foto: materiały prasowe marki Chery
Widok wnętrza modelu Lepas L8
Idź do oryginalnego materiału