Używany Ford Escape III (2012-2019) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

1 rok temu

Ford Escape III zręcznie łączy osiągi i użyteczność. Sportowe prowadzenie i mocny turbodoładowany silnik mogą kusić dynamicznych kierowców. Jakie są opinie o tym modelu?

Kiedy w 2001 roku po raz pierwszy zaprezentowano Forda Escape, idea kompaktowego SUV-a jeszcze się nie rozwinęła. w tej chwili ten segment cieszy się największą popularnością, a modele takie jak Escape, lub na naszym rynku Kuga, Puma etc., często przewyższają sprzedażą średniej wielkości odpowiedniki w tradycyjnych odmianach nadwozia. Pod maską znajdziemy wydajne silniki w wielu wersjach (również hybrydowych i elektrycznych), a bardzo często kartą przetargową jest wyższa pozycja za kierownicą, bogate wyposażenie czy funkcjonalne rozwiązania. Ford Escape III nie jest autem popularnym na naszym rynku (europejskim odpowiednikiem jest Kuga II) i ma wiele odpowiedników z większym wyborem na rynku wtórnym, ale jeżeli komuś trafi się okazja zakupu zadbanego egzemplarza, warto w ten model zainwestować?

Forda Escape oficjalnie sprzedawano m.in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Meksyku i Australii. W polskich ogłoszeniach przewija się jednak sporo sprowadzonych egzemplarzy. Stanowią ciekawą alternatywę dla sprzedawanej u nas Kugi.

Używany Ford Escape III – wymiary, nadwozie

Ford Escape III przypomina na pierwszy rzut oka powiększoną wersję EcoSporta. W przedniej części dominuje duży grill w kształcie trapezu ze sporą ilością chromowanych elementów, z niewielkim logo w centralnej części. Po bokach rozciągają się duże klosze lamp, które zachodzą dość daleko na nadkola. Zderzak jest muskularny, znajdziemy w nim srebrną wstawkę w środkowej części oraz spore światła przeciwmgielne po bokach. Wokół nadwozia znajdziemy sporą ilość nakładek z tworzywa sztucznego, szczególnie na progach, a konkretniej w dolnej części drzwi. To spora zaleta, iż progi są zasłaniane przez drzwi, co minimalizuje ryzyko zabrudzenia spodni np. zimą. Spore nadkola są szczelnie wypełniane przez duże felgi z oponami o sporym profilu. Ładnie prezentuje się również chromowana listwa w dolnej części okien, z tyłu zaś mamy kontynuację stylistyki z frontu – srebrna nakładka na zderzak i szerokie, strzeliste klosze lamp. Ford Escape III mierzy 4524 mm długości, 1839 mm szerokości i 1684 mm wysokości. Rozstaw osi to 2690 mm.

Solidna, dość muskularna sylwetka może się podobać.

Używany Ford Escape III – wnętrze, bagażnik

Wewnątrz pozycja za kierownicą jest imponująca, a jakość późniejszych rocznikowo samochodów wydaje się poprawiać niemal z roku na rok. Deska rozdzielcza mocno przypomina inne modele Forda oferowane wówczas: ma np. duży, nieco cofnięty ekran ze specyficznym panelem do sterownia multimediami niżej. jeżeli ktoś jeździł Fordami z podobnych roczników i odpowiadała mu ich funkcjonalność i ergonomia, z pewnością poczuje się bardzo dobrze w modelu Escape. System jest prosty w obsłudze, gwałtownie reaguje i jest wyposażony (w późniejszych wersjach) w funkcję integracji telefonów Apple CarPlay i Android Auto, chociaż jeżeli ktoś liczy na nowoczesne rozwiązania i gadżety, może być nieco rozczarowany. Reasumując, ergonomia jest bez zarzutu, wygoda obsługi i prostota wykorzystania wszystkich funkcji zasługują na pochwały.

1 z 2
Jeśli ktoś do tej pory posiadał inny model marki Ford z podobnego rocznika, w modelu Escape poczuje się jak w domu.
Po liftingu w zasadzie kilka się zmieniło, choć poprawiła się jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza.

Auto nie jest nowoczesne i nie spodoba się gadżeciarzom, ale nikt nie będzie jednak zawiedziony, jeżeli chodzi o przestrzeń. Z przodu jest wystarczająco dużo miejsca, ale należy pamiętać, iż Escape nie jest specjalnie szerokim autem, co może utrudniać podróżowanie trzem dorosłym osobom z tyłu. Niezły jest jednak bagażnik, który oferuje 481 litrów pojemności w konfiguracji 5-osobowej oraz 1653 litry po złożeniu oparć kanapy. Pod tym względem Escape może konkurować z modelami z wyższego segmentu. Widoczność do przodu jest w porządku, na boki także, ale do tyłu, ze względu na dość szerokie słupki D i podniesioną linię okien, pozostawia nieco do życzenia.

1 z 4
Fotele są bardzo wygodne i jak w Fordzie - nie męczą podczas długich podróży. Na szerokość miejsca także nie brakuje.
Z tyłu z szerokością jest odrobinę gorzej, jeżeli na kanapie chce zasiąść trójka dorosłych pasażerów.
Bagażnik jest bardzo pojemny i ma regularne kształty, co nie jest normą w tym segmencie.
Po złożeniu oparć podłoga jest niemal idealnie równa. Za to należą się brawa.

Używany Ford Escape III – silniki

Pod maską Forda Escape może pracować jeden z trzech silników benzynowych. Niestety silniki Diesla nigdy nie były oferowane w tym modelu. Podstawą jest silnik 1.6 EcoBoost o mocy 180 KM i momencie obrotowym 249 Nm. W wersji z automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła, jest to bardzo interesująca propozycja dla wszystkich, którym zależy na trakcji i mobilności nie tylko na mokrej nawierzchni asfaltu, ale i po zjechaniu z ubitego szlaku. Spalanie w tym modelu to około 10 l/100 km w cyklu mieszanym. Alternatywą jest jednostka 2.5 Duratec o mocy 175 KM i momencie obrotowym 250 Nm. To silnik wolnossący, dostępny w wersji z automatem i napędem na przednią oś, charakteryzuje się przyjemną charakterystyką pracy, ale nieco wyższym spalaniem – ponad 10 l/100 km. Na szczycie oferty jest wariant 2.0 EcoBoost o mocy 243 KM i momencie obrotowym 366 Nm. Tutaj do wyboru jest wersja z napędem na przednią oś lub wszystkie koła (obie ze skrzynią automatyczną), a spalanie kilka różni się od poprzednich wersji – niespełna 10 l/100 km.

Jeśli komuś zależy na dynamice, powinien zainwestować w turbodoładowane silniki EcoBoost. Co prawda są droższe w eksploatacji, ale świetnie pasują do tego auta.

Używany Ford Escape III – opinie użytkowników

Zalety

„Sporo przestrzeni i wrażenie komfortowego SUV-a w rozsądnej cenie”.

„Dynamiczne i elastyczne jednostki napędowe, szczególnie 2.0 EcoBoost”.

„Zaskakująco przestronne wnętrze i bardzo duży bagażnik”.

„Dość atrakcyjne ceny na rynku wtórnym”.

Wady

„Stylistyka niektórych wersji (same szarości i twarde plastiki)”.

„Wybór na rynku wtórnym jest raczej skromny”

„Prowadzenie jest komfortowe i neutralne, ale nie daje zbyt wiele satysfakcji”.

„Wszystkie silniki nie są specjalnie oszczędne”.

Europejskim odpowiednikiem jest dobrze znany na naszym rynku Ford Kuga II.

Używany Ford Escape III – awaryjność, typowe usterki

Biorąc pod uwagę, iż Ford Escape III to auto idealne do pokonywania dłuższych dystansów, większość egzemplarzy może mieć spore przebiegi i dość wyeksploatowane wnętrze. Podczas jazdy próbnej warto dokładnie sprawdzić prowadzenie w zakrętach. Typowe problemy występujące w Fordzie Escape to… gryzonie zjadające okablowanie. Warto to sprawdzić bo wielu użytkowników skarży się na częste problemy związane właśnie z takimi przypadkami. Zdarzają się również problemy z systemem Start/Stop czy elektroniką. W niektórych modelach Forda Escape po przejechaniu pierwszych kilkunastu tysięcy kilometrów pojawiała się również usterka związana z elektrycznie sterowaną klapą bagażnika. jeżeli klapa tylna przesunie się podczas mocniejszego uderzenia, wjechania w dziurę itp. lub ulegnie uszkodzeniu, może nie pokrywać się z zatrzaskiem. Czasami wystarczy wyrównać zawiasy, aby pozbyć się problemu.

Wybierając wersję z automatycznie sterowaną klapą, należy dokładnie sprawdzić jej działanie, bowiem dość często dochodziło do usterek.

Używany Ford Escape III – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Fordzie Escape III znajduje się za szybą w lewym dolnym rogu, jak również na naklejce umieszczonej w dolnej części słupka B pod drzwiami kierowcy.

Używany Ford Escape III – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 100 ogłoszeń dotyczących używanego Forda Escape III. Przykładowo egzemplarz z 2017 roku z silnikiem 2.0 EcoBoost z napędem na cztery koła w wersji Titanium i z przebiegiem 179 000 kilometrów to koszt około 69 000 złotych. Za około 55 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2015 roku z tym samym silnikiem i z przebiegiem 106 000 kilometrów.

Ford Escape III - lifting
1 z 2
Ford Escape III przed liftingiem (2012-2016)
Ford Escape III po liftingu (2016-2019)

Używany Ford Escape III – podsumowanie

Ford Escape III to nietypowa, rzadko spotykana, ale w tej cenie bardzo kusząca propozycja na przestronnego, komfortowego SUV-a na dalekie podróże. Nie jest specjalnie oszczędny i rewelacyjnie wykończony, ale odwdzięcza się sporym komfortem, przestrzenią i niezłym wyposażeniem.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Fordach:

Używany Ford Kuga II (2012-2019) – opinie użytkowników

Używany Ford C-Max II (2010-2019) – opinie użytkowników

Ford Escape III – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 452/183/168 cm
Rozstaw osi 269 cm
Pojemność bagażnika 481-1653 l
Ford Escape III – dane techniczne, osiągi, spalanie Silnik 1.6 EcoBoost 2.5 Duratec 2.0 EcoBoost
Pojemność 1596 cmł 2488 cmł 1999 cmł
Paliwo benz., turbo benzynowy benz., turbo
Maks. moc 178 KM 168 KM 240 KM
Maks. moment 249 Nm 230 Nm 366 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 s 10,7 s 8,5 s
Prędkość maks. b.d. km/h b.d. km/h 190 km/h
Śr. zużycie paliwa 9 l/100 km 10,7 l/100 km 9,8 l/100 km

Używany Ford Escape III – galeria

1 z 7
Ford Escape III - przód
Ford Escape III - bok
Ford Escape III - tył
Ford Escape III - tył
Ford Escape III - tył
Ford Escape III - bok
Ford Escape III - przód
Idź do oryginalnego materiału