Używany Ford Edge II (2016-2021) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

1 rok temu

Ford Edge to samochód, który daje namiastkę amerykańskiego klimatu motoryzacji. W USA auto uchodzi za kompaktowe, a w Europie jawi się niemal jako SUV klasy średniej. Jakie są opinie o Fordzie Edge drugiej generacji?

Ford Edge zadebiutował na rynku w 2007 roku i był dedykowany przede wszystkim na rynek amerykański. Warto podkreślić, iż pojazd został opracowany we współpracy z Mazdą, wykorzystując platformę Ford CD3, którą wykorzystano również w modelu Mazda CX-9. Inną wersją był model Lincoln MKX, oferujący luksusowe wyposażenie i skierowany do bardziej wymagających klientów. Kolejna odsłona modelu zadebiutowała w 2015 roku (w Europie – rok później), a w 2018 roku przeszła facelifting, który nie każdemu przypadł do gustu. W efekcie samochód stracił nieco swojego charakterystycznego amerykańskiego stylu oraz kilka interesujących elementów na rzecz bardziej europejskiego wyglądu. Czy warto rozważyć zakup tego modelu? Czym jeszcze charakteryzuje się Edge drugiej generacji?

Bardzo zgrabna sylwetka teoretycznie nie pasuje do amerykańskiego SUV-a, ale Edge dzięki temu świetnie sprzedawał się w Europie.

Używany Ford Edge II – wymiary, nadwozie

Stylistyka Forda Edge skutecznie ukrywa imponujące gabaryty, ale o tym za chwilę. Zacznijmy od wyglądu. Z przodu pojazdu wyróżnia się obszerny grill o charakterystycznym dla marki Forda kształcie (szczególnie po liftingu). Obok znajdują się smukłe i stosunkowo niewielkie klosze lamp. Linia boczna pojazdu prezentuje się niezwykle elegancko, szczególnie zauważalny jest mocno opadający dach. Tylna część auta jest poprowadzona dość nisko, a tylne okno niemalże idealnie wpisuje się między słupkami C, co tworzy efektowną kompozycję, wspartą przez chromowaną listwę wokół okien. Ten design prezentuje się atrakcyjnie i odznacza się subtelnością, niezupełnie w stylu amerykańskim. Warto zwrócić uwagę na tylną część nadwozia. Po przeprowadzonym liftingu straciła ona pewną wyrazistość, chociaż zyskała na smukłości i nabrała europejskiego wydźwięku. Przed liftingiem łącząca lampy listwa świetlna nadawała całości charakterystyczny wygląd. Po liftingu jest estetycznie, jednakże pierwotny styl i nietuzinkowość gdzieś uleciały. Tak czy inaczej trzeba przyznać, iż Ford Edge pozostaje jednym z atrakcyjniejszych SUV-ów dostępnych na rynku, szczególnie w tej klasie. Auto mierzy 4827 mm długości, 1928 mm szerokości i 1751 mm wysokości. Jego rozstaw osi to 2848 mm a to przekłada się na naprawdę dużo przestrzeni w środku.

Duży grill o charakterystycznym kształcie i smukłe światła – Edge pasował do ówczesnej oferty Forda.

Używany Ford Edge II – wnętrze, bagażnik

Jeśli ktoś szuka komfortowego auta rodzinnego, Ford Edge II będzie idealnym wyborem. Nie chodzi oczywiście o sportowe emocje, bo tych praktycznie nie zaobserwujemy, ale o czystą przyjemność czerpaną z poczucia komfortu i bezpieczeństwa. kilka aut daje takie poczucie i nie zależy to od gabarytów, klasy, ceny czy innych tego typu aspektów, które można w jakiś sposób zmierzyć. To poczucie buduje charakter auta i Edge to z pewnością ma. Jazda jest spokojna, może być dynamiczna, ale auto do tego w żadnym razie nie kusi. Bez wątpienia sprzyja temu wnętrze, które jest poukładane, estetyczne, eleganckie, bardzo dobrze wykończone i odrobinę staromodne.

1 z 2
W topowej wersji nie brakuje ładnie wyprofilowanych foteli, ale nie udało się ukryć twardych plastików w wielu miejscach.
Jeśli komuś nie przeszkadza nadmiar plastików i nieciekawie zorganizowana konsola środkowa, z pewnością doceni mnóstwo komfortu i przestrzeni.

Jest dość duży ekran dotykowy, ale nie rozprasza i nie rzuca się w oczy. Wirtualne zegary zajmują tylko niewielki element całej tablicy wskaźników, dzięki czemu z jednej strony są bardzo praktyczne i czytelne, ale z drugiej pozwalają na zachowanie dość klasycznego wyglądu. Konsola centralna jest obszerna i oszczędna w formie, tunel środkowy szeroki i dający poczucie przestrzeni oraz wygody. Nic tu nie rzuca się w oczy, nie krzyczy i nie epatuje nowoczesnością. Na osobny akapit zasługują fotele oraz kanapa. Już na pierwszy rzut oka widać, iż są wygodne i tak jest w istocie. Na komfort i miejsce nikt nie będzie narzekał, zaś w bagażniku upchniemy co najmniej 600 litrów bagażu! To naprawdę dużo, a po złożeniu oparć kanapy uzyskamy 1688 litrów.

1 z 4
W wersji Vignale fotele mają bardzo ładnie zaprojektowane przeszycia. Przestrzeni nie brakuje choćby dla wysokich użytkowników.
Z tyłu również jest przestronnie, choć pasażer siedzący w środku może narzekać na krótkie siedzisko i kiepsko wyprofilowane miejsce centralne.
Bagażnik jest bardzo obszerny i świetnie nadaje się na długie urlopy z cała rodziną.
Po złożeniu oparć kanapy podłoga nie ma uskoków, choć nie jest idealnie płaska.

Używany Ford Edge II – silniki

Do napędu służą trzy jednostki benzynowe i jedna wysokoprężna (w dwóch odmianach). Bazowym silnikiem benzynowym jest 2.0 EcoBoost o mocy 245 KM i momencie obrotowym 373 Nm. Już ten silnik świetnie sobie radzi z tym dużym SUV-em, choć średnie zużycie paliwa może niektórych zniechęcić – nieco ponad 10 l/100 km. Alternatywą jest silnik 2.7 V6 EcoBoost o mocy 319 KM i momencie obrotowym 475 Nm. To już naprawdę potężna jednostka, które co prawda pali średnio niespełna 12 l/100 km, ale przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy robi wrażenie. Jest także jednostka 3.5 V6 Ti-VCT o mocy 284 KM i momencie obrotowym 339 Nm. Tu osiągi również są niezłe – 7,1 sekundy do setki – a spalanie podobnie jak w mocniejszej wersji nie powinno przekroczyć 12 l/100 km w cyklu mieszanym.

Wybór jednostek napędowych jest dość obszerny. Szczególnie silniki wysokoprężne są godne uwagi i charakteryzujące się umiarkowanym apetytem na paliwo.

Dla miłośników jednostek wysokoprężnych przygotowano silnik 2.0 TDCi o mocy 180 lub 210 KM. Ten mocniejszy, wspomagany dwiema turbosprężarkami, generuje aż 450 Nm momentu obrotowego. Średnie spalanie w tym modelu to około 6 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje przyzwoite 9,4 sekundy.

Używany Ford Edge II – opinie użytkowników

Zalety

„Świetny komfort wnętrza i niezłe wyposażenie”.

„Całkiem przestronne wnętrze oraz bardzo pojemny bagażnik”.

„Dynamiczne, choć niezbyt oszczędne jednostki napędowe”.

„Charakter amerykańskiego, wygodnego SUV-a”.

Wady

„Raczej kiepskiej jakości materiały i przeciętna stylistyka wnętrza”.

„Widoczność na zewnątrz ograniczona przez grube słupki i martwe punkty”.

„Prowadzenie jest wygodne, ale mało precyzyjne i niestabilne”.

„Silniki benzynowe są dość paliwożerne”.

Ford Edge II - wersje specjalne
1 z 2
Nie zabrakło również ciekawych wersji, m.in. ST-Line o sportowym zacięciu.
Topową wersją jest wariant Vignale z chromowanymi dodatkami i skórzaną tapicerką.

Używany Ford Edge II – awaryjność, typowe usterki

Niektórzy właściciele Forda Edge zgłaszali problemy ze wspomaganiem kierownicy w swoich samochodach, spowodowane przez kłopotliwy czujnik. Może to spowodować, iż kierownica będzie działać lekko lub ciężko, choćby podczas jazdy. Dlatego też warto upewnić się podczas jazdy testowej, czy układ kierowniczy nie zachowuje się dziwnie i czy auto jest w pełni stabilne i przewidywalne. Co prawda samochód jest stosunkowo nowy i nie dorobił się konkretnych i powtarzających się problemów, to dość często pojawiają się narzekania związane z jakością wykonania. Poza tym egzemplarze wyprodukowane przed lutym 2016 roku i wyposażone w adaptacyjne reflektory LED zostały wycofane w celu naprawy możliwego problemu, który mógł spowodować wyłączenie reflektorów bez ostrzeżenia.

Jedną z nietypowych usterek jest problem ze wspomaganiem kierownicy i jego nierównym działaniem.

Używany Ford Edge II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Fordzie Edge II znajduje się w lewym dolnym rogu deski rozdzielczej, widoczny z zewnątrz przez szybę. Oprócz tego naklejkę z numerem VIN znajdziemy na słupku B po lewej stronie.

Używany Ford Edge II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 250 ogłoszeń dotyczących używanego Forda Edge II. Przykładowo egzemplarz z 2016 roku z silnikiem 2.0 TDCi Twin-Turbo i z przebiegiem 90 000 kilometrów to koszt około 106 000 złotych. Za około 115 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2019 roku z silnikiem 2.0 EcoBlue Bi-Turbo i z przebiegiem 80 000 kilometrów.

Ford Edge II - lifting
1 z 2
Ford Edge II przed liftingiem (2016-2018)
Ford Edge II po liftingu (2018-2021)

Używany Ford Edge II – podsumowanie

Ford Edge to świetna propozycja dla tych, którzy chcą spróbować amerykańskiej motoryzacji w europejskim wydaniu. Auto jest duże, przestronne, bardzo komfortowe i oferuje świetne osiągi. Co prawda jakość materiałów mogłaby być lepsza, a spalanie niższe, ale przyjemność podróży powinna wynagrodzić wszelkie braki.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Fordach:

Używany Ford Kuga II (2012-2019) – opinie użytkowników

Używany Ford C-Max II (2010-2019) – opinie użytkowników

Ford Edge II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 480/192/169 cm
Rozstaw osi 284 cm
Pojemność bagażnika 602-1688 l
Ford Edge II – dane techniczne, osiągi, spalanie Silnik 2.0 EcoBoost 2.7 V6 EcoBoost 3.5 V6 TI-VCT 2.0 EcoBlue 2.0 TDCi 2.0 EcoBlue Bi-Turbo
Pojemność 1999 cmł 2694 cmł 3496 cmł 1997 cmł 1997 cmł 1997 cmł
Paliwo benz., turbo benz., turbo benzynowy turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 245 KM 319 KM 284 KM 150 KM 180 KM 238 KM
Maks. moment 373 Nm 475 Nm 339 Nm 370 Nm 400 Nm 500 Nm
0-100 km/h 8,9 s 6,4 s 7,1 s 11,2 s 9,9 s 9,6 s
Prędkość maks. 192 km/h 239 km/h 219 km/h 185 km/h 200 km/h 216 km/h
Śr. zużycie paliwa 10,2 l/100 km 11,8 l/100 km 11,8 l/100 km 7,0 l/100 km 5,8 l/100 km 6,7 l/100 km

Używany Ford Edge II – galeria

1 z 27
Ford Edge II - przód
Ford Edge II - przód
Ford Edge II - bok
Ford Edge II - tył
Ford Edge II - tył
Ford Edge II - tył
Ford Edge II - bok
Ford Edge II - przód
Wnętrze jest dość plastikowe, ale nie brakuje komfortu i bardzo dobrego wyposażenia.
Wirtualne zegary nie są zbyt estetyczne i trochę brakuje im klasy, ale przynajmniej są czytelne i funkcjonalne.
Nie można narzekać na czytelność zegarów. Wszystko jest proste i wyraźne.
Wielofunkcyjna kierownica pozwala na sterowanie wieloma funkcjami podczas jazdy.
Dodatkowy schowek w górnej części konsoli środkowej 0 bardzo przydatne i praktyczne rozwiązanie.
System jest prosty, mało skomplikowany, ale brakuje mu funkcjonalności oraz funkcji.
Kamera cofania nie oferuje zbyt wysokiej jakości, ale zdecydowanie przydaje się podczas manewrowania tym dość dużym SUV-em.
Konsola środkowa nie grzeszy urodą, ale jest prosta w obsłudze i dość czytelna.
System audio sygnowany marką Sony to dość rzadko spotykane rozwiązanie.
Schowek pod zamykaną klapką jest wystarczająco pojemny, aby zmieścić telefona i kilka drobiazgów.
Automatyczna skrzynia biegów świetnie pasuje do dość leniwego (choć nie zawsze wolnego) charakteru auta.
Fotele mają odrobinę za krótkie siedziska i kiepskie wsparcie boczne, ale są bardzo wygodne i spisują się podczas długich podróży.
Schowek w podłokietniku jest bardzo pojemny.
Miejsca na nogi nie brakuje, nad głową również jest wystarczająco przestrzeni. Jedynie pasażer siedzący w środku nie będzie miał zbyt wiele miejsca.
Regulowane oparcia kanapy pozwalają dostosować pozycję zgodnie z wymaganiami i preferencjami.
Nawiewy na tył, a do tego dodatkowe źródła energii - na brak komfortu nie można narzekać.
Bagażnik jest bardzo obszerny i pozwala zapakować bagaż choćby na długi wyjazd.
Po złożeniu oparć kanapy przestrzeń w bagażniku zdecydowanie rośnie. Plusem jest regularny kształt i niemal płaska podłoga.
Pod podłogą znalazło się również sporo miejsca m.in. na koło dojazdowe i drobne akcesoria.
Idź do oryginalnego materiału