Używany Citroen C4 Picasso II (2013-2022) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

1 rok temu

Zazwyczaj poszukując auta rodzinnego, uwaga większości skupia się na francuskich modelach z segmentu MPV. Jakie są opinie o Citroenie C4 Picasso II i czy warto rozważyć jego zakup?

Jeszcze do niedawna auta z segmentu MPV, zwykle kompaktowe vany przypominające podwyższone kombi, święciły tryumfy i były oczywistym wyborem dla kogoś, kto szukał przestronnego, praktycznego i niekoniecznie atrakcyjnego wizualnie auta rodzinnego. Gdy na rynku pojawiły się SUV-y, równowaga została zachwiana i w tej chwili coraz więcej producentów rezygnuje z tradycyjnych rozwiązań na rzecz modnych i pożądanych nowości, niekiedy pod tą samą nazwą (np. Espace). Citroen C4 Picasso II jest jednym z ostatnich przedstawicieli starej szkoły projektowania aut rodzinnych. Jest nie tylko wyposażony w funkcje zaprojektowane tak, aby rozpieszczać rodzinę podczas jazdy samochodem, ale także ma całkiem niezły stosunek jakości, przestrzeni i możliwości do ceny na rynku wtórnym. Poznajmy to auto nieco bliżej.

Czy duży samochód rodzinny może być atrakcyjny wizualnie? C4 Picasso to najlepszy przykład, iż można znaleźć takie auta.

Używany Citroen C4 Picasso II – wymiary, nadwozie

O ile duże rodzinne MPV nie zawsze są urodziwe, tak nieco mniejszy, kompaktowy Citroen C4 Picasso II (również w większej odmianie Grand) to bardzo ładnie narysowane, zgrabne i interesujące stylistycznie auto. Moim zdaniem to jeden z najładniejszych przedstawicieli tego segmentu. Linie są bardzo płynne, wręcz obłe i trudno znaleźć wyraziste przetłoczenia, ale w tym przypadku to w niczym nie przeszkadza, bowiem wysoka sylwetka i bardzo interesująco poprowadzona linia okien, z przeszklonymi słupkami A, nadają całości interesującego wyrazu. Z przodu mamy dzielone klosze lamp zintegrowane w górnej części z szerokim chromowanym grillem i logo Citroena. Nadwozie jest mocno przeszklone, co dodaje poczucia przestrzeni w środku, ale całość nie wygląda jak autobus – styliści doskonale wiedzieli, jak sprawić, aby nadwozie było lekkie i zgrabne. Tył zdominowały klosze lamp w kształcie litery C, zaś relingi dachowe w wersji Grand tworzą swego rodzaju łuk i zamykają przestrzenie przeszklone klamrą. Całość wygląda naprawdę dobrze. Citroen C4 Picasso II mierzy 4428 mm długości, 1826 mm szerokości i 1625 mm wysokości. Rozstaw osi to 2785 mm. W wersji Grand długość to 4597 mm, szerokość 1826, a wysokość 1644. Rozstaw osi to 2840 mm.

Czerwony kolor i najmocniejszy silnik w ofercie – choćby w tym modelu może być odrobina emocji.

Używany Citroen C4 Picasso II – wnętrze, bagażnik

Citroen C4 Picasso II można znaleźć w kilku wersjach wyposażenia. Bazowa odmiana ma 16-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację, tempomat i 7-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego, podczas gdy wyższe warianty dodają automatyczne światła i wycieraczki, tylne czujniki parkowania i radio DAB. Warto celować w topowe odmiany, które posiadają m.in. 12-calowy cyfrowy panelem wskaźników, 17-calowe felgi aluminiowe, kuszą też roletami przeciwsłonecznymi na tylnych drzwiach, nawigacją satelitarną i kamerą cofania. Są również egzemplarze skonfigurowane „na bogato” i doposażone o dodatkowe technologie wspomagające kierowcę w postaci adaptacyjnego tempomatu i monitorowania martwego pola, 18-calowe felgi aluminiowe, elektryczną klapę tylną i przednie czujniki parkowania. Po liftingu dodano również ulepszony system informacyjno-rozrywkowy, który pozwolił na integrację telefonu Apple CarPlay i Android Auto.

1 z 2
Nie każdemu musi odpowiadać dość ekscentryczny projekt kokpitu, ale trzeba przyznać, iż jest zaskakująco ergonomiczny i pomysłowy.
Mnóstwo miejsca do przechowywania i interesujące rozwiązania to domena C4 Picasso.

Wnętrze jest więcej niż wystarczająco przestronne, aby konkurować z niektórymi rywalami, szczególnie pod względem pojemności bagażnika, choćby przy rozłożonych tylnych siedzeniach. W wersji „krótkiej” pojemność bagażnika waha się od 537 do 1710 litrów, podczas gdy w wersji Grand do dyspozycji mamy od 170 litrów (przy konfiguracji 7-osobowej) przez 643 litrów (przy 5. osobach) do 1843 litrów, gdy pozostawimy rozłożone jedynie przednie fotele. Fotel pasażera z przodu można również złożyć na płasko, dzięki czemu można przewozić przedmioty o długości do 2,5 metra. Poza tym we wnętrzu znajdziemy mnóstwo sprytnych schowków, jak również dodatków poprawiających komfort podróży jak np. regulowane poduszki zagłówków czy wysuwany podnóżek w przednim fotelu.

1 z 9
Fotele zaskakują komfortem i świetnie sprawdzają się podczas długich podróży.
Regulowane, indywidualne miejsca na kanapie to rewelacyjne rozwiązanie. Miejsca jest mnóstwo.
Dwa dodatkowe miejsca nie są zbyt obszerne, ale przydadzą się na krótkich dystansach.
W konfiguracji 7-osobowej bagażnik jest raczej symboliczny.
Za to w konfiguracji 5-osobowej w modelu Grand bagażnik ma imponującą pojemność i funkcjonalność.
Po złożeniu oparć drugiego rzędu siedzeń do dyspozycji mamy ogromną przestrzeń z płaską podłogą.
W krótszej wersji miejsca jest w zasadzie tyle samo, jedynie dach opada nieco szybciej w porównaniu do odmiany Grand.
W krótszej wersji również nie ma co narzekać na pojemność bagażnika.
Podobnie jak w dłuższej wersji, tak samo tutaj podłoga jest niemal idealnie płaska.

Używany Citroen C4 Picasso II – silniki

Gama silników benzynowych obejmuje jednostki 1.2 PureTech o mocy 130 KM oraz 1.6 THP o mocy 156 lub 165 KM w zależności od rocznika. Jest także silnik 1.6 VTi o mocy 120 KM, ale jest on po prostu za słaby do rodzinnego auta. Na szczycie oferty jest silnik 1.6 THP o mocy 165 KM i momencie obrotowym 240 Nm, który zapewnia świetną dynamikę i elastyczność w trasie. Oczywiście dostępne są silniki wysokoprężne, ale te bazowe nie grzeszą dynamiką.

Topowa odmiana silnika 1.6 THP daje naprawdę imponującą dynamikę i z pewnością spodoba się kierowcy.

Bazowy 1.6 HDi ma zaledwie 92 KM (po liftingu 100 KM) i 230 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 13,7 sekundy „na sucho”. Z pełnym obciążeniem może być zdecydowanie gorzej, więc dalekie podróże mogą być uciążliwe. Alternatywą jest wersja o mocy 116 KM (po liftingu 120 KM) i momencie obrotowym 300 Nm, który nieco lepiej przyspiesza do setki – w 12,6 sekundy – i kusi niskim spalaniem – średnio choćby poniżej 4 l/100 km. jeżeli ktoś planuje dalsze wycieczki, powinien zwrócić uwagę na silnik 2.0 BlueHDi o mocy 150 KM i momencie obrotowym 370 Nm. Od 0 do 100 km/h w poniżej 10 sekund to niezły wynik, podobnie jak średnie spalanie na poziomie około 4 l/100 km.

Silnik 2.0 BlueHDi również zapewnia świetną dynamikę i niskie spalanie. W sam raz na dalekie podróże z całą rodziną.

Używany Citroen C4 Picasso II – opinie użytkowników

Zalety

„Ciekawa, interesująca i nietypowa jak na taki segment stylistyka”.

„Sporo przestrzeni w środku, wysoki komfort podróży i mnóstwo praktycznych dodatków”.

„Rewelacyjne spalanie w silnikach Diesla (choć bazowe są bardzo ospałe)”.

„Bardzo duży i zaskakująco ergonomiczny bagażnik”.

Wady

„Oczywiście nieco kosmiczny wygląd nie każdemu musi się podobać”.

„Trochę zagmatwana i skomplikowana obsługa systemu info-rozrywki”.

„Bardzo skromny wybór dobrze wyposażonych egzemplarzy (a tych warto poszukać)”.

„Mogą być spore problemy ze znalezieniem zadbanego modelu”.

Citroen C4 Picasso II - wersje nadwoziowe
1 z 2
Citroen C4 Picasso II w konwencjonalnej, krótszej wersji nadwozia.
Citroen C4 Picasso II w wersji Grand, czyli z nieco zwiększonym rozstawem osi i dodatkowym rzędem siedzeń.

Używany Citroen C4 Picasso II – awaryjność, typowe usterki

Ten przestronny i praktyczny samochód rodzinny z pewnością był używany na parkingach i na ciasnych trasach miejskich, więc wypada dokładnie sprawdzić karoserię pod kątem uszkodzeń i felgi aluminiowe pod kątem skrzywienia o krawężniki. Warto również przyjrzeć się wnętrzu pod kątem oznak zużycia i upewnić się, iż wszystkie siedzenia poruszają się swobodnie, bez zacięć i nie mają wyłamanych elementów. jeżeli chodzi o znane problemy, to jak we wszystkich autach francuskich – usterki elektryki, elektroniki, awarie systemu info-rozrywki, klimatyzacji itp. Pojawiły się również dwie akcje serwisowe związane z wyciekami paliwa. Pierwsza dotyczy samochodów wyprodukowanych w okresie od 4 stycznia do 15 lipca 2014 roku, ze względu na szynę paliwową umożliwiającą wyciek paliwa na gorące części silnika, co może spowodować pożar. Druga dotyczy grzałki wbudowanej w filtr paliwa w egzemplarzach produkowanych od początku produkcji do 2 stycznia 2014 roku. Grzałka może być uszkodzona i stopić obudowę filtra, umożliwiając zarówno przedostawanie się nadmiaru powietrza do układu, jak i ulatnianie się paliwa powodując problemy z rozruchem. Był również problem z zamkami drzwi w niektórych modelach wyprodukowanych między 5 maja a 21 listopada 2015 roku, co może spowodować, iż jedne lub więcej drzwi otworzą się samoistnie. Warto sprawdzić u lokalnego dealera, czy oglądany egzemplarz kwalifikował się do jednej z kilku akcji serwisowych.

System info-rozrywki, szczególnie w początkowych wersjach, sprawiał sporo problemów.

Używany Citroen C4 Picasso II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Citroenie C4 Picasso II znajduje się na tabliczce znamionowej umieszczonej na ścianie grodziowej pod maską po prawej stronie, jak również za szybą w lewym dolnym rogu.

Używany Citroen C4 Picasso II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było blisko 300 ogłoszeń dotyczących używanego Citroena C4 Picasso II. Przykładowo egzemplarz z 2016 roku z silnikiem 1.6 HDi o mocy 120 KM i z przebiegiem 190 000 kilometrów to koszt około 37 000 złotych. Za około 50 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2018 roku z tym samym silnikiem i z przebiegiem 160 000 kilometrów. jeżeli ktoś szuka większej odmiany Grand, to za około 55 000 złotych znajdzie egzemplarz z 2015 roku z silnikiem 2.0 BlueHDi i przebiegiem 140 000 kilometrów.

Citroen C4 Picasso II - lifting
1 z 3
Citroen C4 Picasso II przed liftingiem (2013-2016)
Citroen C4 Picasso II po pierwszym liftingu (2016-2018)
Citroen C4 Picasso II po drugim liftingu (2018-2022). Produkowano go pod nazwą C4 SpaceTourer.

Używany Citroen C4 Picasso II – podsumowanie

Citroen C4 Picasso II to świetna, choć odrobinę niekonwencjonalna propozycja dla szukających bardzo przestronnego auta rodzinnego. Mniejsza rodzina wybierze wersję krótszą, ale większa, szukająca trzeciego rzędu siedzeń powinna rozważyć zakup odmiany Grand. jeżeli w planach są dalsze podróże, warto zdecydować się na najmocniejszą wersję silnika Diesla, a do miasta świetnie sprawdzi się silnik 1.6 THP. W tak rozsądnych pieniądzach trudno o lepszy wybór.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Citroenach:

Używany Citroen C4 Picasso I (2006-2013) – opinie użytkowników

Używany Citroen C3 Picasso (2009-2017) – opinie użytkowników

Citroen C4 Picasso II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 442-459/182/162-164 cm
Rozstaw osi 278-284 cm
Pojemność bagażnika 537-1710 l, Grand 170-643-1843 l
Citroen C4 Picasso II – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki) Silnik 1.2 PureTech 1.6 THP 1.6 VTi 1.6 HDi 1.6 HDi 2.0 BlueHDi
Pojemność 1199 cmł 1598 cmł 1598 cmł 1560 cmł 1560 cmł 1997 cmł
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz. turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 130 KM 165 KM 120 KM 92 KM 116 KM 150 KM
Maks. moment 230 Nm 240 Nm 160 Nm 230 Nm 270 Nm 370 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s 8,4 s 12,3 s 12,9 s 12,3 s 9,7 s
Prędkość maks. 196 km/h 210 km/h 187 km/h 173 km/h 187 km/h 210 km/h
Śr. zużycie paliwa 5 l/100 km 5,8 l/100 km 6,3 l/100 km 4,2 l/100 km 4,3 l/100 km 4,0 l/100 km

Używany Citroen C4 Picasso II – galeria

1 z 26
Citroen C4 Picasso II - przód
Citroen C4 Picasso II - przód
Citroen C4 Picasso II - bok
Citroen C4 Picasso II - tył
Citroen C4 Picasso II - tył
Citroen C4 Picasso II - bok
Citroen C4 Picasso II - tył
Citroen C4 Picasso II - przód
Jeśli ktoś lubi francuską stylistykę, ten zakocha się we wnętrzu C4 Picasso.
Na ekranie centralnym wyświetlane są informacje dotyczące prędkości, komputera pokładowego itp.
Wygląd wirtualnych zegarów można konfigurować i dostosować do indywidualnych preferencji.
W wyższych wersjach wyposażenia nie brakuje systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy.
Obsługa systemu jest raczej przeciętna, a ilość funkcji niewielka.
W późniejszych edycjach modelu można trafić na system pozwalający na integrację z Android Auto i Apple CarPlay.
Nawet tak oczywisty element jak lewarek skrzyni biegów ma niekonwencjonalny wygląd.
W konsoli centralnej znalazło się miejsce na duży schowek z portami USB, gniazdkiem etc.
Nawet fotele mają ciekawą stylistykę i nietypowe przetłoczenia. Oczywiście są również bardzo wygodne i mają szeroki zakres regulacji.
Fotel pasażera można złożyć, dzięki czemu uzyskujemy dodatkową przestrzeń do transportu długich przedmiotów.
Relaks w podróży? Fotel pasażera posiada rozkładany podnóżek.
Typowo rodzinne rozwiązania - w oparciach znalazło się miejsca na stoliki rodem z samolotów.
Kolejne schowki znajdziemy m.in. pod podłogą.
Po odsunięciu wszystkich foteli w drugim rzędzie maksymalnie do tyłu, miejsca na nogi jest jak w limuzynie.
Dwa dodatkowe miejsca w trzecim rzędzie nie są wygodne, ale do podwiezienia dzieci do szkoły wystarczą.
W konfiguracji 7-osobowej bagażnik ma raczej symboliczną pojemność.
Bardzo regularne kształty bagażnika pozwalają swobodnie organizować cała przestrzeń.
Po złożeniu wszystkich siedzeń C4 Picasso zamienia się niemal w małego dostawczaka.
Idź do oryginalnego materiału