Duży, wygodny, na wskroś rodzinny, ale ma specyficzny, amerykański styl i klimat. Chrysler Town & Country V to jeden z mniej popularnych, choć niedocenianych przedstawicieli segmentu rodzinnych vanów. Jakie są opinie o tym modelu?
Chrysler Town & Country wnosi odrobinę luksusu i klasy do segmentu minivanów od ponad dwóch dekad. Auto zbudowano na bazie powiązanego Dodge’a Grand Caravan, dodano naklejki drewnopodobne, skórzaną tapicerkę, dwustrefową klimatyzację oraz elektrycznie sterowane szyby i zamki. Dziś może się to wydawać nieco osobliwe, ale dzięki takim funkcjom Town & Country stał się jednym z najbardziej luksusowych minivanów swoich czasów i choćby dziś oferuje mnóstwo komfortu, przestrzeni i niespotykanego, dość ekscentrycznego charakteru. Jeśli ktoś lubi amerykańską motoryzację wraz z jej nietypowym podejściem do wielu elementów, które mają wyglądać drogo, ale w rzeczywistości są tanimi imitacjami, w tym modelu poczuje się rewelacyjnie.
Używany Chrysler Town & Country V – wymiary, nadwozie
Wystarczy tylko rzut oka, aby od razu rozpoznać rodowód Chryslera Town & Country. Dużo chromowanych elementów, łagodne linie, dość wysoka, ale zgrabnie narysowana sylwetka bez większych stylistycznych udziwnień. Uwagę zwracają oczywiście tylne drzwi, które przesuwają się do tyłu, aby znacznie ułatwić zajęcie miejsc we wnętrzu. To ogromna zaleta dla rodzin z dziećmi, bowiem ryzyko uderzenia drzwiami o sąsiadującą przeszkodę jest zminimalizowane niemal do zera, a zajmowanie miejsc w środku choćby na ciasnych parkingach – bezproblemowe. Auto prezentuje się szczególnie dobrze w wyższych wersjach wyposażenia z licznymi chromowanymi wstawkami oraz polerowanymi felgami. Co prawda trudno trafić na wyjątkowo zadbany egzemplarz, ale warto takiego poszukać, aby cieszyć oko świetnie wyglądającym samochodem rodzinnym. A to dość niespotykane. jeżeli chodzi o wymiary, Chrysler Town & Country V ma 5143 mm długości, 1998 mm szerokości i 1725 mm wysokości. Rozstaw osi to 3078 mm.
Używany Chrysler Town & Country V – wnętrze, bagażnik
Wnętrze Chryslera Town & Country V nie wygląda jak zwykłe, proste auto o dostawczym rodowodzie, przeznaczone tylko do przewożenia osób od punktu A do punktu B. Są ekrany dotykowe (w wyższych wersjach po liftingu), mnóstwo gadżetów, dodatków, ciekawych rozwiązań, są skórzane, obszerne fotele z szeroką regulacją etc. Niektóre z wewnętrznych tworzyw sztucznych są nieco rozczarowujące w dotyku, ale kabina jest ogólnie atrakcyjna i ma ekskluzywny wygląd. jeżeli ktoś nie oczekuje od takiego auta jakości premium i godzi się z tym, iż samochody amerykańskie mają pewne braki w wykończeniu, w tym samochodzie poczuje się bardzo dobrze.
Niektórzy kierowcy mogą mieć jednak trudności z ustaleniem optymalnej pozycji siedzącej, ponieważ ustawienie siedzenia względem pedałów i kierownicy wydaje się nieco chybione. Pedały z regulacją mogą w tym nieco pomóc, ale można je znaleźć tylko z topowym wykończeniem Limited Platinum. Widoczność jest jednak doskonała, a tablica wskaźników jest prosta, czytelna i łatwa do odczytania. Jednym z najmocniejszych punktów Town & Country jest funkcja Stow’n Go drugiego rzędu siedzeń, która umożliwia złożenie ich płasko w podłogę za prostym pociągnięciem dźwigni. Siedzenia w trzecim rzędzie dzielone w proporcji 60/40 również składają się na płasko (możliwość elektrycznego składania jest opcjonalna), a także można je obrócić do tyłu, aby stworzyć poręczne siedzenia na imprezy przy otwartej tylnej klapie. Komfort siedzenia jest akceptowalny, ale niektórzy mogą uznać, iż głęboko odchylone oparcia w drugim, a zwłaszcza w trzecim rzędzie mogą powodować dziwną pozycję siedzącą.
Po złożeniu wszystkich siedzeń przestrzeń ładunkowa ma 2340 litrów pojemności, co jest konkurencyjną wartością dla minivana. Po rozłożeniu siedzeń w trzecim rzędzie przez cały czas zyskujemy przyzwoite 930 litrów.
Używany Chrysler Town & Country V – silniki
Oferta silnikowa obejmuje cztery jednostki o mocy od 178 do 287 KM. W zasadzie każdy wybór będzie odpowiedni, zapewni niezłą dynamikę, ale trzeba się liczyć z wysokim spalaniem. Pod maską Chryslera Town & Country V montowano bowiem duże silniki V6, które mają spore zapotrzebowanie na paliwo. Najmniejszym z nich jest silnik 3.3 V6 o mocy 178 KM i momencie obrotowym 278 Nm. Już w tej wersji przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10 sekund, a prędkość maksymalna to 198 km/h. Średnie spalanie – około 11 l/100 km.
Ciekawą alternatywą jest silnik 3.6 V6 o mocy 287 KM i momencie obrotowym 353 Nm. Tutaj sprint do setki zajmuje 9,5 sekundy, prędkość maksymalna to 209 km/h, a średnie spalanie, podobnie jak w słabszej wersji, wynosi około 11 l/100 km. pozostało silnik 3.8 V6 o mocy 200 KM oraz największa jednostka – 4.0 V6 generująca 254 KM i 351 Nm. Osiągi? Znów podobne do całej reszty, tj. około 9 sekund w sprincie do setki i spalanie około 11-12 l/100 km.
Używany Chrysler Town & Country V – opinie użytkowników
Zalety
„Ciekawa, zapewniająca amerykański klimat stylistyka zewnętrzna i we wnętrzu”.
„Mnóstwo przestrzeni w środku i bogate wyposażenie”.
„Spory wybór silników, które są dość dynamiczne i elastyczne”.
„Możliwość szerokiej konfiguracji siedzeń i ogromny bagażnik”.
Wady
„Samochód jest komfortowy, ale dość słabo się prowadzi w zakrętach”.
„Nieco dziwna pozycja za kierownicą i kilka miejsca na nogi z przodu”.
„Przekładnia automatyczna nie działa zbyt płynnie”.
„Jak przystało na amerykańskie auto – dość przeciętna jakość wykończenia”.
Używany Chrysler Town & Country V – awaryjność, typowe usterki
Ogólnie rzecz biorąc, Chrysler Town & Country V nie ma dobrej reputacji pod względem niezawodności, a większość problemów tyczy się drobnych i irytujących problemów z elektryką, elektroniką, jak również drobnymi usterkami i wyciekami w silnikach. Wielu użytkowników narzekało na problemy z ładowaniem (alternator) oraz problemami z rozruchem ze względu na gwałtownie wyczerpujący się akumulator. Dość często pojawia się również kontrolka silnika, choć diagnostyka nie wykazuje konkretnych błędów i znalezienie problemu bywa kłopotliwe. Warto również unikać mocno wyeksploatowanych egzemplarzy, które ze względu na kiepską jakość użytych materiałów, mogą dość gwałtownie generować problemy ze skrzypieniem czy drobnymi usterkami.
Używany Chrysler Town & Country V – gdzie jest numer VIN?
Numer VIN w Chryslerze Town & Country V znajdziemy za szybą czołową w lewym dolnym rogu, jak również w okolicach progu po prawej stronie przy fotelu pasażera.
Używany Chrysler Town & Country V – sytuacja rynkowa, ceny
W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 100 ogłoszeń dotyczących używanego Chryslera Town & Country V. Przykładowo egzemplarz z 2014 roku z silnikiem 3.6 V6 z przebiegiem 115 000 kilometrów to koszt około 60 000 złotych. Za około 40 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2010 roku z silnikiem 4.0 V6 z przebiegiem 180 000 kilometrów.
Używany Chrysler Town & Country V – podsumowanie
Chrysler Town & Country V to nietypowa opcja, która nie jest skierowana do każdego. Auto jest specyficzne, niekoniecznie oszczędne, ale zaskakująco dynamiczne i niezwykle komfortowe. jeżeli ktoś szuka nietuzinkowego auta dla całej rodziny i lubi dalekie podróże, amerykańska propozycja powinna sprostać jego wymaganiom.
Polecamy inne nasze artykuły o używanych Chryslerach:
Używany Chrysler Grand Voyager V (2008-2016) – opinie użytkowników
Używany Chrysler PT Cruiser (2000-2010) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 514/195/175 cm |
Rozstaw osi | 307 cm |
Pojemność bagażnika | 930-2340 l |
Pojemność | 3301 cmł | 3604 cmł | 3778 cmł | 3952 cmł |
Paliwo | benz. | benz. | benz. | benz. |
Maks. moc | 178 KM | 287 KM | 200 KM | 254 KM |
Maks. moment | 278 Nm | 353 Nm | 312 Nm | 351 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10 s | 9,5 s | 10,5 s | 8,5 s |
Prędkość maks. | 198 km/h | 209 km/h | 190 km/h | 211 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 12 l/100 km | 11 l/100 km | 11,5 l/100 km | 11 l/100 km |