Używany Chrysler Pacifica II (od 2016 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

1 rok temu

Chrysler Pacifica 2. generacji to nowoczesny i komfortowy minivan, którym może podróżować choćby 8 osób. Model ten stanowi więc interesującą propozycję dla dużej rodziny. Dowiedz się więcej na temat używanego Chryslera Pacifica II.

Z roku na rok segment minivanów w Europie coraz bardziej się kurczy. Kolejne modele albo znikają z rynku bez następców (np. Dacia Lodgy), albo zostają zastąpione przez SUV-y (np. Renault Espace) lub auta wywodzące się z gamy samochodów użytkowych (np. Peugeot 807). Za Oceanem jednak sytuacja wygląda zgoła inaczej i amerykańscy klienci wciąż mają w czym wybierać. Przykładem tego jest opisywany Chrysler Pacifica 2. generacji, który pojawił się w sprzedaży w 2016 roku i przez cały czas cieszy się sporą popularnością. Przyjrzyjmy się bliżej temu modelowi i poznajmy opinie użytkowników na jego temat.

Używany Chrysler Pacifica II – wymiary, nadwozie

Chrysler Pacifica II mierzy 517,6 cm długości, 202,2 cm szerokości (229,7 cm z lusterkami) i 177,7 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 308,9 cm. Amerykańskie auto jest zatem wyraźnie większe od europejskich rywali pokroju Citroena C4 Spacetourer, Renault Grand Scenic czy Forda S-Max. Z tym ostatnim Pacificę łączy jednak atrakcyjna, nieco usportowiona sylwetka, która sprawia, iż pomimo swoich gabarytów samochód nie wygląda tak ociężale. Lifting na rok modelowy 2021 przyniósł istotne zmiany wizualne. Odświeżony model rozpoznamy po innym grillu, mniejszych reflektorach oraz bardziej finezyjnym kształcie tylnych lamp.

Używany Chrysler Pacifica II – wnętrze, bagażnik

Ponad pięciometrowe nadwozie skrywa przestronną kabinę z trzema rzędami siedzeń w układzie 2+2+3 (na rynku zdarzają się także auta 8-osobowe z dodatkowym fotelem w środkowym rzędzie). Miejsca nie brakuje choćby z tyłu, choć wsiadanie tam dla niektórych może być problematyczne. Jest to jednak typowa dla minivanów bolączka. Z kompletem pasażerów na pokładzie Pacifica oferuje 915 litrów przestrzeni bagażowej. Po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń pojemność kufra rośnie do 2478 litrów, a maksymalnie można uzyskać 3979 litrów.

1 z 5
Przednie fotele są typowo amerykańskie, czyli bardzo wygodne i obszerne, ale przez to słabo podtrzymują ciało na boki.
Standardowa konfiguracja wnętrza obejmuje dwa indywidualne fotele w drugim rzędzie siedzeń oraz 3-osobową kanapę w trzecim rzędzie.
Gdy wszystkie fotele są rozłożone, pojemność bagażnika wynosi 915 litrów. To całkiem niezły wynik, choć żeby spakować całą rodzinę na dwutygodniowy wyjazd konieczny może okazać się boks dachowy.
Kanapa w trzecim rzędzie składa się na płasko, dzięki czemu powstaje równa powierzchnia, a pojemność bagażnika rośnie do 2478 litrów.
Maksymalna pojemność bagażnika wynosi aż 3979 litrów. W efekcie Pacifica może służyć choćby pełnić rolę auta dostawczego, np. przy przeprowadzce.

Kokpit jest prosty w obsłudze i jak przystało na amerykańskie auto – wszystkie przyciski są duże i czytelnie opisane. Nie wszystkim użytkownikom podoba się pokrętło do wyboru kierunku jazdy, które zastosowano zamiast klasycznej dźwigni automatu. Narzekają oni, iż przełączanie biegów między „D” i „R” trwa zbyt długo, co jest szczególnie uciążliwe podczas manewrowania. Jakość materiałów wykończeniowych i montaż nie budzą większych zastrzeżeń, choć ich poziom zauważalnie obniża się w tylnej części kabiny. Przeciętnie wypada także trwałość.

1 z 4
Kokpit nie urzeka swoim designem, ale za to jest łatwy w obsłudze i funkcjonalny. Duża liczba schowków jest istotną zaletą w samochodzie rodzinnym.
Między zegarami umieszczono kolorowy wyświetlacz, który może pokazywać np. komunikaty nawigacji. W hybrydzie plug-in zamiast obrotomierza jest wskaźników wykorzystania mocy.
Ekran dotykowy służy do zarządzania większością ustawień, ale poniżej znalazło się miejsce dla fizycznego panelu klimatyzacji oraz przycisków-skrótów do wybranych funkcji. Nie wszystkim użytkownikom pasuje pokrętło do zmiany biegów.
W ramach liftingu wprowadzono system multimedialny Uconnect 5 z 10,1-calowym ekranem dotykowym. Przy okazji poprawiła się też jakość wykończenia.

Używany Chrysler Pacifica II – silniki

Podstawową jednostką napędową w Chryslerze Pacifica II jest wolnossący, benzynowy motor 3.6 V6, który w tym modelu dostarcza 291 KM i 355 Nm. To sprawdzony, występujący w wielu innych autach silnik, a jego dodatkowy atut stanowi możliwość założenia instalacji LPG (najczęściej montuje się dwie butle o pojemności ok. 40 litrów każda we wnękach pod podłogą w drugim rzędzie siedzeń). Opisywana jednostka współpracuje z 9-biegową skrzynią automatyczną i zapewnia bardzo przyzwoite osiągi – przyspieszenie 0-100 km/h w 7,4 s oraz prędkość maksymalna 180 km/h. Średnie zużycie paliwa według amerykańskich norm wynosi 10,7 l/100 km. Zdecydowana większość egzemplarzy z tym silnikiem ma przedni napęd, ale sporadycznie trafiają się samochody z napędem na wszystkie koła (opcja dostępna od roku modelowego 2020).

Opcjonalny napęd AWD oczywiście nie czyni z Chryslera Pacifica II terenówki, ale wyraźnie poprawia trakcję na zaśnieżonej lub oblodzonej nawierzchni.

Drugą z dostępnych wersji silnikowych jest hybryda plug-in o mocy 264 KM i momencie obrotowym 310 Nm. Bazuje ona na opisanej powyżej, benzynowej jednostce 3.6 V6, ale na tym podobieństwa się kończą. Hybrydowa Pacifica całkowicie różni się osprzętem i jest wyposażona w bezstopniową przekładnię EVT, a także zawsze ma napęd tylko na przednie koła. Ze względu na skomplikowaną konstrukcję wariant plug-in uchodzi za bardziej awaryjny, choć dotyczy to przede wszystkim aut, które w przeszłości były uderzone przodem. Minivan Chryslera w odmianie 3.6 Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,5 s i rozpędza się maksymalnie do 169 km/h. Producent podaje, iż średnie zużycie paliwa (z rozładowaną baterią) wynosi 7,4 l/100 km, natomiast z pełnym akumulatorem można przejechać ok. 50 km w trybie elektrycznym, a spalanie spada wtedy do 2,8 l/100 km. Warto jeszcze dodać, iż ta wersja silnikowa również nadaje się do montażu instalacji LPG, ale zbiornik gazu trzeba umieścić w bagażniku, bo wspomniane wcześniej wnęki w drugim rzędzie siedzeń są zajęte przez zespół baterii.

Chrysler Pacifica II w wersji hybrydowej ma zdecydowanie bardziej skomplikowaną konstrukcję od bazowego wariantu 3.6 V6. Gniazdo ładowania umieszczono w lewym przednim błotniku, a baterie zainstalowano pod podłogą w drugim rzędzie siedzeń.

Używany Chrysler Pacifica II – opinie użytkowników

Zalety

„W każdym rzędzie siedzeń miejsca jest pod dostatkiem dla dorosłej osoby”

„Zużycie benzyny jest na akceptowalnym poziomie, bardziej oszczędni mogą założyć LPG”

„Pacifica rozpieszcza bogatym wyposażeniem, w aucie jest choćby odkurzacz”

„To naprawdę wygodny samochód, długie podróże z całą rodziną nie stanowią dla niego problemu”

Wady

„Większość egzemplarzy na rynku ma powypadkową przeszłość – warto dokładnie sprawdzić auto przed zakupem”

„Słabe wyciszenie kabiny, przy wyższych prędkościach robi się głośno”

„Auto jest trochę za duże na polskie drogi, co czuć zwłaszcza w mieście”

„Serwis bywa kłopotliwy, najlepiej korzystać z usług warsztatu wyspecjalizowanego w tym modelu”

Chrysler Pacifica II - najciekawsze wersje
1 z 3
Do Chryslera Pacifica II można dokupić pakiet stylistyczny S, który obejmuje m.in. czarne wykończenie grilla, czarne listwy wokół szyb oraz tapicerkę i podsufitkę w kolorze czarnym.
Na rok modelowy 2020 do oferty wprowadzono wersję AWD Launch Edition z napędem na cztery koła. Po liftingu opcjonalny napęd AWD trafił na stałe do gamy modelu.
Od roku modelowego 2020 Pacifica w zubożonej wersji była sprzedawana jako Chrysler Voyager. Model ten przygotowano z myślą o flotach i wypożyczalniach aut, jest gorzej wyposażony i wykończony niż droższe odmiany.

Używany Chrysler Pacifica II – awaryjność, typowe usterki

W opisywanym modelu raczej nie zdarzają się poważne awarie. Do najczęstszych problemów w Chryslerze Pacifica II należą kłopoty z elektroniką – zwykle konieczna okazuje się wymiana jakiegoś sterownika lub czujnika. Nawracającą usterką są także szybko korodujące przewody od klimatyzacji, szczególnie te biegnące do tylnej części kabiny. Silniki V6 wymagają regularnej wymiany oleju (mechanicy zalecają robić to co 10-12 tysięcy km) i sporadycznie mają problemy z układem zapłonowym. Rozwiązaniem okazuje się przeważnie wymiana cewki. Ponadto użytkownicy informują o drobnych wyciekach ze skrzyni biegów, z związku z czym czasami potrzebna jest wymiana chłodnicy oleju – najlepiej wybrać aluminiowy zamiennik wysokiej klasy.

W najbogatszych wersjach w oparciach przednich foteli są zainstalowane tablety. Można na nich m.in. grać w gry albo oglądać filmy.

Używany Chrysler Pacifica II – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN znajduje się na tabliczce przytwierdzonej do podszybia, w okienku w lewym dolnym rogu przedniej szyby. Ponadto numer nadwozia jest także wybity na progu prawych drzwi przesuwnych, pod plastikową listwą progową.

Używany Chrysler Pacifica II – sytuacja rynkowa, ceny

W momencie pisania tego artykułu na portalu OtoMoto widniały 222 oferty sprzedaży Chryslera Pacifica 2. generacji. Ceny najtańszych, nieuszkodzonych i zarejestrowanych w Polsce egzemplarzy zaczynają się od około 80 000 zł. Są to głównie auta z początku produkcji, które na licznikach mają ponad 100 tysięcy km przebiegu. Na drugim końcu skali znajdują się samochody z roczników 2021-2022 z niewielkimi przebiegami – ich ceny wyraźnie przekraczają 200 000 zł. Na największy wybór można liczyć, dysponując kwotą około 150 000 zł. Hybrydy plug-in stanowią zaledwie ok. 15% wszystkich ogłoszeń, dolna granica cenowa za gotowy egzemplarz to 130 000 zł, a górna – 300 000 zł.

Chrysler Pacifica II - lifting
1 z 4
Chrysler Pacifica II przed liftingiem (2016-2020)
Chrysler Pacifica II po liftingu (2020-obecnie)
Chrysler Pacifica II przed liftingiem (2016-2020)
Chrysler Pacifica II po liftingu (2020-obecnie)

Używany Chrysler Pacifica II – podsumowanie

Zdaniem użytkowników Chrysler Pacifica II to niemal doskonały samochód rodzinny. Zapewnia dużo miejsca we wszystkich rzędach siedzeń, ma duży bagażnik i oferuje bogate wyposażenie, a do tego jest raczej niezawodny. Nie każdemu jednak przypadną do gustu rozmiary auta, spore spalanie i konieczność serwisowania w warsztatach znających się na tym modelu.

Polecamy uwadze nasze artykuły o innych używanych minivanach:

Używany Dodge Grand Caravan V (2007-2020) – opinie, typowe usterki

Używany Ford S-Max II (2015-2023) – opinie, typowe usterki

Używane Renault Espace V (2014-2023) – opinie, typowe usterki

Chrysler Pacifica II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 518/202/178 cm
Rozstaw osi 309 cm
Pojemność bagażnika 915-3979 l
Chrysler Pacifica II – dane techniczne, osiągi, zużycie paliwa Silnik 3.6 V6 3.6 V6 Hybrid
Pojemność 3604 cmł 3604 cmł
Paliwo benz. benz. + 2x elektr.
Maks. moc 291 KM 264 KM
Maks. moment 355 Nm 310 Nm
0-100 km/h 7,4 s 8,5 s
Prędkość maks. 180 km/h 169 km/h
Śr. spalanie 10,7 l/100 km 7,4 l/100 km

Używany Chrysler Pacifica II – galeria

1 z 15
Chrysler Pacifica II - przód
Chrysler Pacifica II - przód
Chrysler Pacifica II - bok
Chrysler Pacifica II - tył
Kokpit nie urzeka swoim designem, ale za to jest łatwy w obsłudze i funkcjonalny. Duża liczba schowków jest istotną zaletą w samochodzie rodzinnym.
Między zegarami umieszczono kolorowy wyświetlacz, który może pokazywać np. komunikaty nawigacji. W hybrydzie plug-in zamiast obrotomierza jest wskaźników wykorzystania mocy.
Ekran dotykowy służy do zarządzania większością ustawień, ale poniżej znalazło się miejsce dla fizycznego panelu klimatyzacji oraz przycisków-skrótów do wybranych funkcji. Nie wszystkim użytkownikom pasuje pokrętło do zmiany biegów.
W ramach liftingu wprowadzono system multimedialny Uconnect 5 z 10,1-calowym ekranem dotykowym. Przy okazji poprawiła się też jakość wykończenia.
W najbogatszych wersjach w oparciach przednich foteli są zainstalowane tablety. Można na nich m.in. grać w gry albo oglądać filmy.
Przednie fotele są typowo amerykańskie, czyli bardzo wygodne i obszerne, ale przez to słabo podtrzymują ciało na boki.
Standardowa konfiguracja wnętrza obejmuje dwa indywidualne fotele w drugim rzędzie siedzeń oraz 3-osobową kanapę w trzecim rzędzie.
Na pokładzie Chryslera Pacifica II można znaleźć choćby odkurzacz. W aucie rodzinnym to całkiem przydatna opcja.
Gdy wszystkie fotele są rozłożone, pojemność bagażnika wynosi 915 litrów. To całkiem niezły wynik, choć żeby spakować całą rodzinę na dwutygodniowy wyjazd konieczny może okazać się boks dachowy.
Kanapa w trzecim rzędzie składa się na płasko, dzięki czemu powstaje równa powierzchnia, a pojemność bagażnika rośnie do 2478 litrów.
Maksymalna pojemność bagażnika wynosi aż 3979 litrów. W efekcie Pacifica może służyć choćby pełnić rolę auta dostawczego, np. przy przeprowadzce.
Idź do oryginalnego materiału