Używane Renault Arkana (od 2021 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

1 rok temu

Renault Arkana szturmem podbił rynek kompaktowych crossoverów przede wszystkim swoją stylistyką, ale i przestronnym wnętrzem oraz rozsądną ceną. Jakie są opinie o tym modelu i czy warto rozważyć zakup używanego egzemplarza?

SUV-y z nadwoziem typu coupe zdecydowanie stanowią domenę marek premium, takich jak Mercedes, BMW czy Audi. Modele takie jak Mercedes GLC Coupe, BMW X4 i Audi Q5 Sportback są przykładem aut, którymi mogą cieszyć się przede wszystkim zamożni klienci. Jednak, co z tymi osobami, którym podobają się tego typu samochody, ale po prostu nie stać ich na wydanie ponad 200-300 tysięcy złotych? Czy Renault Arkana może być ciekawą alternatywą? Dla wąskiej i specyficznej grupy klientów, którzy szukają crossovera z linią coupe, a jednocześnie z rozsądną ceną oraz niskim zużyciem paliwa, Renault Arkana może stanowić interesującą propozycję. Samochód jest na rynku od 2021 roku i zdążył znaleźć wielu zadowolonych użytkowników. Czym jeszcze charakteryzuje się ten model i na co zwrócić uwagę podczas poszukiwań używanego egzemplarza?

Modny, dobrze wyglądająco crossover z segmentu C z nadwoziem przypominającym coupe? Na rynku pojawia się coraz więcej propozycji.

Używane Renault Arkana – wymiary, nadwozie

Auto, oparte na płycie podłogowej CMF-B, prezentuje się świeżo, nowocześnie i oczywiście modnie, szczególnie w wersji R.S. Line, dostępnej m.in. w pięknym, pomarańczowym kolorze. Chociaż takie połączenia nie są już nowością na rynku i od dawna cieszą się sporą popularnością, to do niedawna były typowe głównie dla segmentu premium. Spotkanie samochodu tej marki na ulicy z pewnością wzbudza zainteresowanie. Sylwetka Arkany wyróżnia się płynną linią, opadającym dachem, lekko zaznaczonym tyłem oraz delikatnym spojlerem tuż za szybą tylną. Kształt klina dodaje wrażenia dynamizmu i sportowego charakteru. Niestety, nie wszystkie te cechy mają odzwierciedlenie w odczuciach z jazdy, ale o tym za chwilę. Z przodu samochód prezentuje znany już wszystkim grill, który harmonijnie łączy się ze światłami wyposażonymi w charakterystyczną sygnaturę LED w kształcie litery C. Z tyłu auta z kolei znajdują się klosze lamp, które mocno przypominają te, które zastosowano w modelach Megane czy Talisman. Renault Arkana mierzy 4568 mm długości, 1802 mm szerokości i 1571 mm wysokości. Rozstaw osi to 2720 mm.

Ładny lakier, sporo ciekawych dodatków, niezły komfort podróży – Arkana kusi wieloma zaletami.

Używane Renault Arkana – wnętrze, bagażnik

Wnętrze samochodu również prezentuje się nieźle, choć nie należy oczekiwać przestrzeni na miarę modelu Talisman. Pomimo obszerności, jest stosunkowo wąsko, zwłaszcza zauważalne jest to na przykładzie dość wąskiego podłokietnika z przodu. Konsola środkowa jest ładnie wyniesiona, wygodna, a ekran o orientacji pionowej harmonijnie się wpasowuje i wygodnie obsługuje. Warto zaznaczyć, iż system info-rozrywki może być już nieco przestarzały, ale jeżeli komuś nie zależy na multimedialnych gadżetach albo i tak będzie podłączał telefon i korzystał z Android Auto lub Apple CarPlay, jest to raczej bez znaczenia. Niemniej jednak, jest kilka praktycznych rozwiązań, wszystkie elementy są łatwo dostępne, a jakość materiałów jest odpowiednia, biorąc pod uwagę ten segment cenowy.

Co prawda nie jest tak ciekawie i nowocześnie jak w Australu, ale trudno narzekać na brak ergonomii i komfortu.

Bagażnik ma pojemność 513 litrów, która po złożeniu oparć wzrasta do 1269 litrów. Solidna podłoga może być ustawiona na dwóch różnych poziomach – równym z fotelami i progiem załadunku lub niżej. To drugie rozwiązanie sprawia, iż bagażnik staje się głębszy, choć po złożeniu oparć nie uzyskamy całkowicie płaskiej powierzchni. Miejsca z tyłu także nie brakuje, szczególnie na nogi, ale nad głową, przez wyraźnie opadający dach, jest już trochę ciaśniej. Przeszkadza nieco także wysoki tunel środkowy. Docenimy za to nawiewy dla pasażerów z tyłu, wygodny podłokietnik czy też dodatkowe porty USB.

1 z 4
Bardzo wygodne fotele sprawdzają się zarówno podczas krótkich wycieczek, jak i dalszych podróży.
Kanapa jest dość płaska, a miejsca nad głową może zabraknąć wyższym pasażerom.
Imponują regularne kształty bagażnika, które zdecydowanie ułatwiają aranżację i ułożenie bagażu.
Dzięki regulowanej podłodze, po złożeniu oparć powierzchnia może być niemal idealnie płaska.

Używane Renault Arkana – silniki

Wybór jednostek napędowych jest raczej skromny, ale z drugiej strony obejmuje naprawdę optymalne rozwiązania. Podstawą jest silnik 1.3 TCe o mocy 140 lub 158 KM. Ten mocniejszy, dysponujący momentem obrotowym rzędu 270 Nm, pozwala na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w 9,1 sekundy oraz osiągnięcie 205 km/h przy średnim spalaniu 6,1 l/100 km.

Mocniejsza wersja jednostki 1.3 TCe zapewnia naprawdę przyzwoitą dynamikę i rozsądne spalanie.

Alternatywą jest napęd hybrydowy 1.6 E-Tech o mocy systemowej 143 KM i momencie obrotowym (z silnika elektrycznego) 205 Nm. Bazą jest wolnossący silnik 1.6 o skromnej mocy 94 KM i momencie obrotowym 148 Nm. Współpracuje on ze wspomnianą jednostką elektryczną o mocy 49 KM, ale to wystarczy, aby auto było zadowalająco żwawe. Napęd kierowany jest na przednią oś za pośrednictwem nietypowej przekładni Multi-Mode. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 172 km/h. Średnie spalanie to przyzwoite 5,2 l/100 km.

Jeśli ktoś często podróżuje po mieście, może docenić jeszcze niższe spalanie napędu hybrydowego.

Używane Renault Arkana – opinie użytkowników

Zalety

„Bardzo ładna stylistyka, która nie wpływa znacząco na funkcjonalność auta”

„Bezproblemowa eksploatacja i wysoka niezawodność”

„Niezłe wyposażenie i jakość wykończenia”

„Silniki mają optymalne parametry i przyzwoite zużycie paliwa”

Wady

„Mimo wszystko, miejsca nad głową z tyłu mogłoby być nieco więcej”

„Wnętrze zaprojektowane według starszej filozofii (nie tak, jak np. w Australu)”

„Raczej przeciętna widoczność do tyłu i na boki”

„Praca hybrydowego systemu napędowego bywa irytująca”

Wersja R.S. Line cechuje się sportowym wyglądem, ale nie idą za tym żadne zmiany mechaniczne.

Używane Renault Arkana – awaryjność, typowe usterki

Renault Arkana to praktycznie nowe auto bez wad produkcyjnych czy powtarzających się usterek. Pojawiają się drobne problemy z systemem info-medialnym czy niektórymi elementami wyposażenia opcjonalnego, ale każdy egzemplarz powinien być jeszcze na gwarancji, a jej brak powinien wywołać ogromną ostrożność – być może auto nie było odpowiednio serwisowane lub pojawiła się poważna ingerencja. Była jedna akcja serwisowa dotycząca modeli wyprodukowanych na przełomie 2021-2022. Dotyczyła 1562 samochodów, a problem był związany z przegrzewaniem elektrycznego układu wspomagania kierownicy. jeżeli kupujesz Renault Arkana z drugiej ręki, należy sprawdzić u lokalnego dealera, czy ten konkretny egzemplarz brał udział w akcji przywoławczej. jeżeli nie, naprawa nie będzie nic kosztować.

Renault Arkana nie sprawia żadnych problemów. Jedynie system operacyjny czasami mógłby wykazywać się lepszą wydajnością i responsywnością.

Używane Renault Arkana – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w modelu Renault Arkana znajduje się za szybą czołową w lewym dolnym rogu oraz pod przednimi drzwiami pasażera, na naklejce umieszczonej na dole słupka B.

Używane Renault Arkana – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji w serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 150 ogłoszeń dotyczących Renault Arkana. Przykładowo model z 2021 roku z silnikiem 1.3 TCe w wersji Intens oraz z przebiegiem 22 000 kilometrów to koszt około 100 000 złotych. Za około 130 000 złotych można znaleźć model z 2022 roku z silnikiem 1.6 E-Tech i z przebiegiem 15 000 kilometrów.

Używane Renault Arkana – podsumowanie

Arkana to udana próba Renault, aby dodać trochę emocji do segmentu rodzinnych SUV-ów, jednocześnie oferując niskie koszty eksploatacji i praktyczność na co dzień. Nie jest tak emocjonująca jak propozycje premium, ale oferuje zadowalającą funkcjonalność, komfort, niezłe wyposażenie i przyjemne prowadzenie przy niedużym zużyciu paliwa.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Renault:

Używany Renault Clio IV (2012-2020) – opinie użytkowników

Używany Renault Captur II (od 2019 r.) – opinie użytkowników

Renault Arkana – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 456/182/157 cm
Rozstaw osi 272 cm
Pojemność bagażnika 513/1269 l
Renault Arkana – dane techniczne, osiągi (wybrane silniki) Silnik 1.3 TCe 1.3 TCe 1.6 E-Tech (HEV)
Pojemność 1332 cmł 1332 cmł 1598 cmł
Paliwo benz., turbo benz., turbo benzynowy (HEV)
Maks. moc 140 KM 158 KM 143 KM
Maks. moment 260 Nm 270 Nm 205 Nm (elektr.)
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 s 9,1 s 10,8 s
Prędkość maks. 205 km/h 205 km/h 172 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,8 l/100 km 5,8 l/100 km 4,7 l/100 km

Używane Renault Arkana – galeria

1 z 26
Renault Arkana - przód
Renault Arkana - przód
Renault Arkana - przód
Renault Arkana - bok
Renault Arkana - tył
Renault Arkana - tył
Renault Arkana - tył
Renault Arkana - bok
Projekt deski rozdzielczej oczywiście kojarzy się z aktualnymi generacjami Clio oraz Captura.
Wirtualne zegary są czytelne, ale ich obsługa mogłaby być nieco wygodniejsza.
Tradycyjne już dla Renault sterowanie multimediami spod kierownicy.
Jeśli komuś nie pasuje seryjny system, zawsze może skorzystać ze telefona i Android Auto lub Apple CarPlay.
Układ menu jest tradycyjny, a obsługa nie powinna być problematyczna.
W wyższych wersjach wyposażenia mamy komplet systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy.
Dla wymagających są również tryby jazdy z możliwością dostosowywania do własnych preferencji.
Jest także komplet złączy i ładowarka indukcyjna.
Panel klimatyzacji znany z innych modeli Renault i Dacii.
Przekładnia w wersji hybrydowej od czasu do czasu żyje własnym życiem - wkręca silnik na obroty choćby podczas jednostajnej jazdy.
Co prawda fotele nie szokują dobrym trzymaniem bocznym czy zakresem regulacji, ale są bardzo wygodne.
Tunel środkowy jest dość wąski, co przekłada się na skromną ilość miejsca na szerokość.
Szkoda, iż producent musiał zastosować dość wysoki tunel środkowy z tyłu, przez co pasażer w środku nie ma zbyt wygodnej pozycji podróży.
Na szczęście można liczyć na nawiewy i dodatkowe porty USB.
Duży bagażnik o regularnych kształtach to kolejna zaleta Arkany.
Trochę szkoda, iż zabrakło praktycznych dodatków, ale w tym zakresie Renault nigdy nie brylowało.
Na plus regulowana podłoga.
A pod podłogą znalazło się miejsce na koło dojazdowe.
Idź do oryginalnego materiału