Używana Kia Soul II (2014-2019) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

1 rok temu

Kia Soul II to interesująca propozycja dla osób, które szukają niedrogiego, ale nieźle wyposażonego crossovera z ciekawym wyglądem i przestronnym wnętrzem. Jakie są opinie o tym modelu?

Kia Soul z jednej strony nie stara się szokować przesadną stylistyką retro, dziwnymi dodatkami czy rozwiązaniami stylistycznymi, ale mimo to wciąż rzuca się w oczy i wyróżnia z tłumu. Z jednej strony mamy skojarzenia z japońskimi, miniaturowymi samochodami typu kei car, z drugiej zaś z tradycyjnym nadwoziem typu mikrovan. Jedno jest pewne – Kia Soul prezentuje się naprawdę ciekawie, nowocześnie i „młodzieżowo”, ale z drugiej strony oferuje zaskakującą przestrzeń, funkcjonalność i praktyczny charakter. jeżeli dodamy do tego rozsądną cenę, bogate wyposażenie oraz niezły komfort podróży, mamy gotowy przepis na świetne auto miejskie dla niewielkiej rodziny.

Niemal poziomo poprowadzona linia dachu i pionowy tył to cechy charakterystyczne tego modelu.

Używana Kia Soul II – wymiary, nadwozie

Trudno jednoznacznie zdefiniować charakter Kii Soul. W dobie niemal oszalałej mody na crossovery i wszystko, co uterenowione, koreańska propozycja stroni od licznych dodatków, nakładek i tego typu upiększaczy. Z drugiej zaś strony oferuje nieco większy prześwit i nakładki na progi oraz dolne części zderzaków. Można ja porównywać do Nissana Juke czy Renault Captura, ale niezwykle charakterystyczna sylwetka sprawia, iż trudno dokładnie zaklasyfikować Soula do konkretnego typu nadwozia. To bez wątpienia ewenement w tym segmencie i jeżeli ktoś szuka auta nietuzinkowego, trudno mu będzie znaleźć coś równie ciekawego. Wystarczy rzut oka na linię boczną i niemal poziomo poprowadzoną linię dachu. Po dotarciu do szerokiego słupka C, linia niemal pionowo spada w dół tworząc płaską klapę bagażnika. Z przodu mamy wielkie i zachodzące na boki klosze lamp, niewielką atrapę grilla oraz duży i charakterystyczny wlot powietrza w zderzaku z wkomponowanymi po bokach światłami przeciwmgielnymi. Z tyłu również jest na czym oko zawiesić. Jest ciekawa blenda na klapie bagażnika, a w dolnej części zderzaka dwa okrągłe światła przeciwmgielne. Tylne lampy są pionowe i mają interesujący kształt. choćby mimo kilku lat na rynku, auto wciąż prezentuje się świetnie. jeżeli chodzi o wymiary, Kia Soul II ma 4140 mm długości, 1800 mm szerokości i 1593 mm wysokości. Rozstaw osi to 2570 mm.

Trudno pomylić Kię Soul z jakimkolwiek innym autem. Sylwetka jest niezwykle charakterystyczna i rzuca się w oczy.

Używana Kia Soul II – wnętrze, bagażnik

We wnętrzu również nie można się nudzić, choć czasami trzeba przymknąć oko na kiepskiej jakości materiały i duże połacie szarego plastiku. Jest też sporo elementów w kolorze fortepianowej czerni, więc musimy liczyć się z hurtową ilością rys, zbieraniem kurzu i odcisków palców. Momentami można odnieść wrażenie, iż podobne wnętrze znajdziemy w Nissanie Juke – fakt, tam też nie szczędzono plastiku w połyskującym, czarnym kolorze. W środkowej części znajdziemy duży panel sterowania klimatyzacją, nawiewami i multimediami. W skromniejszych wersjach w centralnej części znajduje się nieduży ekran, w wyższej duży wyświetlacz dotykowy. Ciekawie prezentuje się również kierownica z dużą ilością przycisków do sterowania multimediami, tempomatem, telefonem i komputerem pokładowym.

1 z 2
Z jednej strony to dość zachowawcza i praktyczna deska rozdzielcza, z drugiej zaś nie brakuje na niej ciekawych elementów stylistycznych.
Po liftingu poprawiono jakość materiałów, pojawił się również opcjonalny, duży ekran systemu info-rozrywki.

Dzięki wysokiemu, kanciastemu dachowi Soula jest mnóstwo miejsca zarówno dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu, chociaż przestrzeń bagażowa jest przeciętna jak na tę klasę. Co więcej, nie ma przesuwanych ani regulowanych tylnych siedzeń (jak np. w Ranault Captur II) – składają się one tylko w proporcji 60/40, przez co Soul jest nieco mniej wszechstronny niż jego najlepsi rywale. Brakuje również praktycznych dodatków, siatek, uchwytów itp., choć trzeba docenić składaną podłogę z dużą ilością schowków. Pojemność bagażnika to 354 litry, a po złożeniu oparć kanapy zyskujemy w sumie 994 litry.

1 z 4
W zajęciu wygodnej pozycji za kierownicą pomaga podłokietnik i szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej.
Miejsca nad głową, dzięki płasko poprowadzonej linii dachu, jest pod dostatkiem choćby dla wysokich pasażerów.
Bagażnik jest nieco rozczarowujący, choć ma regularne kształty.
Oparcia składają się niemal na płasko w proporcjach 60:40.

Używana Kia Soul II – silniki

Oferta silnikowa Kii Soul nie jest specjalnie obszerna, bowiem obejmuje jeden motor benzynowy, jeden wysokoprężny oraz wersję elektryczną. W ofercie benzynowej jest silnik 1.6 GDI o mocy 132 KM i momencie obrotowym 161 Nm. To wolnossąca jednostka, która zapewnia sprint od 0 do 100 km/h w 11 sekund oraz prędkość maksymalną 185 km/h. Średnie spalanie to 7,3 l/100 km. W ogłoszeniach można również znaleźć wersje z silnikiem 2.0 GDI o mocy 161 KM (203 Nm) oraz 1.6 T-GDI o mocy 204 KM (265 Nm). Ten mocniejszy, znany m.in. z Kii ProCeed, zapewnia rewelacyjne osiągi i sportowy charakter, ale trudno go znaleźć na rynku wtórnym.

Jednostka wolnossąca 1.6 GDI nie zapewnia imponujących osiągów, ale jest prosta, niezawodna i dość oszczędna.

Alternatywą jest silnik wysokoprężny 1.6 CRDi o mocy 128 lub 136 KM (w zależności od rocznika). W mocniejszej wersji do dyspozycji jest 300 Nm momentu obrotowego, co w połączeniu z automatyczną przekładnią DCT daje naprawdę przyjemne w prowadzeniu, dynamiczne auto. Sprint do setki trwa 11 sekund, prędkość maksymalna to 182 km/h, a średnie spalanie oscyluje w okolicach 5 l/100 km. Jest również wersja elektryczna o mocy 110 KM, z niewielką baterią 31 kWh. Zasięg zdaniem producenta to około 212 km, a średnie zużycie energii to 14,7 kWh/100 km.

Jeśli ktoś szuka auta głównie do jazdy drogami podmiejskimi, wersja z silnikiem Diesla będzie idealnym wyborem.

Używana Kia Soul II – opinie użytkowników

Zalety

„Bardzo interesująca stylistyka, która budzi zaciekawienie”.

„Nieźle wyposażone i przyzwoicie wykonane wnętrze”.

„Jak na ten segment – całkiem dużo przestrzeni w środku”.

„Skromna, ale przemyślana i dobrze dobrana oferta silnikowa”.

Wady

„Trochę przeciętne i niewyróżniające się osiągi każdej wersji”.

„Przeciętne prowadzenie – auto mocno przechyla się w zakrętach”.

„Nadwozie przy wyższych prędkościach generuje sporo szumu”.

„Trochę rozczarowujący bagażnik”.

Kia Soul w wersji elektrycznej EV.

Używana Kia Soul II – awaryjność, typowe usterki

Większość Kii Soul była używana jako samochody rodzinne. W związku z tym ważne jest, aby dokładnie sprawdzić wnętrze pod kątem plam, zarysowań lub pękniętych elementów plastikowych. Poza tym standardowo należy zwrócić uwagę na rysy, obicia nadwozia, pęknięte zderzaki itp. Nie jest to nowe auto i pewne rzeczy są powszechne, ale niefachowe naprawy czy lakierowanie może z biegiem czasu doprowadzić do problemów z korozją. W przypadku egzemplarzy wyprodukowanych między styczniem 2014 a wrześniem 2015 roku wydano wezwanie do naprawy z powodu usterki układu kierowniczego. Warto sprawdzić u lokalnego dealera czy oglądany egzemplarz był poddany takiej naprawie. Poza tym Kia Soul II to niezawodny i bezproblemowy samochód.

Jeśli ktoś liczy na auto naszpikowane multimedialnymi gadżetami, bazowe wersje Soula mogą rozczarować.

Używana Kia Soul II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Kii Soul znajdziemy na obudowie deski rozdzielczej w lewym dolnym rogu (widoczny przez szybę) oraz na słupku środkowym B z lewej strony na tabliczce.

Używana Kia Soul II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 50 ogłoszeń dotyczących Kii Soul. Przykładowo model z 2016 roku z silnikiem 1.6 CRDi i przebiegiem 160 000 kilometrów to koszt około 47 000 złotych. Za około 50 000 złotych można znaleźć model z 2015 roku z silnikiem 1.6 GDI i przebiegiem 50 000 kilometrów.

Kia Soul II - lifting
1 z 2
Kia Soul II przed liftingiem (2014-2016)
Kia Soul II po liftingu (2016-2019)

Używana Kia Soul II – podsumowanie

Kia Soul to mały hatchback, który jest często pomijany na korzyść bardziej stylowych lub znanych marek. Ale Soul ma wiele do zaoferowania, zwłaszcza jako niedrogi i tani w eksploatacji samochód miejski o niebanalnej stylistyce i imponującej przestrzeni wewnątrz. Jest solidnie zbudowany i ma schludne wnętrze, większość modeli jest dobrze wyposażona, a zwinność i lekkość prowadzenia sprawdzi się w mieście.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Kiach:

Używana Kia Soul I (2008-2013) – opinie użytkowników

Używana Kia Sportage IV (2016-2021) – opinie użytkowników

Kia Soul II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 414/180/159 cm
Rozstaw osi 257 cm
Pojemność bagażnika 354-994 l
Kia Soul II – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki) Silnik 1.6 GDI 1.6 CRDi EV (elektr.)
Pojemność 1591 cmł 1582 cmł 31 kWh (poj. aku.)
Paliwo benzynowy turbodiesel elektr.
Maks. moc 132 KM 136 KM 110 KM
Maks. moment 161 Nm 300 Nm 285 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,7 s 11,1 s 11,2 s
Prędkość maks. 180 km/h 182 km/h 145 km/h
Śr. zużycie paliwa/energii 7,6 l/100 km 5 l/100 km 14,7 kWh/100 km

Używana Kia Soul II – galeria

1 z 25
Kia Soul II - przód
Kia Soul II - przód
Kia Soul II - bok
Kia Soul II - tył
Kia Soul II - tył
Kia Soul II - tył
Kia Soul II - bok
Kia Soul II - przód
Deska rozdzielcza jest bardzo interesująca i ma nietypowe elementy, ale nie zapomniano o funkcjonalności i ergonomii.
Zegary nie są specjalnie imponujące pod względem estetycznym, ale przekonują czytelnością i sporą ilością informacji na ekranie komputera pokładowego.
Tryby jazdy pozwalają dostosować charakter auta do potrzeb.
Kierownica jest naszpikowana przyciskami do sterowania różnymi funkcjami m.in. tempomatem.
W początkowych wersjach ekran systemu był bardzo skromny, ale wyświetlał m.in. obraz z kamery cofania.
Po liftingu pojawił się większy ekran z bardziej zaawansowanym systemem info-rozrywki.
Klasyczny panel klimatyzacji wciąż jest oferowany w nowych autach marki Kia.
Praktyczność przede wszystkim - porty USB, AUX, zasilania itp.
Manualna skrzynia biegów będzie dostępna w większości modeli. Na szczęście ma 6 przełożeń.
Fotele są obszerne i wygodne, jest również podłokietnik i szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej.
W tym segmencie podłokietnik ze schowkiem staje się na szczęście standardem.
Mnóstwo miejsca nad głową i całkiem sporo przestrzeni na nogi.
Regularne kształty, niemal pionowa klapa bagażnika, ale raczej przeciętna pojemność.
Niemal płaska podłoga po złożeniu oparć to spora zaleta.
Pod podłogą możemy znaleźć jeszcze sporo miejsca w postaci schowków.
Jest też miejsce na koło dojazdowe.
W wersji elektrycznej mamy dość skromną baterię i zasięg nieco ponad 200 kilometrów.
Idź do oryginalnego materiału