UOKiK zaktualizował przy okazji świąt swoją stronę powiadomień o produktach niebezpiecznych. Niespodziewanie pojawiło się na niej aż siedem komunikatów dotyczących akcji serwisowych aut kilku popularnych w Polsce marek. Kierowcy wzywaniu są na akcje serwisowe pojazdów Citroen, DS, KIA, Opel oraz Peugeot. Na liście jest mnóstwo modeli często spotykanych na polskich drogach.
Akcje serwisowe KIA, Citroen, DS, Opel i Peugeot
Podczas gdy media skupiają się na akcji serwisowej samochodów KIA Sportage, uruchomiono łącznie kilka kampanii przywoławczych, związanych również z mniej popularnymi autami. Przyjrzyjmy się im po kolei.
W przypadku KIA Sportage akcja serwisowa dotyczy 2795 pojazdów na polskim rynku, wyprodukowanych w Słowacji od 08.09.2022 r. do 14.06 2023 roku. Usterka dotyczy pompy podciśnieniowej, która może zostać uszkodzona mechanicznie wysokim momentem obrotowym występującym podczas fazy rozruchu silnika. Skutek? Może być potrzebna zwiększona siła nacisku na pedał hamulca w trakcie hamowania. Konieczna wizyta w ASO.
Kolejna akcja serwisowa obejmuje samochody Citroen C4, eC4, C4X, eC4X, wyprodukowane w Hiszpanii, Francji i Maroku. W ich wypadku długie naciśnięcie fizycznego przycisku ADAS (Zaawansowanego Systemu Wspomagania Kierowcy) w radiu może jednocześnie dezaktywować AEB/LKA (aktywny system hamowania awaryjnego/utrzymywania pasa ruchu). Kampania dotyczy 285 pojazdów, które zostaną zaktualizowane zdalnie. W razie niepowodzenia trzeba będzie odwiedzić serwis.
Podobne jak wyżej opisane problemy wymusiły akcję serwisową samochodów Peugeot 208, 2008, 508. Akcją objęto 168 pojazdów, które zostaną zaktualizowane zdalnie. W przypadku DS7 akcją z tego samego powodu objęto 8 aut.
- Polecamy: Orlen z nową promocją na paliwa. Sama aplikacja nie wystarczy
Klienci wielu marek wzywani do ASO
W przypadku aut Peugeot 3008 i 5008 usterka dotyczy 885 aut wyprodukowanych we Francji i w Niemczech. Może w nich dojść do uszkodzenia śruby/śrub mocujących przedni lewy lub prawy wspornik przegubu kulowego na przednim dolnym wahaczu. Pęknięcie/utrata więcej niż jednej śruby w połączeniu powoduje obracanie się wspornika przegubu kulowego i odnośne koło nie utrzymuje kierunku jazdy. Może to mieć wpływ na możliwości manewrowania pojazdem. Wizyta w ASO jest konieczna.
Identyczna jak powyższa akcja serwisowa dotyczy aut Opel Grandland.
Akcja serwisowa aut DS7 Crossback dotyczy 129 egzemplarzy wyprodukowanych we Francji. W ich przypadku drążek regulacji osi tylnej nie został zaciśnięty na tulei zgodnie ze specyfikacją. Zamiast pozostać w pierwotnym położeniu, drążek przesuwa się na tulei, co może powodować odgłosy stukania z tyłu, zapalenie się lampki ostrzegawczej ESC (elektronicznej kontroli stabilności), nieprawidłowe ustawienie kierownicy lub znoszenie samochodu z toru jazdy. Może to prowadzić do utraty kontroli nad samochodem. Trzeba odwiedzić ASO celem wymiany drążków.
Jeżeli macie któreś z tych aut, nie bagatelizujcie problemów i skontaktujcie się ze swoim ASO.
Źródło: UOKiK 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7