Na dawnych terenach stoczniowych w Gdańsku, w imprezowej części miasta – przy ulicy Elektryków, stanął kontener z ekspozycją BMW KITH. Pod tą nazwą kryje się limitowana edycja pierwszego zelektryfikowanego modelu o wysokich osiągach od BMW M GmbH, czyli modelu XM. Natomiast Kith to amerykańska marka modowa i lifestylowa założona w Nowym Jorku w 2011 roku przez Ronniego Fiega.
BMW XM by Kith 2025 to mocno limitowany wypust, ograniczony do 47 egzemplarzy. Odzwierciedla to liczbę lat, które upłynęły od debiutu BMW M1, które także jest powiązane z kooperacją producenta samochodów premium z marką Kith.




Egzemplarze XM z tej edycji są oferowane z metalicznym lakierem BMW Individual Frozen Techno Violet, wzorowanym na historycznych modelach. Ten lakier, opracowany specjalnie przez Kith dla BMW XM by Kith 2025, będzie używany wyłącznie w tym modelu z limitowanej edycji i nigdy więcej nie będzie stosowany przez BMW, co czyni tę edycję naprawdę wyjątkową. Alternatywnie, dla BMW XM by Kith 2025 dostępny jest również metaliczny lakier BMW Individual Frozen Black (kod lakieru U91).
Ponadto, BMW XM by Kith z roku 2025 wyróżnia się czarnymi grafikami na bocznych szybach i listwami akcentowymi. Obrys napisów z przodu, z tyłu i po bokach, a także kontur logo Kith, w połączeniu z charakterystycznymi paskami M z tyłu pojazdów z tej edycji, wykończono metalizowanym lakierem Techno Violet. BMW XM by Kith 2025 jest standardowo wyposażone w 23-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich z ramionami w kształcie gwiazdy w kolorze Jet Black.




Wnętrze samochodu uzupełniają detale o estetyce marki Kith. Podświetlane listwy progowe zdobią specjalne oznaczenia „1/47”, podkreślające wyjątkowość każdego egzemplarza. Welurowe dywaniki i panel sterowania na konsoli środkowej zdobią logo Kith z paskami M.
Standardowo dołączona jest również torba podróżna Kith, zaprojektowana i wyprodukowana wyłącznie dla tego modelu.
Ekspozycja w Gdańsku potrwa do końca sierpnia. Prezentowany egzemplarz jest jedynym, jaki został przeznaczony na polski rynek. Jego cena owiana jest jednak tajemnicą i ujawniana tylko potencjalnym klientom. Na miejscu BMW prezentuje również dedykowaną kolekcję ubrań i akcesoriów Kith, inspirowanych motoryzacyjną legendą.
BMW XM – mówiąc bez ogródek, to niestety sprzedażowa klapa. Topowy SUV w gamie Bawarczyków sprzedaj się znacznie poniżej oczekiwań i prawdopodobnie nie doczeka się swojego następcy. Producent, próbuje ratować reputację modelu limitowanymi edycjami, ale to syreni śpiew, bowiem model i tak notuje znaczącą utratę wartości.