Ultraluksus w klasie SUV: Mercedes-Maybach GLS600 w BMG Goworowski

9 miesięcy temu

GLS to największy w gamie Mercedesa SUV. jeżeli jednak sama wielkość nie jest wystarczająco luksusowa, dla najbardziej wymagających nabywców tego modelu dostępna jest elitarna wersja sygnowana logiem Maybach. Bazowa cena GLS600 to 960 100 zł, podczas gdy podstawowy GLS 350 d kosztuje od 395 203 zł. Czym wyróżnia się luksusowa wersja Maybach i co tłumaczy ponad dwukrotny wzrost jej ceny?

„Prezentować najlepsze z najlepszych” – takie ambicje przyświecały Karlowi Maybachowi i jego ojcu Wilhelmowi, gdy 100 lat temu debiutował zbudowany przez nich Maybach 22/70 HP W 3. Hasło prezentowane przed 100 laty podczas berlińskiej wystawy motoryzacyjnej pozostaje aktualne do dziś. Przez kolejne dekady, gdy samochody Mercedes-Maybach wybierali przedstawiciele arystokracji, światowi liderzy, gwiazdy filmowe i mistrzowie sportu, logo z podwójnym „M” stało się synonimem szczytowych osiągnięć technicznych oraz wyrafinowanego luksusu.

Maybach GLS łączy podwyższoną pozycję z luksusem topowej klasy limuzyny. Stylistycznie jego dostojność podkreślają liczne chromowane akcenty, logotypu z podwójnym M, wyrafinowany przedni grill oraz 22- lub 23-calowe obręcze. Elementy kabiny standardowo wykończono skórą nappa, a seryjna specyfikacja obejmuje także panoramiczne okno dachowe oraz wentylowane siedzenia z funkcją masażu. Podróżujący w drugim rzędzie mają do dyspozycji m.in. elektrycznie sterowane rolety tylnych okien oraz rozkładane miejsca. Na życzenie dostępna jest rozbudowana tylna konsola środkowa ze stolikami a choćby z lodówką. Funkcjami z zakresu komfortu i rozrywki można intuicyjnie sterować z poziomu tylnych siedzeń dzięki standardowego tabletu MBUX. Dostęp do kabiny ułatwiają automatycznie rozkładane stopnie progowe, specjalnie poszerzone w obszarze tylnych drzwi.

Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC otrzymał m.in. dodatkową, rozległą izolację akustyczną, osobny klimatyzator dla tylnych siedzeń, a także specjalny program jazdy Maybach dla zawieszenia i układu napędowego; jego konfiguracja zapewnia szczególnie wysoki poziom komfortu jazdy pasażerom tylnych siedzeń.

Do napędu GLS 600 4MATIC służy uhybrydowiona jednostka 4.0 V8 biturbo o mocy 557 KM i 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego, współpracująca z instalacją 48 V. Luksusowy SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h. Maybach GLS600 rywalizuje z takimi modelami jak Range Rover, Bentley Bentayga czy Rolls-Royce Cullinan.

Prezentowany egzemplarz eksponowany jest w gdyńskim salonie Mercedes-Benz BMG Goworowski.

Idź do oryginalnego materiału