Ultimate E, czyli elektryczny Smart w wydaniu Brabusa

profiauto.pl 4 lat temu

Obecnie Smarta można kupić wyłącznie z napędem elektrycznym. Brabusowi to kompletne nie przeszkadza – tuner z Bottrop przygotował własną wersję miejskiego malucha.

Brabus słynie z tuningowania niezwykle szybkich fabrycznych modeli z gwiazdą na masce

Nie uznaje półśrodków – jego projekty cechują się najczęściej bardzo odważnym wyglądem i spektakularnymi osiągami. Generują mnóstwo mocy i jeszcze więcej palą. Weźmy na przykład takiego Brabusa Rocket 900, czyli prawdopodobnie najszybsze cabrio na świecie. Na niemieckim authobanie może rozpędzić się do ponad 350 km/h. Albo Mercedesa AMG GT63 S 4-Door Coupe, który po interwencji Brabusa katapultuje się do setki w czasie poniżej 3 s. Jak na 2-tonowe czterodrzwiowe auto, nie ma się czego wstydzić.

Do mniej widowiskowej działalności niemieckiej firmy należą modyfikacje Smartów

Smart w wydaniu Brabusa zawsze zyskuje na zadziorności. Taki też jest najnowszy projekt Smarta ForTwo, który od tego roku dostępny jest z napędem elektrycznym.

Nazywa się Brabus Ultimate E

Ma wyróżniające się poszerzone nadwozie Widestar, napompowane nadkola i charakterystyczny dyfuzor z tyłu. Do tego 18-calowe koła z kutymi felgami. Tuner zadbał też o sztywniejsze zawieszenie i odpowiednie hamulce.

Dzięki przeprogramowaniu kontroli momentu obrotowego oraz specjalnym modułom przełącznika dynamiki jazdy i pedału gazu Brabus Ultimate E oferuje 92 KM i 180 Nm momentu obrotowego, czyli o 10 KM i 20 Nm więcej od standardowej odmiany.

Potencjał sportowy uwalnia jeden z czterech dostępnych trybów (Sport+), umożliwiając rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w 10,9 s i jazdę z prędkością maksymalną 130 km/h (ograniczona elektronicznie). Nie jest to oszałamiający wynik na tle historycznych osiągnięć firmy, ale Smart ma realizować się głównie w środowisku miejskim. Zasięg 125 kilometrów na jednym ładowaniu jest więc wystarczający.

Problemem może być tylko jego cena

Brabus nigdy nie był szczególnie tani. O projekcie Ultimate E również nie można powiedzieć, iż to okazja.
W Niemczech kosztuje 49 449 euro. W tej cenie kupimy np. 306-konne BMW M135i xDrive.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału