Tunel pod Martwą Wisłą zamknięty. Duże utrudnienia dla kierowców

2 tygodni temu
Zdjęcie: INTERIA.PL


Gdański Zarząd Dróg i Zieleni poinformował o planowanym zamknięciu tunelu pod Martwą Wisłą. Przejazd będzie niedostępny dla kierowców w nocy z soboty na niedzielę od godziny 22:00 do 6:00. W tym czasie prowadzone będą prace serwisowe.


Zamknięcie tunelu pod Martwą Wisłą


Rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni Patryk Rosiński poinformował, iż w tunelu pod Martwą Wisłą przeprowadzone zostaną prace serwisowe. W tym czasie obiekt będzie całkowicie wyłączony z ruchu w obu kierunkach. Prace zaplanowano na noc z soboty na niedzielę z 7 na 8 grudnia w godz. od 22.00 do 6.00.


W czasie zamknięcia tunelu możliwy będzie objazd ulicami: Marynarki Polskiej, Jana z Kolna, Wały Jagiellońskie, Podwale Przedmiejskie i Elbląską.


Tunel pod Martwą Wisłą był najdłuższy w Polsce


Jeszcze kilka lat temu tunel pod Martwą Wisłą był najdłuższym takim obiektem w Polsce, mającym 1377,5 metrów długości. Sama część pod rzeką mierzy 1072,5 m. Tunel pod Martwą Wisłą drążono przy pomocy maszyny TBM, którą pieszczotliwie nazwano "Damroka". Nazwa nawiązywała do imienia pomorskiej księżniczki, a ważąca ponad 3 200 ton maszyna dotarła do Gdańska w częściach. Tunele drążyła tarczą o średnicy 12,6 metra. Była największą maszyną użytą w tym czasie w Polsce.Reklama


Historia dotycząca powstania tunelu to lata 60. XX wieku, jednak pierwsze łopaty wbito w październiku 2011 roku. Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą nastąpiło dopiero pięć lat później - 24 kwietnia 2016 roku. Podczas pierwszego dnia funkcjonowania połączenia tunelem przejechało około 30 tysięcy samochodów.
Tunel pod Martwą Wisłą przez pięć lat był najdłuższym tunelem w Polsce i była to pierwsza podwodna droga w Polsce. Sama trasa znajduje się w miejscu ujścia Kanału Kaszubskiego do Martwej Wisły. Łączy zachodnią część Gdańska z Wyspą Portową. Koszt budowy tunelu to 1,45 mld zł.
Idź do oryginalnego materiału