Trudne porównanie Mercedes GLC vs. BMW X3. A zwycięzcą jest…

2 lat temu

Kanał Autogefuhl na youtube dokonał szczegółowego porównania nowego Mercedesa GLC i zmodyfikowanego BMW X3. Oto ich wnioski.

BMW X3 po liftingu zyskało nowy przód, a model testowy miał pakiet M Sport, który obejmuje czarną wstawkę w spojlerze i szersze wloty powietrza. Testowy Mercedes GLC posiadał również pakiet sportowy AMG Line z szerszymi wlotami powietrza i wzorem mikrogwiazd na osłonie chłodnicy.

Oba mają różne filozofie projektowania i sygnatury LED dla świateł do jazdy dziennej. Mierzy 4,72 m, GLC nieznacznie urósł i jest prawie tak duży jak X3. GLC ma bardziej zaokrągloną konstrukcję, wydłużone tylne światła w kształcie kropli deszczu, fałszywe rury wydechowe i boczne stopnie. Dla porównania, BMW ma bardziej kanciaste kształty i jest bardziej sportowe, gdy patrzy się z boku, nowe tylne światła odróżniają je od X1, a wydechy są oryginalne, ale wloty powietrza za kołami to tylko projekt bez żadnej funkcji.

Mercedes ma zaawansowane technologie ze zintegrowanym układem kierowniczym i zawieszeniem pneumatycznym

W teście BMW X3 xDrive30i (245 KM) zmierzyło się z Mercedesa GLC 300 4 Matic (258 KM). Mercedes GLC jest wyposażony w zintegrowany układ kierowniczy o kącie skrętu 4,5 stopnia, zawarty w pakiecie z zawieszeniem pneumatycznym. Natomiast zintegrowany układ kierowniczy jest niedostępny w BMW, które ma tylko opcję adaptacyjnego zawieszenia.

Wnętrze Mercedesa robi wrażenie, z pięknymi światłami otoczenia w drzwiach i wokół otworów wentylacyjnych, ale elektryczne przyciski regulacji foteli nie mają żadnego sprzężenia zwrotnego. Pozycja za kierownicą jest wygodna, ale nie idealna dla wysokich osób, a deska rozdzielcza otacza cię i nie ma zbyt wiele miejsca. Deska rozdzielcza ma zaokrąglone linie, a błyszcząca czarna konsola środkowa nie jest ulubieńcem testerów, ale musimy docenić to, iż w trybie terenowym masz przednią kamerę pod samochodem, mapa jest bardzo responsywna, mieć bezprzewodowy, cyfrowy zestaw wskaźników Apple Carplay z wieloma możliwościami personalizacji i wyświetlaczem przeziernym. Niestety, z tyłu nie ma zbyt wiele miejsca dla wysokich pasażerów.

BMW X3 oferuje bardziej SUV-owską pozycję za kierownicą, podczas gdy GLC jest bliższy crossoverowi. Siedzi się na siedzeniu, a nie na siedzeniu jak w GLC i pod tym względem BMW ma lekką przewagę.
Wnętrze nie jest tak zmysłowe i nowoczesne, ale bardziej konserwatywne. BMW oferuje klasyczne sterowanie klimatyzacją z dotykowym sprzężeniem zwrotnym, a mapa jest równie responsywna. Instrumenty na desce rozdzielczej są prostsze bez tak dużej personalizacji, a kierownica oferuje klasyczne przyciski na kierownicy zamiast dotykowej powierzchni Mercedesa. Apple Carplay i Android Auto są bezprzewodowe. Również kontroler to kolejne dobre rozwiązanie do sterowania systemem multimedialnym. Ale w BMW nie ma też dużo miejsca z tyłu.

Oba mają duże przestrzenie bagażowe: 550 litrów w X3 i 600 w GLC. Oba tworzą płaską powierzchnię po złożeniu oparcia, ale Mercedes GLC jest bardziej praktyczny po złożeniu dzięki uchwytów bagażnika. X3 ma nieco wyższy bagażnik, ale GLC jest nieco dłuższy. W przeciwieństwie do tego, otwór bagażnika X3 jest bardziej kwadratowy.

Zawieszenie pneumatyczne Mercedesa jest lepsze przy niskich i średnich prędkościach

Z niewielką przewagą mocy, Mercedes GLC jest nieco szybszy, a Wersje PHEV mają nieco większy zasięg elektryczny. Szum wiatru jest redukowany przy dużych prędkościach, a zawieszenie pneumatyczne w trybie sportowym zapewnia więcej informacji zwrotnych. Dzięki temu Mercedes GLC podczas jazdy bardziej przypomina sedana niż SUV-a i jest bardzo stabilny. W przypadku linii AMG zawieszenie nie jest bardzo miękkie, ale zapewnia najwyższy komfort. Kierownica jest naturalna, ale ma lekką ociężałość i trzeba więcej kręcić kierownicą, zanim cokolwiek się stanie, ale przynajmniej kierownica jest progresywna. Nowy GLC prowadzi się bardziej sportowo niż stary model, częściowo dzięki zintegrowanemu układowi kierowniczemu, który zmniejsza promień skrętu i poprawia zwinność.

Zazwyczaj mówi się, iż BMW X3 jest bardziej sportowe, a GLC bardziej luksusowe. Ale ponieważ nowa generacja Mercedesa GLC jest bardziej sportowa, to uprzedzenie nie ma znaczenia. Nowy GLC jest przyjemniejszy w prowadzeniu, a w USA Mercedes GLC jest również dostępny tylko z napędem na tylne koła. Zaskakujące jest jednak to, iż w BMW trzeba jeszcze bardziej skręcić kierownicą. Subiektywnie BMW sprawia wrażenie bardziej wciągającego i sportowego, ale to tylko wrażenie. Mercedes ma bardziej bezpośredni układ kierowniczy.

Samochód testowy BMW X3 miał adaptacyjne zawieszenie, ale zawieszenie pneumatyczne GLC może więcej, jeżeli zostanie dostrojone do bardziej sportowego tonu. Ale w BMW bardziej czujesz to, co dzieje się na drodze, podczas gdy Mercedes lepiej izoluje nierówności na drodze. jeżeli porównasz podstawowe wersje, nie ma aż tak dużej różnicy, ale jeżeli porównasz najlepsze zespoły, Mercedes ma przewagę w postaci nowych technologii – zintegrowanego układu kierowniczego i pneumatycznego zawieszenia.

Mercedes przyspiesza nieco płynniej, podczas gdy BMW jest nieco bardziej brutalne. Układ kierowniczy BMW daje lepsze wyczucie, aw X3 jesteś bardziej połączony z samochodem. Mercedes jest bardziej efektowny, a BMW bardziej purystyczny. Oba są wyjątkowe.

Przy dużych prędkościach zawieszenie adaptacyjne jest bardziej porównywalne z zawieszeniem pneumatycznym niż przy niskich prędkościach. Przy niskich i średnich prędkościach zawieszenie pneumatyczne GLC jest lepsze. Dźwięk silnika jest nieco bardziej interesujący w Mercedesie, a oświetlenie otoczenia jest bezkonkurencyjne. BMW jest mniej zaawansowane technologicznie, ale oferuje wciągającą jazdę, podczas gdy Mercedes jest nieco bardziej ekonomiczny. Na papierze Mercedes jest trochę szybszy, ale w rzeczywistości BMW wydaje się szybsze. Ciekawe, prawda? Poniżej znajdziecie pełny film.

Wniosek

Autor preferuje BMW ze względu na bardziej kanciaste kształty i Mercedesa za efektowne oświetlenie wnętrza i nastrojowe. Niestety żaden z nich nie oferuje bardzo przestronnego wnętrza. Mercedes GLC zmniejszył lukę w sportowym charakterze do X3. X3 wydaje się mówić „prowadź mnie”, podczas gdy GLC wydaje się mówić „no dalej, daj się prowadzić”. Bardziej konserwatywny, bardziej angażujący w jazdę w przypadku BMW, czy bardziej skupiony na jeździe technologicznej i bardziej popisujący się w przypadku Mercedesa? jeżeli weźmiesz pod uwagę cenę, tj Mercedesy są droższe. jeżeli porównamy topowe wersje i opcjonalne technologie układu napędowego, to preferowany jest Mercedes GLC. Ale jeżeli porównamy wersje bazowe, to różnice się znoszą.

Idź do oryginalnego materiału