Triumph Daytona 660 ma chęć powalczyć z europejskimi i japońskimi producentami sportowych motocykli klasy 600. To ma być zwinny i charakterny jednoślad, który ma zapewniać ekscytujące osiągi, a także całodzienny komfort jazdy.
Triumph Daytona 660 – wygląd
Daytona zostało zaprojektowana od początku, ze świeżym podejściem, aby uzyskać nową, agresywną sylwetkę i czystą linię. Charakterystyczne podwójne, przednie reflektory LED współgrają z centralnym wlotem powietrza, a minimalistyczne nadwozie podkreśla atletyczną linię tego modelu wyprofilowanym tylnym światłem LED. Uzyskano smukłą linią oraz zoptymalizowaną pozycję kierownicy i podnóżków. Siedzenie zawieszono na wysokości 810 mm.
Dostępne są trzy efektowne opcje kolorystyczne – wszystkie z odważną grafiką „660” inspirowaną wyścigami.
Zgodnie z oczekiwaniami klientów Triumpha, Daytona oferuje ponad 30 oryginalnych akcesoriów marki Triumph. Motocykliści poszukujący na padoku jeszcze bardziej rozpoznawalnego wyścigowego stylu, mogą wybrać malowaną osłonę siedzenia, a także szereg obrobionych maszynowo części, w tym korek wlewu oleju, wstępnie nawiercony pod okablowanie blokujące, zestaw rolek, końcówki kierownicy i zbiornik tylnego hamulca.
Triumph Daytona 660 MY24
Triumph Daytona 660 MY24
Triumph Daytona 660 – moc silnika i skrzynia biegów
Motocykl jest wyposażony w trzycylindrowy silnik Triumpha o pojemności 660 cm3 , z mocą 95 KM i maksymalnym momentem obrotowym 69 Nm. Taka jednostka ma zapewniać płynne, responsywne i liniowe dostarczanie mocy, łącząc nisko położony moment obrotowy, średnią moc i moc końcową w najwyższym zakresie. Oprócz wzrostu mocy o 17% i o 9% większego momentu obrotowego niż w Tridencie, Daytona 660 wyposażona jest również w nowy układ wydechowy – wyposażony w głowice 3 w 1 i kompaktowy podwieszany tłumik z wykończeniem ze stali nierdzewnej – oddający niepowtarzalny, sportowy dźwięk.
Silnik Daytony ma czerwone pole, zaczynające się od 12 650 obr./min. Ponad 80% maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest już przy 3 125 obr./min.
Moc przekazywana jest dzięki sześciobiegowej skrzyni biegów, a sprzęgło Triumph Torque Assist, ma zapewniać progresywne i lekkie działanie dźwigni. Konstrukcja sprzęgła poprawia również kontrolę tylnego koła podczas gwałtownego zwalniania, co może mieć wpływ na płynne i pewne wchodzenie w zakręty. Quickshifter jest dostępny wśród akcesoriów umożliwiające szybką i łatwą zmianę biegów w górę i w dół bez użycia sprzęgła oraz jeszcze łatwiejszą jazdę po mieście.
W opcji można zakupić zestaw do konwersji na prawo jazdy kat. A2, z dedykowaną manetką i ustawieniami silnika ograniczającymi moc do 35 kW. Zestaw można zamontować u dealera Triumpha, a także później powrócić do ustawień fabrycznych.
Triumph Daytona 660 – zawieszenie
W skład podwozie Daytony 660 wchodzi:
- przedni widelec Showa USD o średnicy 41 mm
- tylny amortyzator Showa typu monoshock RSU z regulacja napięcia wstępnego.
Nowa Daytona 660 czerpie korzyści z wielu lat rozwoju podwozia, które zwyciężało w wyścigach, a dzięki lekkiej sportowej ramie, najwyższej jakości przedniemu odwróconemu widelcowi Big Piston o średnicy 41 mm Showa i tylnemu zawieszeniu Showa, zapewniając łatwą i zwinną jazdę. Tylne zawieszenie posiada również zdalną hydrauliczną regulację napięcia wstępnego, umożliwiającą szybkie ustawienie.
Triumph Daytona 660 – hamulce i opony
Na układ hamulcowy składają się radialne, czterotłoczkowe hamulce z dwiema tarczami o średnicy 310 mm i przewodami hamulcowymi w oplocie. Motocykl wyposażony został w modulator ABS firmy Continental.
Lekkie, pięcioramienne koła z odlewanego aluminium, obniżające masę wirującą, mają zapewniać responsywne prowadzenie. Najnowsze opony Michelin Power 6 montowane są w standardzie.
Triumph Daytona 660 – tryby jazdy
Aby zawsze zapewnić motocykliście poczucie pełnej kontroli, Daytona 660 jest wyposażona w trzy tryby jazdy (Sport, Road i Rain), które optymalizują reakcję przepustnicy i ustawienia kontroli trakcji w zależności od warunków. Nowy system Emergency Deceleration Warning włącza światła awaryjne, aby ostrzec innych użytkowników drogi podczas gwałtownego hamowania.
Tryb Sport zapewnia najszybszą reakcję przepustnicy podczas jazdy szosowej lub sesji na torze. System kontroli trakcji można również wyłączyć dzięki menu. Docenią to motocykliści, którzy wolą całkowitą wolność od interwencji systemów elektronicznych.
Daytona 660 wyposażona jest system Ride-by-Wire (zapewnia odczuwalną i precyzyjną reakcję przepustnicy).
Triumph Daytona 660 – technologia
Wielofunkcyjne instrumenty są wyposażone w kolorowy ekran TFT zintegrowany z czarno-białym wyświetlaczem LCD. Według producenta „kompaktowy i przejrzysty układ sprawia, iż wszystkie niezbędne dla kierowcy informacje, są wyraźnie wyświetlane i łatwe do odczytania niezależnie od warunków oświetlenia”. Wyświetlacz jest kompatybilny z systemem łączności bluetooth My Triumph, który umożliwia nawigację „zakręt po zakręcie” oraz obsługę telefonu, jak i playlist. Wszystkie funkcje są wyświetlane na ekranie TFT i sterowane dzięki przełącznika.
Dzięki sportowej kierownicy typu clip-on montowanej nad górnym jarzmem oraz optymalnemu umieszczeniu podnóżków, zapewniony został idealny balans pomiędzy komfortem, a prześwitem w złożeniu. Ta naturalna pozycja do jazdy Daytoną 660, gwarantuje pewną i dynamiczną sportową jazdę ze swobodą i komfortem niezbędnym podczas wielogodzinnych przejażdżek. Perfekcyjne wyważenie i lekkie prowadzenie Daytony zapewniają również doskonałą kontrolę w środowisku miejskim przy niższych prędkościach.
Wysokość dzielonego siedzenia kierowcy wynosi zaledwie 810 mm, wąska sylwetka i możliwość podparcia sprawiają, iż Daytona 660 jest dostępna dla motocyklistów każdego wzrostu. A dzięki dostępnemu, akcesoryjnemu, obniżanemu siedzeniu można zmniejszyć wysokość siedziska o dodatkowe 25 mm do 785 mm.
System łączności „My Triumph” umożliwia łatwą i intuicyjną obsługę telefonu i playlisty, a także szczegółową nawigację „Zakręt po Zakręcie” i jest dostępny wśród akcesoriów dedykowanych dla Daytony 660. Można dodać również Quickshifter – Triumph Shift Assist, który zapewnia płynną i bezsprzęgłową zmianę biegu na wyższy przy pełnym otwarciu przepustnicy i oraz płynną redukcję przełożeń z automatycznym międzygazem.
Pozostałe akcesoria obejmują: podgrzewane manetki, gniazdo USB montowane pod siedzeniem i system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS). Dostępna jest również torba na zbiornik paliwa i torba na bagażnik, które dodają 20 litrów stylowej pojemności.
Nowe akcesoria zabezpieczające, w zależności od dostępności na danym rynku, obejmują system alarmowy Triumph Protect+ i moduł śledzący Triumph Track+ z monitorowaniem 24/7, a także kompleksową gamę blokad.
W DROGĘ
Zamówienia na Daytonę można złożyć u lokalnego dealera Triumph. Motocykle będą dostępne w salonach na przełomie marca i kwietnia 2024 r.
Dla chętnych nabywców Daytony 660 producent przewidział:
- interwały między przeglądami wynoszące 16 000 km,
- dwuletnią gwarancję bez limitu przebytych kilometrów
Polski importer zapewnia o wysokiej wartości rezydualnej firmy Triumph, co ma przyczyniać się do zapewnienia konkurencyjnego kosztów użytkowania.
Triumph Daytona 660 – dane techniczne
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj | Chłodzony cieczą, 3 cylindrowy w układzie rzędowym, 12-zaworowy, DOHC 240° kolejność zapłonu | |
Pojemność | 660 cmł | |
Średnica | 74.04 mm | |
Suw | 51.1 mm | |
Stopień sprężania | 12.05:1 | |
Maksymalna moc | 95 KM (70 kW) przy 11,250 obr./min | |
Maksymalny moment obrotowy | 69 Nm. przy 8,250 obr./min | |
Układ zasilania | Elektroniczny sekwencyjny wielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy | |
Układ wydechowy | Stal nierdzewna, system głowicowy 3-1, tłumik ze stali nierdzewnej montowany z boku | |
Układ napędowy | Łańcuch X-ring | |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe, slip & assist | |
Skrzynia biegów | 6 biegowa |
PODWOZIE
Rama | Rama obwodowa z rur stalowych | |
Wahacz | Obustronny, odlewany ze stali | |
Przednie koło | Odlewane z aluminium, pięcioramienne 17 x 3.5 cala | |
Tylne koło | Odlewane z aluminium, pięcioramienne 17 x 5.5 cala | |
Przednia opona | 120/70 Z R17 | |
Tylna opona | 180/55 Z R17 | |
Przednie zawieszenie | Widelce Showa, upside down z oddzielnym dużym tłokiem 41 mm (SFF-BP), skok zawieszenia 110 mm | |
Tylne zawieszenie | Amortyzator Showa typu monoshock RSU z regulacja napięcia wstępnego, skok zawieszenia 130 mm | |
Przedni hamulec | Podwójne pływające tarcze hamulcowe 310 mm, 4-tłoczkowe, radialne zaciski, ABS | |
Tylny hamulec | Jedna pływająca tarcza hamulcowa 220 mm, jednotłoczkowe, przesuwne zaciski, ABS | |
Przyrządy | Wielofunkcyjny kolorowy ekran TFT | |
WYMIARY ORAZ MASA | ||
Długość | 2083.8 mm | |
Szerokość kierownicy | 736 mm | |
Wysokość bez lusterek | 1145.2 mm | |
Wysokość siedzenia | 810 mm | |
Rozstaw osi | 1425.6 mm | |
Kąt pochylenia główki ramy | 23.8° | |
Wyprzedzenie | 82.3 mm | |
Masa z płynami | 201 kg (90% paliwa) | |
Pojemność zbiornika paliwa | 14 L | |
ZUŻYCIE PALIWA | ||
Zużycie paliwa | 4.9 l / 100 km | |
Emisja CO2 | 113 g/km | |
Standardy emisji | EURO 5+ Emisja CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/WE. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy. | |
SERWIS | ||
Interwał między przeglądami | 16,000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. |