Triump Daytona 660 – oto nowy motocykl kategorii „insta-sport” na sezon 2024. Ma trzy cylindry, 95 KM mocy, waży 201 kg z płynami i ma być świetnym motocyklem na co dzień o sportowym charakterze.
Triumph zaprezentował zupełnie nowy, sportowy motocykl wagi średniej z nowym silnikiem Triple’a na rok 2024. Daytona jest znacznie mocniejsza, niż znany od kilku lat model Trident. o ile jednak oczekiwaliście nowego motocykla z prawdziwie sportowej kategorii sześćsetek – to nie on.
Nowa Daytona 660 rywalizuje na przykład z Kawasaki Ninja 650, Hondą CBR650R, czy Yamahą R7, czyli należy do kategorii „insta-sportów”. Świetnie sprawdzi się na co dzień w mieście, w niezbyt długich podróżach, a także w okazjonalnych treningach na torze (dostępny będzie pakiet torowy!).
Daytona 660 2024 – filmy i zdjęcia
Triumph Daytona 660 2024 – mocniejszy silnik!
Idealne połączenie nisko położonego momentu obrotowego, porywającej góry i niezrównanego charakteru, trzycylindrowy silnik Daytony zapewnia 95 KM przy 11 250 obr./min z ekscytującym czerwonym polem, zaczynającym się od 12 650 obr./min. Ponad 80% maksymalnego momentu obrotowego z 69 Nm dostępne jest już przy 3 125 obr./min., zapewniając dynamiczne, sportowe i w pełni użytkowe osiągi. Łącząc nisko położony moment obrotowy i charakter twina z wysokiej klasy osiągami czterocylindrowego silnika, do tego wyjątkowe, rasowe brzmienie triple’a Triumpha wzmocnione przez nowy układ wydechowy z kolektorami 3 w 1 i kompaktowy podwieszany tłumik z wykończeniem ze stali nierdzewnej. W porównaniu do modelu Trident, nowa Daytona oferuje 17% więcej mocy oraz 9% więcej momentu.
Moc przekazywana jest płynnie dzięki sześciobiegowej skrzyni biegów, a sprzęgło Triumph Torque Assist, zapewnia progresywne i lekkie działanie dźwigni. Konstrukcja sprzęgła poprawia również kontrolę tylnego koła podczas gwałtownego zwalniania, zapewniając płynne i pewne wchodzenie w zakręty. Quickshifter jest dostępny wśród akcesoriów umożliwiające szybką i łatwą zmianę biegów w górę i w dół bez użycia sprzęgła oraz jeszcze łatwiejszą jazdę po mieście.
Dla motocyklistów z prawem jazdy kat. A2 chcących jeździć Daytoną dostępny jest akcesoryjny zestaw do konwersji, w którym zastosowano akcesoryjną manetkę i specjalne ustawienie silnika. Zestaw można łatwo zamontować u dealera Triumpha, a także później powrócić do ustawień fabrycznych.
Daytona 660 2024 – podwozie, zawieszenie, hamulce
Nowa Daytona 660 czerpie korzyści z wielu lat rozwoju podwozia, które zwyciężało w wyścigach, a dzięki lekkiej sportowej ramie (konstrukcja znacznie zmieniona względem Tridenta), najwyższej jakości przedniemu odwróconemu widelcowi Big Piston o średnicy 41 mm Showa i tylnemu amortyzatorowi Showa, zapewniając łatwą i zwinną jazdę. Tylne zawieszenie posiada również zdalną hydrauliczną regulację napięcia wstępnego, umożliwiającą szybkie ustawienie.
Daytona 660 waży 201 kg, w stanie gotowym do jazdy, ze zbiornikiem zatankowanym na 90%.
Lekkie, pięcioramienne felgi z odlewanego aluminium, obniżające masę wirującą, zapewniając responsywne prowadzenie i lepszą wydajność zawieszenia. Najnowsze opony o wysokich parametrach Michelin Power 6 montowane są w standardzie, aby zapewnić pewne prowadzenie na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Dzięki podwójnym czterotłokowym, radialnym zaciskom (produkcja Triumph) połączonym z lekkimi tarczami o średnicy 310 mm i przewodami w oplocie, a także modulatorowi ABS firmy Continental, Daytona 660 charakteryzuje się doskonałą siłą i wyczuciem hamowania.
2024 Triumph Daytona 660 – pozycja, komfort
Dzięki sportowej kierownicy typu clip-on montowanej nad górną półką zawieszenia oraz optymalnemu umieszczeniu podnóżków, zapewniony został idealny balans pomiędzy komfortem, a prześwitem w złożeniu. Ta naturalna pozycja do jazdy Daytoną 660, gwarantuje pewną i dynamiczną sportową jazdę ze swobodą i komfortem niezbędnym podczas wielogodzinnych przejażdżek. Perfekcyjne wyważenie i lekkie prowadzenie Daytony zapewniają również doskonałą kontrolę w środowisku miejskim przy niższych prędkościach.
Kanapa jest dzielona, a wysokość siedzenia kierowcy wynosi zaledwie 810 mm, wąska sylwetka i możliwość podparcia sprawiają, iż Daytona 660 jest dostępna dla motocyklistów każdego wzrostu. A dzięki dostępnemu, akcesoryjnemu, obniżanemu siedzeniu można zmniejszyć wysokość siedziska o dodatkowe 25 mm do 785 mm.
Triumph Daytona 660 2024 – wyposażenie, elektronika
Daytona 660 wyposażona jest w technologię poprawiającą zarówno wrażenia z jazdy, jak i bezpieczeństwo. System Ride-by-Wire zapewnia odczuwalną i precyzyjną reakcję przepustnicy, a także daje wybór trzech trybów jazdy: Sport, Road i Rain.
Każdy tryb oferuje inną reakcję przepustnicy i poziom interwencji kontroli trakcji, przy czym tryb Sport zapewnia najszybszą reakcję przepustnicy podczas jazdy szosowej lub sesji na torze. System kontroli trakcji można również wyłączyć dzięki menu. Docenią to motocykliści, którzy wolą całkowitą wolność od interwencji systemów elektronicznych.
Wielofunkcyjne instrumenty są wyposażone w kolorowy ekran TFT zintegrowany z czarno-białym wyświetlaczem LCD. Kompaktowy i przejrzysty układ sprawia, iż wszystkie niezbędne dla kierowcy informacje, są wyraźnie wyświetlane i łatwe do odczytania niezależnie od warunków oświetlenia. Wyświetlacz jest kompatybilny z systemem łączności bluetooth My Triumph, który umożliwia nawigację „Zakręt po Zakręcie” oraz obsługę telefonu, jak i playlist. Wszystkie funkcje są w przejrzysty sposób wyświetlane na ekranie TFT i sterowane dzięki przełącznika, co ułatwia obsługę podczas jazdy.
Triumph Daytona 660 2024 – dostępność w Polsce, cena, interwały serwisowe, gwarancja
Triumph zaplanował, iż interwały serwisowe między przeglądami powinny wynosić 16 000 km, natomiast gwarancja obowiązuje na dwa lata bez limitu kilometrów.
Daytonę 660 można już zamawiać w dealerów. Motocykl pojawi się w polskich salonach na przełomie marca i kwietnia 2024 roku. Dokłada cena nie pozostało oficjalnie podana – jak tylko ją poznamy, zaktualizujemy artykuł. Więcej na triumphpolska.pl.
2024 Triumph Daytona 660 – dane techniczne
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj | Chłodzony cieczą, 3 cylindrowy w układzie rzędowym, 12-zaworowy, DOHC 240° kolejność zapłonu |
Pojemność | 660 cmł |
Średnica | 74.04 mm |
Suw | 51.1 mm |
Stopień sprężania | 12.05:1 |
Maksymalna moc | 95 KM (70 kW) przy 11,250 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 69 Nm. przy 8,250 obr./min |
Układ zasilania | Elektroniczny sekwencyjny wielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy |
Układ wydechowy | Stal nierdzewna, system głowicowy 3-1, tłumik ze stali nierdzewnej montowany z boku |
Układ napędowy | Łańcuch X-ring |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe, slip & assist |
Skrzynia biegów | 6 biegowa |
PODWOZIE
Rama | Rama obwodowa z rur stalowych |
Wahacz | Obustronny, odlewany ze stali |
Przednie koło | Odlewane z aluminium, pięcioramienne 17 x 3.5 cala |
Tylne koło | Odlewane z aluminium, pięcioramienne 17 x 5.5 cala |
Przednia opona | 120/70 Z R17 |
Tylna opona | 180/55 Z R17 |
Przednie zawieszenie | Widelce Showa, upside down z oddzielnym dużym tłokiem 41 mm (SFF-BP), skok zawieszenia 110 mm |
Tylne zawieszenie | Amortyzator Showa typu monoshock RSU z regulacja napięcia wstępnego, skok zawieszenia 130 mm |
Przedni hamulec | Podwójne pływające tarcze hamulcowe 310 mm, 4-tłoczkowe, radialne zaciski, ABS |
Tylny hamulec | Jedna pływająca tarcza hamulcowa 220 mm, jednotłoczkowe, przesuwne zaciski, ABS |
Przyrządy | Wielofunkcyjny kolorowy ekran TFT |
WYMIARY ORAZ MASA
Długość | 2083.8 mm |
Szerokość kierownicy | 736 mm |
Wysokość bez lusterek | 1145.2 mm |
Wysokość siedzenia | 810 mm |
Rozstaw osi | 1425.6 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 23.8° |
Wyprzedzenie | 82.3 mm |
Masa z płynami | 201 kg (90% paliwa) |
Pojemność zbiornika paliwa | 14 L |
ZUŻYCIE PALIWA, SERWIS
Zużycie paliwa | 4.9 l / 100 km |
Emisja CO2 | 113 g/km |
Standardy emisji | EURO 5+ Emisja CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/WE. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy. |
Interwał między przeglądami | 16,000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. |