Triumph Bobber TFC, nowość 2025: limitowany, ekskluzywny Factory Custom (opis, zdjęcia, specyfikacja)

2 miesięcy temu

Bonneville Bobber Triumph Factory Custom na 2025 rok to manualnie wykończony, gruntownie zmodyfikowany przez fabrykę motocykl, który wywołuje szybsze tętno! (P.S.: Żarty o „boberze” wpisujcie w komentarzach.)

  • Triumph prezentuje nowy model z serii Triumph Factory Custom – najwyższy wyraz stylu i charakteru Bobbera
  • Tylko 750 indywidualnie numerowanych motocykli na całym świecie
  • Piękne nadwozie w połysku, wykonane z włókna węglowego i wyjątkowy, dwukolorowy lakier z manualnie wykonanym, złotym zdobieniem z motywem marmuru
  • Specjalnie dostrojony silnik o pojemności 1200 cm3 i podwójne tłumiki Akrapovič
  • Najlepsze komponenty i podwozie zoptymalizowane pod kątem zwinności i precyzji

Triumph Motorcycles zaprezentował nowego Bonneville Bobbera TFC, model z Triumph Factory Custom stanowi szczytowe osiągnięcie w dziedzinie customowego stylu i charakteru Bobbera.

Dostępny w zaledwie 750 egzemplarzach na całym świecie, cechujący się indywidualnym numerem na górnej półce zawieszenia, motocykl z limitowanej edycji wyróżnia się ekskluzywnymi modyfikacjami i ręcznie wykonanymi zdobieniami. Stanowi wyjątkowe połączenie stylu inspirowanego dziedzictwem, zaawansowanej inżynierii i charakterystycznego brzmienia; łączy estetykę z osiągami, kładąc nacisk na responsywne prowadzenie.

Triumph Bonneville Bobber TFC 2025 – zdjęcia:

Od redakcji: Wiemy, iż Polska uwielbia bobry, więc łapcie „Bobera na Bobberze” stworzonego przez AI.

Dzięki schematowi kolorów zaprojektowanemu przez światowej klasy zespół lakierników Triumpha, Bobber TFC charakteryzuje się wyjątkowym, dwukolorowym malowaniem z manualnie wykonanymi, złotymi akcentami, nawiązującymi do wzoru marmuru, które znajdują się na minimalistycznym zbiorniku paliwa i na panelach bocznych, co dodatkowo wzmaga efekt wizualny. Aby dodać osobistego akcentu, każdy zbiornik paliwa został manualnie podpisany przez artystę.

Kierownica typu clip-on pozwala na przyjęcie bardziej skupionej pozycji podczas jazdy, natomiast smukłe, 19-calowe przednie koło TFC uosabia najczystszą formę klasycznego stylu brytyjskiego bobbera, a kontrastując z szeroką, tylną oponą, zapewnia mu dominujący wygląd.

Para czarnych, matowych tłumików Akrapovič z karbonowymi końcówkami typu slash-cut w połączeniu z odurzającym brzmieniem silnika, mającym swój początek w dwóch airboxach i przepustnicy, idealnie uzupełnia agresywniejszą mapę silnika Bobbera TFC oraz ekscytację związaną z reakcją przepustnicy, w dodatkowym trybie Sport.

Bonneville Bobber TFC wyróżnia się również najwyżej jakości przednim i tylnym zawieszeniem Öhlins, mocnymi radialnymi, monoblockowymi hamulcami Brembo z pompą główną Brembo MCS oraz znaczną redukcją masy w porównaniu do Bobbera w standardowej specyfikacji. Cała konfiguracja i optymalizacja przeprowadzona została przez ekspertów Triumpha ds. rozwoju podwozia, aby zapewnić jazdę równie wyjątkową, jak wygląd motocykla.

Dyrektor Operacyjny Triumpha, Paul Stroud powiedział: „Bobber to motocykl wybierany przez wielu niesamowitych konstruktorów customów i wiemy, iż ponad 70 procent naszych klientów z tej kategorii personalizuje swoje motocykle dzięki akcesoriów. Dlatego nasi projektanci, zainspirowani globalną sceną customową, postawili sobie za cel stworzenie najpiękniejszego, najbardziej ekskluzywnego i pożądanego motocykla, jaki tylko jest możliwy.

Dla klientów poszukujących motocykla, który pozostało bardziej wyjątkowy, modele z serii Triumph Factory Custom są personalizowane i modyfikowane przez najlepszych projektantów Triumpha.

Od ekskluzywnego wykończenia lakieru po wysokiej klasy komponenty w kolorze złotym, każdy element cechuje się niezrównaną precyzją wykonania. Zaledwie 750 sztuk motocykli Bonneville Bobber TFC na świecie, sprawia, iż są one rzadkim, manualnie szlifowanym diamentem, który odzwierciedla dziedzictwo i innowacyjność Triumpha. Motocykl będzie się świetnie prezentował zarówno jako część kolekcji, ale i będzie w pełni doceniany na drodze”
.

Ręcznie wykonany custom: Triumph Bonneville Bobber TFC 2025

Począwszy od złotych detali na kluczyku, aż po tłoczone, skórzane siedzenie, Bobber TFC emanuje luksusowym wyglądem. Oprócz wyjątkowego, dwukolorowego wykończenia lakieru z manualnie malowanymi akcentami o teksturze pozłacanego marmuru, lakierowane na wysoki połysk panele boczne z karbonu i wsporniki błotników dodają mu ekskluzywnego charakteru.

Złote, dolne golenie widelca i regulacja zawieszenia ze złotymi, anodowanymi akcentami stanowią uderzający kontrast i nadają wyrafinowanego, customowego wyglądu, podczas gdy obrabiane maszynowo emblematy na pokrywie silnika ze skomplikowanymi, złotymi detalami i złotym łańcuchem podkreślają drobiazgową wręcz dbałość o szczegóły. Czarne, skórzane siedzenie klasy premium, ozdobione wytłoczonym, trójkątnym logo Triumpha, zapewnia zarówno poczucie komfortu, jak i wyjątkowości. To uniesione, pojedyncze siedzenie z ukrytym pod nim tylnym amortyzatorem RSU w stylu hard tail, nadaje Bobberowi charakterystyczny, zdecydowany wygląd i muskularną postawę, a jego wyróżniające się proporcje wpływają na dominującą pozycję podczas jazdy.

Kierownica typu clip-on z aluminiowymi półkami pozwala na wyważoną, pewną pozycję podczas jazdy, zwiększając zarówno kontrolę jak i jakość prowadzenia, a redukcja masy o ponad 5 kg w porównaniu ze standardowym modelem Bobbera zwiększa zwinność i responsywność motocykla, zapewniając jeszcze łatwiejszą i bardziej zwrotną jazdę.

Dzięki podwójnym, radialnym zaciskom Brembo M50 i tarczom o średnicy 310 mm układ hamulcowy zapewnia mocną i szybką reakcję, gwarantując pewność na każdym zakręcie. Zawieszenie Öhlins typu upside-down z widelcem NIX 30 o średnicy 43 mm i tylnym amortyzatorem gwarantują precyzyjne, sportowe prowadzenie, pasujące do zdecydowanego wyglądu, zostały również dostrojone tak, aby zapewnić optymalny komfort i prowadzenie.

Poprawione osiągi silnika – Bonneville Bobber TFC 2025

Nowy Bonneville Bobber TFC został zaprojektowany tak, aby zapewnić zarówno mocne jak i wyrafinowane wrażenia z jazdy. Jego legendarny, dwucylindrowy silnik Bonneville o pojemności 1200 cm3 został specjalnie dostrojony, aby osiągnąć maksymalną moc 78 KM przy niższych 6 000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 106 Nm przy zaledwie 3 750 obr./min. Poprawia to responsywność przy niskich obrotach, pozwalając TFC na bez wysiłkowe oddawanie mocy. TFC wyposażono również w nowy, sportowy tryb jazdy; poza Road i Rain, który zapewnia jeszcze szybszą reakcję przepustnicy. Przykuwające wzrok, podwójne wydechy Akrapovič z elementami z karbonu wytwarzają głęboki, hot-rodowy dźwięk, który idealnie pasuje do stanowczego charakteru motocykla.

Technologia i styl: Bonneville Bobber TFC 2025

Nowy Bonneville Bobber TFC łączy zaawansowaną technologię z ponadczasową estetyką, udowadniając, iż innowacja i klasyczny styl mogą współistnieć w idealnej harmonii. Kontrola trakcji zapewnia stabilność i przyczepność w każdych warunkach, dodając pewności siebie bez uszczerbku dla stylu. Nowe, wielofunkcyjne tylne światła typu bullet* eliminują potrzebę centralnego, tylnego reflektora, zapewniając pełną funkcjonalność przy jednoczesnym zachowaniu czystego, minimalistycznego wyglądu motocykla.

Bobber TFC 2025: cena i dostępność w Polsce

Nowy Bobber TFC trafi do salonów sprzedaży w marcu 2025 r. i będzie dostępny od 94 990 PLN. Dowiedz się więcej o modelu na triumphpolska.pl

Triumph Bonneville Bobber TFC 2025 – specyfikacja:

SILNIK

TypChłodzony cieczą rzędowy twin, 8-zaworowy, SOHC, z czopami wału korbowego przesuniętymi o 270°
Pojemność1200 cmł
Średnica97.6 mm
Suw80.0 mm
Stopień sprężania10:1
Maksymalna moc78 KM (57.5 kW) przy 6 000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy106 Nm przy 3 750 obr./min
Układ zasilaniaElektroniczny wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy. Trzy tryby jazdy (Road, Rain, Sport)
Układ wydechowyUkład wydechowy ze szczotkowanej stali nierdzewnej, w systemie 2 w 2, z podwójnym tłumikiem Akrapovič i końcówkami z karbonu
Układ napędowyŁańcuch X-ring
SprzęgłoMokre, wielotarczowe ze sprzęgłem wspomagającym moment obrotowy
Skrzynia biegów6-biegowa

PODWOZIE

RamaStalowa, kołyskowa
WahaczDwustronny, stalowy
Przednie koło32-szprychowe, 19 x 2,5 cala
Tylne koło32-szprychowe, 16 x 3,5 cala
Przednia opona100/90-19
Tylna opona150/80-16
Przednie zawieszenieWidelec upside-down Öhlins NIX 30 o średnicy 43 mm z regulacją napięcia wstępnego, tłumienia kompresji i odbicia. Skok 90 mm.
Tylne zawieszenieZawieszenie Öhlins monoshock z łącznikiem, regulowane pod względem napięcia wstępnego i tłumienia odbicia. Skok 77 mm.
Przednie hamulcePodwójne, stałe tarcze 310 mm, 4-tłoczkowe, radialne zaciski Brembo M50, ABS
Tylne hamulcePojedyncza, stała tarcza 255 mm, zacisk osiowy Nissin, ABS
PrzyrządyAnalogowy prędkościomierz ze zintegrowanym wielofunkcyjnym wyświetlaczem LCD oraz sygnowaniem TFC

WYMIARY ORAZ WAGA

Długość2 235 mm
Szerokość kierownicy774 mm
Wysokość bez lusterek1 060 mm
Wysokość siedzenia690 – 700 mm
Rozstaw osi1 510 mm
Kąt pochylenia główki ramy25.7°
Wyprzedzenie93 mm
Masa z płynami237 kg
Pojemność zbiornika9 litrów

SPALANIE I EMISJA (EU)

NormaEURO 5+ Emisję CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/EC. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy.
Interwał serwisowy16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej
Idź do oryginalnego materiału