Bonneville Bobber Triumph Factory Custom na 2025 rok to manualnie wykończony, gruntownie zmodyfikowany przez fabrykę motocykl, który wywołuje szybsze tętno! (P.S.: Żarty o „boberze” wpisujcie w komentarzach.)
- Triumph prezentuje nowy model z serii Triumph Factory Custom – najwyższy wyraz stylu i charakteru Bobbera
- Tylko 750 indywidualnie numerowanych motocykli na całym świecie
- Piękne nadwozie w połysku, wykonane z włókna węglowego i wyjątkowy, dwukolorowy lakier z manualnie wykonanym, złotym zdobieniem z motywem marmuru
- Specjalnie dostrojony silnik o pojemności 1200 cm3 i podwójne tłumiki Akrapovič
- Najlepsze komponenty i podwozie zoptymalizowane pod kątem zwinności i precyzji
Triumph Motorcycles zaprezentował nowego Bonneville Bobbera TFC, model z Triumph Factory Custom stanowi szczytowe osiągnięcie w dziedzinie customowego stylu i charakteru Bobbera.
Dostępny w zaledwie 750 egzemplarzach na całym świecie, cechujący się indywidualnym numerem na górnej półce zawieszenia, motocykl z limitowanej edycji wyróżnia się ekskluzywnymi modyfikacjami i ręcznie wykonanymi zdobieniami. Stanowi wyjątkowe połączenie stylu inspirowanego dziedzictwem, zaawansowanej inżynierii i charakterystycznego brzmienia; łączy estetykę z osiągami, kładąc nacisk na responsywne prowadzenie.
Triumph Bonneville Bobber TFC 2025 – zdjęcia:















Dzięki schematowi kolorów zaprojektowanemu przez światowej klasy zespół lakierników Triumpha, Bobber TFC charakteryzuje się wyjątkowym, dwukolorowym malowaniem z manualnie wykonanymi, złotymi akcentami, nawiązującymi do wzoru marmuru, które znajdują się na minimalistycznym zbiorniku paliwa i na panelach bocznych, co dodatkowo wzmaga efekt wizualny. Aby dodać osobistego akcentu, każdy zbiornik paliwa został manualnie podpisany przez artystę.
Kierownica typu clip-on pozwala na przyjęcie bardziej skupionej pozycji podczas jazdy, natomiast smukłe, 19-calowe przednie koło TFC uosabia najczystszą formę klasycznego stylu brytyjskiego bobbera, a kontrastując z szeroką, tylną oponą, zapewnia mu dominujący wygląd.
Para czarnych, matowych tłumików Akrapovič z karbonowymi końcówkami typu slash-cut w połączeniu z odurzającym brzmieniem silnika, mającym swój początek w dwóch airboxach i przepustnicy, idealnie uzupełnia agresywniejszą mapę silnika Bobbera TFC oraz ekscytację związaną z reakcją przepustnicy, w dodatkowym trybie Sport.
Bonneville Bobber TFC wyróżnia się również najwyżej jakości przednim i tylnym zawieszeniem Öhlins, mocnymi radialnymi, monoblockowymi hamulcami Brembo z pompą główną Brembo MCS oraz znaczną redukcją masy w porównaniu do Bobbera w standardowej specyfikacji. Cała konfiguracja i optymalizacja przeprowadzona została przez ekspertów Triumpha ds. rozwoju podwozia, aby zapewnić jazdę równie wyjątkową, jak wygląd motocykla.
Dyrektor Operacyjny Triumpha, Paul Stroud powiedział: „Bobber to motocykl wybierany przez wielu niesamowitych konstruktorów customów i wiemy, iż ponad 70 procent naszych klientów z tej kategorii personalizuje swoje motocykle dzięki akcesoriów. Dlatego nasi projektanci, zainspirowani globalną sceną customową, postawili sobie za cel stworzenie najpiękniejszego, najbardziej ekskluzywnego i pożądanego motocykla, jaki tylko jest możliwy.
Dla klientów poszukujących motocykla, który pozostało bardziej wyjątkowy, modele z serii Triumph Factory Custom są personalizowane i modyfikowane przez najlepszych projektantów Triumpha.
Od ekskluzywnego wykończenia lakieru po wysokiej klasy komponenty w kolorze złotym, każdy element cechuje się niezrównaną precyzją wykonania. Zaledwie 750 sztuk motocykli Bonneville Bobber TFC na świecie, sprawia, iż są one rzadkim, manualnie szlifowanym diamentem, który odzwierciedla dziedzictwo i innowacyjność Triumpha. Motocykl będzie się świetnie prezentował zarówno jako część kolekcji, ale i będzie w pełni doceniany na drodze”.
Ręcznie wykonany custom: Triumph Bonneville Bobber TFC 2025
Począwszy od złotych detali na kluczyku, aż po tłoczone, skórzane siedzenie, Bobber TFC emanuje luksusowym wyglądem. Oprócz wyjątkowego, dwukolorowego wykończenia lakieru z manualnie malowanymi akcentami o teksturze pozłacanego marmuru, lakierowane na wysoki połysk panele boczne z karbonu i wsporniki błotników dodają mu ekskluzywnego charakteru.
Złote, dolne golenie widelca i regulacja zawieszenia ze złotymi, anodowanymi akcentami stanowią uderzający kontrast i nadają wyrafinowanego, customowego wyglądu, podczas gdy obrabiane maszynowo emblematy na pokrywie silnika ze skomplikowanymi, złotymi detalami i złotym łańcuchem podkreślają drobiazgową wręcz dbałość o szczegóły. Czarne, skórzane siedzenie klasy premium, ozdobione wytłoczonym, trójkątnym logo Triumpha, zapewnia zarówno poczucie komfortu, jak i wyjątkowości. To uniesione, pojedyncze siedzenie z ukrytym pod nim tylnym amortyzatorem RSU w stylu hard tail, nadaje Bobberowi charakterystyczny, zdecydowany wygląd i muskularną postawę, a jego wyróżniające się proporcje wpływają na dominującą pozycję podczas jazdy.
Kierownica typu clip-on z aluminiowymi półkami pozwala na wyważoną, pewną pozycję podczas jazdy, zwiększając zarówno kontrolę jak i jakość prowadzenia, a redukcja masy o ponad 5 kg w porównaniu ze standardowym modelem Bobbera zwiększa zwinność i responsywność motocykla, zapewniając jeszcze łatwiejszą i bardziej zwrotną jazdę.
Dzięki podwójnym, radialnym zaciskom Brembo M50 i tarczom o średnicy 310 mm układ hamulcowy zapewnia mocną i szybką reakcję, gwarantując pewność na każdym zakręcie. Zawieszenie Öhlins typu upside-down z widelcem NIX 30 o średnicy 43 mm i tylnym amortyzatorem gwarantują precyzyjne, sportowe prowadzenie, pasujące do zdecydowanego wyglądu, zostały również dostrojone tak, aby zapewnić optymalny komfort i prowadzenie.
Poprawione osiągi silnika – Bonneville Bobber TFC 2025
Nowy Bonneville Bobber TFC został zaprojektowany tak, aby zapewnić zarówno mocne jak i wyrafinowane wrażenia z jazdy. Jego legendarny, dwucylindrowy silnik Bonneville o pojemności 1200 cm3 został specjalnie dostrojony, aby osiągnąć maksymalną moc 78 KM przy niższych 6 000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 106 Nm przy zaledwie 3 750 obr./min. Poprawia to responsywność przy niskich obrotach, pozwalając TFC na bez wysiłkowe oddawanie mocy. TFC wyposażono również w nowy, sportowy tryb jazdy; poza Road i Rain, który zapewnia jeszcze szybszą reakcję przepustnicy. Przykuwające wzrok, podwójne wydechy Akrapovič z elementami z karbonu wytwarzają głęboki, hot-rodowy dźwięk, który idealnie pasuje do stanowczego charakteru motocykla.
Technologia i styl: Bonneville Bobber TFC 2025
Nowy Bonneville Bobber TFC łączy zaawansowaną technologię z ponadczasową estetyką, udowadniając, iż innowacja i klasyczny styl mogą współistnieć w idealnej harmonii. Kontrola trakcji zapewnia stabilność i przyczepność w każdych warunkach, dodając pewności siebie bez uszczerbku dla stylu. Nowe, wielofunkcyjne tylne światła typu bullet* eliminują potrzebę centralnego, tylnego reflektora, zapewniając pełną funkcjonalność przy jednoczesnym zachowaniu czystego, minimalistycznego wyglądu motocykla.
Bobber TFC 2025: cena i dostępność w Polsce
Nowy Bobber TFC trafi do salonów sprzedaży w marcu 2025 r. i będzie dostępny od 94 990 PLN. Dowiedz się więcej o modelu na triumphpolska.pl
Triumph Bonneville Bobber TFC 2025 – specyfikacja:
SILNIK
Typ | Chłodzony cieczą rzędowy twin, 8-zaworowy, SOHC, z czopami wału korbowego przesuniętymi o 270° |
Pojemność | 1200 cmł |
Średnica | 97.6 mm |
Suw | 80.0 mm |
Stopień sprężania | 10:1 |
Maksymalna moc | 78 KM (57.5 kW) przy 6 000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 106 Nm przy 3 750 obr./min |
Układ zasilania | Elektroniczny wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy. Trzy tryby jazdy (Road, Rain, Sport) |
Układ wydechowy | Układ wydechowy ze szczotkowanej stali nierdzewnej, w systemie 2 w 2, z podwójnym tłumikiem Akrapovič i końcówkami z karbonu |
Układ napędowy | Łańcuch X-ring |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe ze sprzęgłem wspomagającym moment obrotowy |
Skrzynia biegów | 6-biegowa |
PODWOZIE
Rama | Stalowa, kołyskowa |
Wahacz | Dwustronny, stalowy |
Przednie koło | 32-szprychowe, 19 x 2,5 cala |
Tylne koło | 32-szprychowe, 16 x 3,5 cala |
Przednia opona | 100/90-19 |
Tylna opona | 150/80-16 |
Przednie zawieszenie | Widelec upside-down Öhlins NIX 30 o średnicy 43 mm z regulacją napięcia wstępnego, tłumienia kompresji i odbicia. Skok 90 mm. |
Tylne zawieszenie | Zawieszenie Öhlins monoshock z łącznikiem, regulowane pod względem napięcia wstępnego i tłumienia odbicia. Skok 77 mm. |
Przednie hamulce | Podwójne, stałe tarcze 310 mm, 4-tłoczkowe, radialne zaciski Brembo M50, ABS |
Tylne hamulce | Pojedyncza, stała tarcza 255 mm, zacisk osiowy Nissin, ABS |
Przyrządy | Analogowy prędkościomierz ze zintegrowanym wielofunkcyjnym wyświetlaczem LCD oraz sygnowaniem TFC |
WYMIARY ORAZ WAGA
Długość | 2 235 mm |
Szerokość kierownicy | 774 mm |
Wysokość bez lusterek | 1 060 mm |
Wysokość siedzenia | 690 – 700 mm |
Rozstaw osi | 1 510 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 25.7° |
Wyprzedzenie | 93 mm |
Masa z płynami | 237 kg |
Pojemność zbiornika | 9 litrów |
SPALANIE I EMISJA (EU)
Norma | EURO 5+ Emisję CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/EC. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy. |
Interwał serwisowy | 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej |