Spis treści
- Toyota Yaris Cross zyskał nowy silnik
- Toyota Yaris Cross jest lepiej wygłuszony
- Toyota Yaris Cross ma więcej multimediów
- Toyota Yaris Cross Premiere Edition
Toyota Yaris Cross jest hitem, nie tylko w Polsce, ale w Europie. Model jest liderem segmentu B-SUV na Starym Kontynencie, zdobył liczne nagrody i wyróżnienia, w tym prestiżowy tytuł World Urban Car. Teraz przyszedł czas na kilka zmian, choć nie możemy mówić tu o faceliftingu, bo auto z zewnątrz pozostało niezmienione.
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross, fot. Beata Chojnacka
Toyota Yaris Cross zyskał nowy silnik
W nowej wersji Toyota Yaris Cross będzie miała więcej wyposażenia, lepsze materiały wykończeniowe, a także więcej silników do wyboru. Auto otrzyma nowy napęd hybrydowy piątej generacji o nazwie Hybrid 130. Układ z 1,5-litrowym silnikiem ma nową przekładnię oraz większy i mocniejszy silnik elektryczny MG1. Wraz z ulepszeniem jednostki sterującej mocą (PCU) pozwoliło to zwiększyć moc o 14% ze 116 KM/85 kW do 132 KM/97 kW. Jednocześnie zwiększono moment obrotowy silnika elektrycznego MG2 w całym zakresie obrotów, a maksymalny moment obrotowy wzrósł o 30% ze 141 do 185 Nm.
Te zmiany przekładają się nie tylko na lepsze przyspieszanie od 0 do 100 km/h, ale też na większą elastyczność auta, co jest ważne w trakcie wyprzedzania. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 10,7 s, skrócił się też czas przyspieszenia od 80 do 120 km/h (8,9 s).
Toyota Yaris Cross jest lepiej wygłuszony
W kwestii dźwięku silnika ulepszono wyciszenie w czterech aspektach. Do lewego mocowania silnika dodano amortyzator dynamiczny, zamontowano też rezonator na dolocie. Wygłuszenie deski rozdzielczej zmieniono z jednowarstwowego na trójwarstwowe, a dodatkową warstwę filcu dodano w jej górnej części. Żeby lepiej radzić sobie z hałasem drogowym oraz opływającym powietrzem zastosowano grubszą przednią szybę oraz szyby boczne.
Toyota Yaris Cross ma więcej multimediów
Auto po odświeżeniu otrzymało ulepszone i rozbudowane multimedia, które ułatwiają korzystanie z samochodu, umożliwiają jego personalizację, a także oferują jeszcze większą liczbę funkcji. W zależności od wersji przed kierowcą umieszczono 7-calowy wyświetlacz na tablicy wskaźników lub 12,3-calowy wirtualny kokpit, a ekran systemu multimedialnego ma przekątną 9- lub 10,5 cala.
Standardem w nowym Yarisie Cross jest system multimedialny Toyota Smart Connect. Nawigacja oparta jest na chmurze, a informacje o ruchu drogowym są przekazywane na bieżąco. Inteligentny asystent głosowy wywoływany komendą „Hej Toyota” został zaprogramowany tak, by rozumieć naturalną mowę, w tym takie komunikaty jak np. „Hej Toyota, jest mi zimno” i reaguje na nie poprzez podniesienie temperatury wnętrza. Ponadto samochód łączy się bezprzewodowo ze telefonami przy pomocy interfejsów Apple CarPlay i Android Auto.
Toyotę Yaris Cross w nowej wersji będzie można zamawiać w pierwszym kwartale 2024 roku. Wtedy też powinniśmy poznać ceny auta.
Toyota Yaris Cross Premiere Edition
Do oferty trafi nowa wersja Premiere Edition, która wyróżnia się nowym, dwukolorowym malowaniem nadwozia z lakierem Urban Khaki dostępnym tylko w tym wariancie. Paleta dwukolorowych nadwozi obejmuje też opcje bi-tone z lakierami Platinum White Pearl oraz Silver Metalic. Dla wersji Premiere Edition zarezerwowane są pięcioramienne, 18-calowe felgi aluminiowe pomalowane na ciemnoszary kolor. We wnętrzu tej odmiany do nowego, zielonego lakieru nawiązują przeszycia oraz elementy ozdobne deski rozdzielczej i drzwi.