Nie jest tajemnicą, iż japońska Toyota przeżywa swój najlepszy okres. Zajmując topowe miejsce w gronie najlepiej sprzedających się na świecie marek, sięga po segment, w którym jej katalog modeli jest bardzo ubogi. Nowy SUV jest już gotowy na komercyjną podróż, co jest złą wiadomością dla BYD i MG.
Elektryczna Toyota C-HR plus nie da szans chińskim konkurentom
Po tym, jak chińscy producenci zdecydowali się sięgnąć po kultowy napęd Toyoty, japoński producent wkracza na terytorium BYD i MG. Nowy model w katalogu Toyoty jest SUV-em i trafia do oferty modelu C-HR. Ten popularny SUV nie dość, iż po raz pierwszy debiutuje bez z silnika spalinowego, to jego pierwsza specyfikacja stawia go powyżej chińskich rywali.
Toyota już w marcu 2025 roku w Brukseli oznajmiła światu, iż szykuje dwa nowe SUV-y. Pierwszy to C-HR +, który rzuca rękawicę BYD Atto 3 i MG S5 EV. Teraz Japończycy już wszystko przygotowali, by rozpoczął swoją komercyjną karierę. W związku z tym rodzina C-HR uzupełniona o model w pełni elektryczny rozpoczyna nowy rozdział w erze zrównoważonej mobilności.
Japończycy wyposażyli elektrycznego SUV-a we wszystko, by stał się synonimem sukcesu w segmencie pojazdów, w którym asortyment Toyoty do tej pory był ubogi. W efekcie mocniejszy, z dużym zasięgiem i opcjonalnym napędem 4×4 zmieni pozycję japońskiej marki w najbardziej konkurencyjnej kategorii samochodów na rynku.
Nowe elektryczne wcielenie Toyoty C-HR to przepis na sukces
Toyota, powiększając ofertę w najbardziej konkurencyjnej kategorii na rynku, może wielu przekonać do nowej mobilności. Potęga innowacji, funkcjonalność i dobra cena C-HR plus to klasyczny przepis na sukces, który japońska marka od lat z powodzeniem stosuje.
Japończycy szykują się właśnie do premiery nowego C-HR+ w Polsce i znana jest już jego specyfikacja. Elektryczny model ma charakterystyczną, elegancką linię nadwozia w stylu coupe. Dodatkowo przestronne wnętrze szyte na miarę modeli z wyższego segmentu, uwzględnia bagażnik o pojemności 416 l. To kolejny, mocny argument tego samochodu.
Elektryczny C-HR dzieli układ napędowy z nowym bZ4X. Będzie można go sobie kupić z baterią o pojemności 57,7 kWh lub 77 kWh i w wariantach mocy od 167 KM do 343 KM. Podstawowy wariant z silnikiem o mocy 165 kW (224 KM/269 Nm), ma napęd na przednią oś. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 7,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Wisienką na torcie jest deklarowany zasięg modelu, który wynosi 600 kilometrów (WLTP).
Toyota przygotowała także wersję w sam raz dla tych, którzy poszukują najwyższych osiągów. Wariant z 2 silnikami, po jednym na oś generuje łączną moc 252 kW (343 KM/438 Nm) i oferuje napęd na cztery koła AWD-i. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie zaledwie 5,2 sekundy. Prędkość maksymalna najmocniejszej Toyoty C-HR+ wynosi 180 km/h a zasięg odpowiednio 475 km. Japończycy przewidują także rozszerzenia serii elektrycznego SUV-a o wersję podstawową z „małym” akumulatorem. Toyota znacznie obniży jej cenę wyjściową. To biorąc pod uwagę bardzo konkurencyjne wyposażenie uwzględniające wszystko, co potrzebne już w standardzie, da Toyocie przewagę nad chińskimi rywalami. Cennik elektrycznego CH-R plus w Hiszpanii jest już znany. Zaczyna się od 156 000 zł (224 KM) i 187 000 zł (343 KM, 4×4).
Japończycy zaproponują Polakom aż cztery nowe modele
Nowa Toyota C-HR+ to niejedyna nowość w elektrycznej ofercie japońskiego producenta. Katalog marki już niedługo uwzględni nowy model bZ4X, który uwzględni baterię litowo-jonową o dwóch pojemnościach 57,7 kWh i 73,1 kWh. Model będą napędzać te same silniki elektryczne, co elektryczne C-HR. Ponadto zyska funkcję przygotowania baterii do ładowania oraz zaktualizowane oprogramowanie. Opcjonalnie Toyota zaproponuje klientom nową ładowarkę pokładową o mocy 22 kW.
Do oferty elektrycznych SUV-ów trafi także model bZ4X Touring. Ta nowa wersja nadwozia uwzględnia dodatkowe 140 mm długości i 20 mm wysokości. Dla rodzin to istotny atut, bo przekłada się na bagażnik o większej pojemności (600 litrów). Ponadto ten nowy model będzie do wyboru z napędem na przednie i wszystkie koła XMODE. Pierwszy wariant ma moc 224 KM, a drugi 380 KM. Niezależnie od wyboru nowa Toyota bZ4X Touring uwzględnia akumulator litowo-jonowy o pojemności 74,7 kWh brutto oraz ładowarkę pokładową. Ta w zależności od poziomu wyposażenia otrzyma moc 11 kW lub 22 kW. Maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) tego modelu to 150 kW.
Wisienką na torcie elektrycznej oferty Toyoty jest długo oczekiwany Urban Cruiser. Stylowa propozycja w segmencie miejskich SUV-ów charakteryzuje się muskularną sylwetką i wyrazistymi reflektorami. Pomimo kompaktowych rozmiarów Urban Cruiser uwzględnia pojemną kabinę z komfortową przestrzenią w drugim rzędzie siedzeń. Ten model będzie można kupić z bateriami LFP o pojemnościach 49 kWh lub 61 kWh i w 3 wariantach mocy: od 144 do 184 KM. Podobnie jak bZ4X Touring tu także klienci mogą wybierać między napędem na przód lub na cztery koła.
Toyota zapowiedziała, iż już niedługo umożliwi Polakom zakup wszystkich 4 nowych modeli. Na początek przedsprzedaż obejmie nową Toyotę bZ4X (czwarty kwartał 2025 roku).