Premiera Toyoty Hilux 9. generacji. Debiutuje wersja elektryczna, ale Diesel zostaje [galeria]

2 godzin temu

Toyota oficjalnie zaprezentowała dziewiątą generację legendarnego Hiluxa.

Nowy model jest idealnym odzwierciedleniem „wielotorowej strategii” koncernu. Oznacza to, iż obok siebie zadebiutują aż cztery różne rodzaje napędu:

  • Hilux BEV (w pełni elektryczny) – absolutna nowość.
  • Hilux Mild-hybrid 48V – kluczowa wersja dla Europy Zachodniej.
  • Klasyczne silniki Diesla i benzynowe – przeznaczone głównie dla rynków Europy Wschodniej.
  • Hilux FCEV (na wodór) – planowany na 2028 rok.

Nowa generacja będzie oferowana w Europie wyłącznie z podwójną kabiną.

Hilux BEV – pierwszy w pełni elektryczny

To największa rewolucja w historii modelu. Toyota podkreśla, iż elektryfikacja odbyła się bez kompromisów w kwestii wytrzymałości – auto przez cały czas bazuje na solidnej konstrukcji ramowej. Akumulator jest chroniony przed uszkodzeniami, a głębokość brodzenia jest identyczna jak w wersji spalinowej.

Wersja elektryczna otrzymała też napęd na cztery koła realizowany przez dwa silniki (przedni i tylny układ e-Axle). Poniżej garść najważniejszych danych (jeszcze przedhomologacyjnych):

  • Zasięg (WLTP): ok. 240 km
  • Pojemność baterii: 59,2 kWh
  • Ładowność: 715 kg
  • Uciąg przyczepy: 1600 kg

Przedsprzedaż elektrycznego Hiluxa ma ruszyć już w grudniu 2025 roku.

Mild-hybrid 48V – złoty środek dla Europy

Podczas gdy wersja BEV ma ograniczony zasięg i uciąg, wariant mild-hybrid 48V ma być koniem roboczym. Będzie to wiodący napęd w Europie, a jego produkcja ruszy wiosną 2026 roku.

System 48V będzie wspierał 2,8-litrowy silnik Diesla. Ta wersja zachowa pełne zdolności użytkowe:

  • Ładowność: do 1000 kg
  • Uciąg przyczepy: 3500 kg
  • Głębokość brodzenia: 700 mm

Design i wnętrze inspirowane Land Cruiserem

Stylistyka dziewiątej generacji jest określana jako „Tough and Agile” (mocny i zwinny). Wersja elektryczna wyróżnia się aerodynamicznym frontem bez tradycyjnego grilla.

Największą zmianę widać jednak w środku. Wnętrze jest teraz wyższej jakości i mocno inspirowane nowym Land Cruiserem. Auto otrzymało w pełni cyfrowy kokpit z 12,3-calowymi wirtualnymi zegarami oraz centralnym ekranem dotykowym (również do 12,3 cala).

Co ciekawe, nowy Hilux po raz pierwszy otrzymał elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS). Jest jednak istotny wyjątek: modele przeznaczone na rynki Europy Wschodniej przez cały czas będą miały klasyczne wspomaganie hydrauliczne. Samochody na te rynki dostaną też mocnego 2,8-litrowego Diesla (zamiast 2.4) oraz motor benzynowy 2.7. Uprzedzając pytania Polska jest przez Toyotę klasyfikowana jak rynek europejski, a nie wschodnio-europejski, zatem do nas trafi najprawdopodobniej napęd elektryczny i hybrydowy. Poniżej jeszcze mała galeria zdjęć ogłoszonego przez Toyotę modelu:

Toyota sprzedała 30 milionów aut „z baterią”. Jest jeden haczyk: to nie są elektryki, jakie macie na myśli

Jeśli artykuł Premiera Toyoty Hilux 9. generacji. Debiutuje wersja elektryczna, ale Diesel zostaje [galeria] nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału