Druga opcja to wlasnie krotkie odcinki, zimny silnik i czeste wypalanie filtra DPF (ze wzgledu na niedogrzany silnik, krotkie odcinki etc.).
DPF ma za zadanie zbierać sadzę i inne zanieczyszczenia z gazów wydechowych. W pewnym momencie musi przejść proces regeneracji, aby oczyścić się z tych osadów. Regeneracja polega na podgrzewaniu filtra do wysokiej temperatury, co spala zgromadzoną sadzę. W trakcie tego procesu dochodzi zwykle do wtrysku dodatkowej ilości paliwa, aby podnieść temperaturę potrzebna do "wypalania filtra". jeżeli regeneracja jest często wykonywana, może to wpłynąć na ilość benzyny w oleju, ponieważ część paliwa może przedostać się do miski olejowej.
Podobny klopot wystepuje np. w silniku benzynowym 1.3 TCe w Renault Kadjar (i wszystkich innych Renówkach z tym silnikiem):
Rośnie poziom oleju w silniku 1.3 TCe Renault Kadjar. Paliwo w oleju?
Statystyki: autor: admin — 4 lut 24, 18:44