Toyota Prius PHEV 2023 ma "tryb mojego pokoju" do drzemki i relaksu podczas ładowania

2 lat temu

Ta funkcja jest również dostępna w Toyocie RAV4 Prime i Lexusie NX 450h+, umożliwiając właścicielom korzystanie z systemów samochodu przy wyłączonym silniku spalinowym

przez Thanos Pappas

18 marca 2023 o 15:35

przez Thanos Pappas

Wprowadzenie na rynek nowej Toyoty Prius PHEV w Japonii dostarczyło nam więcej informacji na temat specyfikacji i funkcji modelu, który będzie również dostępny w Europie i Ameryce Północnej, gdzie używa pseudonimu Prius Prime. Fajnym dodatkiem do nowej generacji jest „Tryb My Room”, który pozwala właścicielom korzystać z funkcji samochodu, gdy jest on zaparkowany, pozyskując energię z większego akumulatora.

Według Toyoty ta funkcja pozwala użytkownikom „cieszyć się klimatyzacją i systemami audio”, gdy pojazd jest podłączony do zewnętrznego źródła zasilania. Oznacza to, iż ktoś może spać, odpoczywać, przeglądać internet, pracować, a choćby obejrzeć film w Priusie przez kilka godzin lub choćby całą noc, bez uruchamiania silnika spalinowego. Co więcej, system pokazuje, czy poziom energii wyczerpuje się szybciej niż ładowanie, co oznacza, iż ​​użytkownicy mogą zrównoważyć zużycie energii i uniknąć wyczerpania baterii.

Przeczytaj: Toyota Prius 2023 kosztuje od 27 450 USD, prawie 3 000 USD więcej niż wcześniej




Kabinę nowej Toyoty Prius PHEV można przekształcić w „dodatkowe pomieszczenie”, pod warunkiem, iż masz dostęp do stacji ładowania.

Zwróć uwagę, iż Prius nie jest pierwszym modelem, który otrzymał tryb „My Room Mode”, ponieważ był już dostępny w Toyocie RAV4 Prime i Lexusie NX 450h+, co czyni je odpowiednim pojazdem na kemping lub dla tych, którzy wykonują zdalną pracę w stacjach ładowania . Nie było go jednak w Priusie Prime poprzedniej generacji, gdzie wszystkie systemy musiały się wyłączać podczas ładowania.

Hybrydowy układ napędowy typu plug-in łączy czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 litrów i mocy 146 KM (109 kW / 148 KM) z pojedynczym silnikiem elektrycznym z przodu o mocy 158 KM (118 kW / 160 KM) i akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 13,6 kWh. akumulator jonowy, który jest montowany pod tylnymi siedzeniami. Łączna moc wynosi 220 KM (164 kW / 223 KM), co pozwala najszybszemu Priusowi na osiągnięcie prędkości 0-96 km/h w 6,6 sekundy. Poza tym, iż jest znacznie mocniejszy, nowy Prius PHEV/Prime ma ponad dwukrotnie większy zasięg EV niż jego poprzednik. Mówiąc dokładniej, zasięg bezemisyjny WLTC wynosi 87 km (54 mil) z kołami 19-calowymi lub do 105 km (65 mil) z kołami 17-calowymi.




Chcesz mieć swojego Priusa z panelami słonecznymi montowanymi na dachu czy bez?

Prius PHEV w specyfikacji JDM można wizualnie odróżnić od Priusa HEV dzięki 19-calowym aluminiowym kołom, metalicznemu srebrnemu wykończeniu dolnego wlotu zderzaka i przydymionym szarym tylnym światłom. Kolejną fajną funkcją są opcjonalne panele słoneczne na dachu, wykorzystujące energię słoneczną do ładowania akumulatorów głównych i pomocniczych lub zasilania klimatyzacji i innych funkcji. Wreszcie, nowy Prius jest wyposażony w tryb zewnętrznego zasilania, który zamienia pojazd w generator prądu do wypoczynku na świeżym powietrzu lub w sytuacjach awaryjnych.

przewiń reklamę, aby kontynuować

W Japonii Toyota Prius PHEV kosztuje 4 600 000 jenów (34 250 dolarów) w wersji wyposażenia Z z długą listą wyposażenia standardowego. Oczekuje się, iż niedługo zadebiutuje Toyota Prius Prime ze specyfikacją amerykańską, podobnie jak model ze specyfikacją UE, który będzie dostępny wyłącznie w formie hybrydy typu plug-in.


H/T do Kuruma News

Idź do oryginalnego materiału