Ta funkcja jest również dostępna w Toyocie RAV4 Prime i Lexusie NX 450h+, umożliwiając właścicielom korzystanie z systemów samochodu przy wyłączonym silniku spalinowym
przez Thanos Pappas
18 marca 2023 o 15:35
przez Thanos Pappas
Wprowadzenie na rynek nowej Toyoty Prius PHEV w Japonii dostarczyło nam więcej informacji na temat specyfikacji i funkcji modelu, który będzie również dostępny w Europie i Ameryce Północnej, gdzie używa pseudonimu Prius Prime. Fajnym dodatkiem do nowej generacji jest „Tryb My Room”, który pozwala właścicielom korzystać z funkcji samochodu, gdy jest on zaparkowany, pozyskując energię z większego akumulatora.
Według Toyoty ta funkcja pozwala użytkownikom „cieszyć się klimatyzacją i systemami audio”, gdy pojazd jest podłączony do zewnętrznego źródła zasilania. Oznacza to, iż ktoś może spać, odpoczywać, przeglądać internet, pracować, a choćby obejrzeć film w Priusie przez kilka godzin lub choćby całą noc, bez uruchamiania silnika spalinowego. Co więcej, system pokazuje, czy poziom energii wyczerpuje się szybciej niż ładowanie, co oznacza, iż użytkownicy mogą zrównoważyć zużycie energii i uniknąć wyczerpania baterii.
Przeczytaj: Toyota Prius 2023 kosztuje od 27 450 USD, prawie 3 000 USD więcej niż wcześniej
Kabinę nowej Toyoty Prius PHEV można przekształcić w „dodatkowe pomieszczenie”, pod warunkiem, iż masz dostęp do stacji ładowania.
Zwróć uwagę, iż Prius nie jest pierwszym modelem, który otrzymał tryb „My Room Mode”, ponieważ był już dostępny w Toyocie RAV4 Prime i Lexusie NX 450h+, co czyni je odpowiednim pojazdem na kemping lub dla tych, którzy wykonują zdalną pracę w stacjach ładowania . Nie było go jednak w Priusie Prime poprzedniej generacji, gdzie wszystkie systemy musiały się wyłączać podczas ładowania.
Hybrydowy układ napędowy typu plug-in łączy czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 litrów i mocy 146 KM (109 kW / 148 KM) z pojedynczym silnikiem elektrycznym z przodu o mocy 158 KM (118 kW / 160 KM) i akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 13,6 kWh. akumulator jonowy, który jest montowany pod tylnymi siedzeniami. Łączna moc wynosi 220 KM (164 kW / 223 KM), co pozwala najszybszemu Priusowi na osiągnięcie prędkości 0-96 km/h w 6,6 sekundy. Poza tym, iż jest znacznie mocniejszy, nowy Prius PHEV/Prime ma ponad dwukrotnie większy zasięg EV niż jego poprzednik. Mówiąc dokładniej, zasięg bezemisyjny WLTC wynosi 87 km (54 mil) z kołami 19-calowymi lub do 105 km (65 mil) z kołami 17-calowymi.
Chcesz mieć swojego Priusa z panelami słonecznymi montowanymi na dachu czy bez?
Prius PHEV w specyfikacji JDM można wizualnie odróżnić od Priusa HEV dzięki 19-calowym aluminiowym kołom, metalicznemu srebrnemu wykończeniu dolnego wlotu zderzaka i przydymionym szarym tylnym światłom. Kolejną fajną funkcją są opcjonalne panele słoneczne na dachu, wykorzystujące energię słoneczną do ładowania akumulatorów głównych i pomocniczych lub zasilania klimatyzacji i innych funkcji. Wreszcie, nowy Prius jest wyposażony w tryb zewnętrznego zasilania, który zamienia pojazd w generator prądu do wypoczynku na świeżym powietrzu lub w sytuacjach awaryjnych.
przewiń reklamę, aby kontynuować
W Japonii Toyota Prius PHEV kosztuje 4 600 000 jenów (34 250 dolarów) w wersji wyposażenia Z z długą listą wyposażenia standardowego. Oczekuje się, iż niedługo zadebiutuje Toyota Prius Prime ze specyfikacją amerykańską, podobnie jak model ze specyfikacją UE, który będzie dostępny wyłącznie w formie hybrydy typu plug-in.
H/T do Kuruma News