Japoński producent Toyota podjął decyzję o rozwoju niskoemisyjnych samochodów. W tym celu w Chinach powstanie fabryka i ośrodek badawczo-rozwojowy. Porozumienie w tej sprawie otwiera Japończykom drzwi do inteligentnych technologii w pojazdach i realizacji marzenia o solidnym kawałku tortu, jakim jest chiński rynek.
Toyota ogłasza wspólne przedsięwzięcie na rzecz chińskiego „zielonego ładu”
5 lutego Toyota Motor Corporation oraz Władze Miejskie Szanghaju zawarły porozumienie w sprawie współpracy. W związku z tym w dzielnicy Jinshan w Szanghaju powstanie ośrodek badawczo-rozwojowy i fabryka modeli Lexusa. Owocem tej działaności będą nowe pojazdy z napędem elektrycznym. Akumulatory do nich Toyota wyprodukuje w tej samej lokalizacji.
Rząd Chin postawił sobie własne zielone cele. Zakładają one znaczne ograniczenie emisji dwutlenku węgla do 2030 r. podczas gdy osiągnięcie neutralności emisyjnej ma datę do 2060 r. Japoński producent w ramach strategii Toyota Environmental Challenge 2050 zaproponował wspólne dążenia do realizacji tej wizji.
W ramach podpisanego porozumienia Toyota wraz z partnerami przeprowadzą szereg inicjatyw, aby wspólnie zbudować modelowy projekt neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Obejmie on między innymi działania na rzecz:
– niskoemisyjnej transformację sieci logistycznych,
– zastosowania zaawansowanych technologii w dziedzinie pozyskiwania energii z wodoru,
– inteligentnej zautomatyzowanej jazdy i recyklingu akumulatorów.
Elektryczne Lexusy to fundament do zdobycia udziałów w chińskim rynku
Nie jest tajemnicą, iż Toyota jest jedną z nielicznych marek, które nie martwią się o popyt. Nie tylko w Europie, ale i na świecie. Jednak to chiński rynek jest uważany za ten najważniejszy, jeżeli chodzi o sprzedaż. Dodatkowo to właśnie on jest najsilniejszy, jeżeli chodzi i nowe pojazdy elektryczne i związane z nimi technologie.
Toyota ma wyraźny cel w założeniu w Szanghaju należącej w całości do niej spółki. Fakt, iż zajmie się pojazdami z napędem wyłącznie elektrycznym i akumulatorami do nich to solidny fundament, do tego, by stać się najlepszą lokalną marką. Wykorzystując cały zasób zaawansowanych technologii, opracuje wyłącznie elektryczne modele premium. Takie, by były w sam raz na oczekiwania chińskich klientów. Tempo realizacji tej strategii też jest chińskie, bo produkcja pierwszego samochodu ruszy już w 2027 roku.
Budowa fabryki Lexusa w Chinach to bardzo dobre posunięcie biznesowe Toyoty. Nie dość, iż może gwałtownie uzyskać zaawansowaną technologię elektryfikacji oraz wysokiej jakości zasoby części, to zwiększy ogólną konkurencyjność. To chociażby ze względu na cenową przewagę swoich produktów. Obniżenie kosztów produkcji zwiększy konkurencyjność pojazdów na rynku międzynarodowym.
W nowej fabryce zgodnie z przyświecającą marce ideą minimalizacji i braku szkód dla ekosystemów i środowiska, Toyota zastosuje „epokowe i innowacyjne technologie produkcyjne”. Rynek chiński odegra bardzo istotną rolę w transformacji Lexusa w kierunku elektryfikacji. Zgodnie z planem marka premium Toyoty zamierza osiągnąć 100-procentową elektryfikację do 2035 roku.
źródło: Finance Sina. Lexus China