Toyota Crown Sedan z napędem wodorowym i nową hybrydą

1 rok temu

Toyota zaprezentowała drugi po modelu Mirai samochód zasilany wodorem. Crown Sedan z wodorowymi ogniwami paliwowymi będzie mógł pokonać choćby 820 km na jednym tankowaniu. W gamie modelu będzie też nowy napęd 2.5 Hybrid.

Toyota od dekad rozwija napędy na wodorowe ogniwa paliwowe i sukcesywnie wprowadza takie rozwiązania na rynek. Zaprezentowany w 2014 roku model Mirai był pierwszym samochodem osobowym zasilanym wodorem, który był produkowany masowo. Druga generacja, która zadebiutowała w 2021 roku, udowodniła, iż możliwe jest komfortowe przemieszczanie się w sposób bezemisyjny na dużych dystansach, uzupełniając paliwo w zaledwie kilka minut.

Nawet 820 km zasięgu na wodorze

Zaprezentowana w Japonii Toyota Crown Sedan będzie drugim autem w ofercie marki z elektrycznym napędem na wodorowe ogniwa paliwowe. Crown został wyposażony w trzy zbiorniki pozwalające na przejechanie około 820 km, a tankowanie wodoru trwa około trzech minut. Jednostka elektryczna zamontowana na tylnej osi zapewnia dobre osiągi przy jednoczesnym zachowaniu ciszy i komfortu, co jest cechą charakterystyczną dla aut bezemisyjnych. Doskonałe prowadzenie auta to zasługa także lekkiej i sztywnej platformy GA-K z serii TNGA, z zawieszeniem wielowahaczowym z tyłu oraz kolumnami MacPhersona z przodu.

Nowy układ 2.5 Hybrid

Toyota Crown Sedan dostępna będzie z dwoma innowacyjnymi napędami. Oprócz wersji na wodorowe ogniwa paliwowe auto będzie można zamówić także z nowo opracowanym 2,5-litrowym napędem hybrydowym. Silnik spalinowy i dwa silniki elektryczne charakteryzują się większą efektywnością. Maksymalna moc dostępna jest już od 43 km/h, a nie przy 140 km/h jak w hybrydach dostępnych do tej pory. Obroty silnika pozostają niskie przy wysokich prędkościach, co umożliwia cichą pracę oraz także niskie zużycie paliwa.

Obie wersje napędowe nowej Toyoty Crown Sedan pozwalają też na korzystanie z urządzeń elektrycznych poprzez dwa dodatkowe gniazda (AC100V 1500W) wewnątrz auta. Energię można wykorzystać nie tylko w trakcie jazdy, ale także w przypadku zatrzymania pojazdu jako system zasilania awaryjnego. W aucie z wodorowymi ogniwami paliwowymi można, tak jak w Toyocie Mirai 2023, podłączyć urządzenia do gniazdka 220 V.

Ponadczasowy design

Już od 1955 roku Toyota Crown jest flagowym modelem marki na rynku japońskim. Od 67 lat auto niezmiennie kojarzy się z synonimem wygody i luksusu. By zapewnić mu atrakcyjność na kolejne lata, marka postanowiła rozbudować jego gamę do czterech rodzajów nadwozia. Toyota Crown z nadwoziem crossover zadebiutowała jako pierwsza. Teraz czas na ponadczasową limuzynę, a przed nami jeszcze premiera Toyoty Crown Sport oraz Toyoty Crown Estate.

Nowy Crown Sedan zyskał elegancką sylwetkę, która nie była widoczna we wcześniejszych wersjach. Szeroki grill z przodu podkreśla rangę Toyoty Crown jako sztandarowego modelu marki. Wnętrze wykończono także drewnianymi akcentami, które znajdują się na desce rozdzielczej i na drzwiach.

Trzymetrowy rozstaw osi zapewnia wygodę na tylnej kanapie i również dużą przestrzeń na nogi. Optymalizacja ustawień zawieszenia i kontrola siły tłumienia dzięki systemu adaptacyjnego zawieszenia zapewnia, iż nierówności drogi nie przenoszą się na pasażerów. Kołysanie się podczas skrętów i drgania na nierównych drogach są minimalizowane.

Oświetlenie wnętrza zaprojektowano zgodnie z japońską estetyką, wzbogacającą ducha omotenashi, czyli gościnności. Do wyboru są aż 64 kolory podświetlenia LED na desce rozdzielczej, pod nogami pasażerów oraz w tylnych fotelach. Nadwozie dostępne jest też w sześciu kolorach lakieru, a wnętrze w dwóch wersjach kolorystycznych.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeżeli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.

Idź do oryginalnego materiału