Toyota Corolla Cross ma ciekawszą, niezawodną alternatywę. Stylizowany na SUV-a, ma większe możliwości i podobną cenę

8 godzin temu

Toyota Corolla stała się prawdziwym punktem odniesienia w swoim segmencie. Prawdą jest jednak, iż to nie ona zapracowała na tytuł najbardziej niezawodnej. Konkurent także pochodzi z Japonii, ma modne stylizowane na SUV-a nadwozie i stały napęd 4×4 w każdej wersji. Szukając alternatyw dla Toyoty warto zwrócić uwagę ma bardzo interesujący a mało znany model Subaru.

Japończycy z Subaru po raz kolejny wykonali doskonałą pracę

Nie jest tajemnicą, iż Toyota jest jednym z najczęściej rejestrowanych modeli w Europie. Jednak szukając alternatyw, nie sposób pominąć oferty Subaru, które to pokonało topową markę w rankingu niezawodności Consumer Reports.

W badaniu opartym na ankietach wśród właścicieli pojazdów oceniono 300 000 samochodów wyprodukowanych w latach 2000-2025. Pierwsze miejsce Subaru świadczy o tym, iż Japończycy po raz kolejny wykonali doskonałą pracę. Szukając alternatyw, dla Corolli Cross warto sięgnąć po bardzo interesujący model, który jest w cenniku Subaru w bardzo podobnej cenie.

Nie tylko Toyota ma bardzo atrakcyjnego hybrydowego crossovera. Subaru Crosstrek jest ciekawszą opcją z jakichś powodów mniej znaną. Szczególnie dla tych rodzin, które szukają modelu, który oprócz tego, iż niezawodny poradzi sobie w bardziej wymagającym terenie. Model Subaru o gabarytach bardzo zbliżonych do japońskiego modelu ma nadwozie w bardziej crossoverowym stylu nawiązującym do modnych SUV-ów.

Standardowo wyposażony między innymi w napęd na wszystkie koła Symmetrical AWD, ma znacznie większe możliwościach bycia modelem terenowym. Mocnym argumentem jest jego 22-centrymetrowy prześwit, który jest na tyle wystarczający, by pokonać choćby kamienistą trasę, nierówną trasę. Kontrola trakcji X-Mode poprawiająca przyczepność na śniegu, błocie lub piasku oraz kontrola zjazdu to niejedyne technologie bezpieczeństwa stanowiące o nowoczesności i jakości modelu.

Subaru Crosstrek źródło: mat.prasowe producenta

Subaru stylizowane na SUV-a to świetny plan B dla Toyoty Corolli Cross

Toyota Corolla stała się referencyjnym kompaktem. To chociażby dlatego, iż nie ma wielu bezpośrednich rywali, którzy mogliby pochwalić się mechaniką hybrydową z funkcją automatycznego ładowania. Na rynku można wybierać wśród modeli z mechaniką mikrohybrydową i typu plug-in, ale silników HEV nie ma zbyt wiele w segmencie C.

Subaru Crosstrek oprócz całej serii systemów i technologii bezpieczeństwa, które czynią go bardzo nowoczesnym i bezpiecznym, ma poszukiwany modny napęd i 8 lat gwarancji. jeżeli chodzi o mechanikę, to Crosstrek ma silnik 2.0i-S e-BOXER o mocy 136 KM. Pracuje połączony z jednostką elektryczną o mocy 16,7 KM i automatyczną skrzynią biegów. Być może nie chwali się wydajnością tak, jak Toyota, ale na pewno nie ma czego się wstydzić pod względem zużycia paliwa.

Najprostsza wersja tego modelu ma cenę wywoławczą pozostającą na poziomie 34 500 euro, co stanowi wartość nieco ponad 147 000 zł, czyli zbliżoną do ceny Corolli Cross. Już najtańsza wersja Trend oferuje więcej niż dobre wyposażenie uwzględniające m.in.:
– podgrzewane fotele,
– automatyczną dwustrefową klimatyzację z filtrem przeciwpyłkowym,
– system audio z 11,6″ kolorowym wyświetlaczem,
– USB x2 (USB-Ax1, USB-Cx1), 6 głośników,
– bezprzewodowe Apple Carplay i Android Auto,
– system głośnomówiący oparty na technologii Bluetooth z przyciskami sterowania w kierownicy,
– podgrzewaną szybę przednią w miejscu spoczynku piór wycieraczek i tylną,
– reflektory przednie LED z dodatkowym źródłem światła przy skręcie i ze spryskiwaczami,
– spojler dachowy i relingi dachowe,
– lusterka zewnętrzne składane elektrycznie i podgrzewane,
– szyby atermiczne, przyciemniane z tyłu.

Widok wnętrza Subaru Crosstrek, źróło: materiały prasowe

Podsumowanie

Biorąc to pod uwagę oraz fakt, iż Subaru jest bardzo dobrze wyposażone pod względem technicznym, to jest godnym konkurentem Toyoty. Klienci nie mogą narzekać na poziom jakości modelu. Poza tym znajdą w nim bardziej emocjonującą propozycję z bagażnikiem o maksymalnej pojemności 1314 l. W ofertach dealerów można znaleźć egzemplarze z najwyższym poziomem wyposażenia w bardzo atrakcyjnej cenie. Na przykład pozostające blisko podstawowej wersji Comfort Toyoty 2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM AWD-i e-CVT.

Idź do oryginalnego materiału