Toyota Camry 2.5 Hybrid – jedyny (słuszny) wybór? | TEST

6 godzin temu

Toyota Camry to dzisiaj dość nietypowy samochód, który łączy tradycyjną, adekwatnie nieco już przestarzałą, formę nadwozia ze współczesną zaawansowaną techniką. A także – z wyjątkowym sentymentem i głębokim uznaniem (legendarna niezawodność…), jakimi od dekad jest darzony w Polsce.

Dominacja SUV-ów oznacza regres innych segmentów. Niektóre, jak sedany klasy wyższej, są wręcz w zaniku – na rynku pozostały adekwatnie tylko te klasy premium, a i je powoli zastępują liftbacki. A przecież jeszcze niedawno można było przebierać wśród takich aut od producentów popularnych, w tym wieku w sprzedaży były Stinger, Latitude, Legend, Maxima, Omega, C6, 607, 75, 300C, Genesis, Malibu, Opirus, Epica, Grandeur, Leganza...

Dziś „w grze” pozostała jedynie Toyota Camry, która właśnie doczekała się nowego wydania.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/toyota-obwieszcza-sukces-nowe-camry-w-polsce-sprzedaje-sie-jak-swieze-buleczki,aid,4731

Nadwozie i wnętrze: klasyka w nowym wydaniu

Niedostępność mniejszego o segment modelu Avensis, wspomniany brak bezpośrednich rywali oraz rozsądnie skalkulowana cena sprawiają, iż Camry konkuruje z sedanami klasy średniej. Na ich tle wyróżnia się oczywiście solidnymi rozmiarami nadwozia i wnętrza.

https://magazynauto.pl/uzywane/tanie-uzywane-auta-klasy-sredniej-za-kilka-tysiecy-zlotych-mozna-jezdzic-wygodnym-rodzinnym-sedanem-lub-kombi-zobacz-najciekawsze-modele,aid,4487

Debiutującą dziewiątą generację rozpoznamy m.in. po nowym przodzie w stylu aktualnego Priusa czy C-HR-a, w stosunku do ósmej ma też inną linię okien. Ale de facto jest jej rozwinięciem. Świadczą o tym np. wymiary – mierząc 492 cm, nowe Camry jest o 3,5 cm dłuższe od poprzednika, ale wynoszący 282,5 cm rozstaw osi, tak jak szerokość i wysokość nadwozia (odpowiednio 184 i 144,5 cm) pozostały bez zmian.

fot. Adam Mikuła/Motor

We wnętrzu nie ma zatem sensu szukać dodatkowych centymetrów – ale nie były potrzebne. Camry to przestronne auto, swobodnie mieszczące jednocześnie cztery osoby o wzroście 185-190 cm (piątej jest już mniej wygodnie).

Na uwagę zasługuje przyjemne wykończenie kabiny, a także fakt, iż mimo mnóstwa nowoczesnych „gadżetów” nie zabrakło w niej licznych fizycznych przełączników.

1810

Silnik: jeden wybór, ale dobry

W ofercie wciąż jest tylko hybryda, której moc wzrosła z 218 do 230 KM. Zyskały osiągi – „sprint” do 100 km/h skrócił się z 8,3 do 7,2 s (nasze pomiary dały wynik 7,6 s, ale odbyły się na „zimówkach” i wilgotnej nawierzchni), poprawiła się także reakcja na dodanie gazu.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/toyota-zamiast-bmw-test-toyoty-camry-3-0-v6,aid,1924

Katalogowe zapotrzebowanie na benzynę spadło z 5,3-5,6 do 4,8-4,9 l na 100 km. Realnie podczas testu Toyota zużyła 5,6 l/100 km, czyli... tyle samo co Camry testowana przez nas 3 lata temu (przeczytasz go TUTAJ. Z tym iż tamten test odbywał się latem, więc możliwe, iż faktycznie spalanie nieco spadło.

Dane techniczne i ceny Toyota Camry 2.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT Executive Silnik Poj. skokowa; układ cyl./zawory Moc maksymalna (benz.) Moc maksymalna (elektr./syst.) Maks. moment obr. (benz.) Maks. moment obr. (elektr./syst.) Napęd; skrzynia biegów Dług./szer./wys./rozstaw osi Masa/ładowność Pojemność bagażnika Pojemność zbiornika paliwa Opony Osiągi, zużycie paliwa (dane prod.) Prędkość maksymalna Przyspieszenie 0-100 km/h Średnie zużycie paliwa Zasięg Cena wersji podstawowej (z tym samym silnikiem) Cena wersji testowanej
benzynowy + elektr.
2487 cm3; R4/16
186 KM/6000
136/230 KM
221 Nm/3200
b.d./b.d. Nm
przedni; aut./bezst.
492/184/145/283 cm
1590/510 kg
493 l
50 l (Pb 95)
235/45 R18
180 km/h
7,2 s
4,8-4,9 l/100 km
1040 km
186 900 zł
226 900 zł
Benzynowy silnik często gaśnie choćby przy 120 km/h. Przy wsparciu elektrycznego zapewnia bardzo dobrą dynamikę. fot. Adam Mikuła/Motor
Dane testowe (pomiary na oponach zimowych) Toyota Camry 2.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT Przyspieszenie 0-50 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h Przyspieszenie 0-140 km/h Hamowanie 100-0 km/h (zimne) Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe) Poziom hałasu przy 50 km/h Poziom hałasu przy 100 km/h Rzeczywista prędkość przy wskazaniu 100 km/h Liczba obrotów kierownicą Testowe zużycie paliwa (misato/trasa/cykl miesz.) Rzeczywisty zasięg
3,0 s
7,6 s
13,8 s
40,8 m
41,6 m
55,8 dB
60,6 dB
96 km/h
2,6
6,3/4,9/5,6 l/100 km
890 km

Zawieszenie zapewnia niezłą stabilność, ale przede wszystkim – bardzo wysoki komfort jazdy.

Camry wyprodukowane w 2025 r. kosztują od 186 900 zł za bazową wersję do 226 900 zł za luksusowo wyposażoną testowaną. Te z 2024 r., odpowiednio, 172 400 i 209 500 zł. To bardzo rozsądne kwoty.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/toyota-camry-o-przebiegu-480-000-km-w-jakim-stanie-jest-jej-silnik,aid,4262

Toyota Camry 2.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT Executive – test: podsumowanie

fot. Adam Mikuła/Motor
  • Przyjemne wnętrze, wysoki komfort, dobre osiągi, oszczędny napęd, obfite wyposażenie, niewysoka cena
  • Brak matrycowych świateł

Dobrze, iż Toyota oferuje w Polsce model Camry – to zdecydowanie najrozsądniejszy ze sporych sedanów.

Idź do oryginalnego materiału