Toyota Camry to dzisiaj dość nietypowy samochód, który łączy tradycyjną, adekwatnie nieco już przestarzałą, formę nadwozia ze współczesną zaawansowaną techniką. A także – z wyjątkowym sentymentem i głębokim uznaniem (legendarna niezawodność…), jakimi od dekad jest darzony w Polsce.
Dominacja SUV-ów oznacza regres innych segmentów. Niektóre, jak sedany klasy wyższej, są wręcz w zaniku – na rynku pozostały adekwatnie tylko te klasy premium, a i je powoli zastępują liftbacki. A przecież jeszcze niedawno można było przebierać wśród takich aut od producentów popularnych, w tym wieku w sprzedaży były Stinger, Latitude, Legend, Maxima, Omega, C6, 607, 75, 300C, Genesis, Malibu, Opirus, Epica, Grandeur, Leganza...
Dziś „w grze” pozostała jedynie Toyota Camry, która właśnie doczekała się nowego wydania.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/toyota-obwieszcza-sukces-nowe-camry-w-polsce-sprzedaje-sie-jak-swieze-buleczki,aid,4731Nadwozie i wnętrze: klasyka w nowym wydaniu
Niedostępność mniejszego o segment modelu Avensis, wspomniany brak bezpośrednich rywali oraz rozsądnie skalkulowana cena sprawiają, iż Camry konkuruje z sedanami klasy średniej. Na ich tle wyróżnia się oczywiście solidnymi rozmiarami nadwozia i wnętrza.
https://magazynauto.pl/uzywane/tanie-uzywane-auta-klasy-sredniej-za-kilka-tysiecy-zlotych-mozna-jezdzic-wygodnym-rodzinnym-sedanem-lub-kombi-zobacz-najciekawsze-modele,aid,4487Debiutującą dziewiątą generację rozpoznamy m.in. po nowym przodzie w stylu aktualnego Priusa czy C-HR-a, w stosunku do ósmej ma też inną linię okien. Ale de facto jest jej rozwinięciem. Świadczą o tym np. wymiary – mierząc 492 cm, nowe Camry jest o 3,5 cm dłuższe od poprzednika, ale wynoszący 282,5 cm rozstaw osi, tak jak szerokość i wysokość nadwozia (odpowiednio 184 i 144,5 cm) pozostały bez zmian.
We wnętrzu nie ma zatem sensu szukać dodatkowych centymetrów – ale nie były potrzebne. Camry to przestronne auto, swobodnie mieszczące jednocześnie cztery osoby o wzroście 185-190 cm (piątej jest już mniej wygodnie).
Na uwagę zasługuje przyjemne wykończenie kabiny, a także fakt, iż mimo mnóstwa nowoczesnych „gadżetów” nie zabrakło w niej licznych fizycznych przełączników.
1810
Silnik: jeden wybór, ale dobry
W ofercie wciąż jest tylko hybryda, której moc wzrosła z 218 do 230 KM. Zyskały osiągi – „sprint” do 100 km/h skrócił się z 8,3 do 7,2 s (nasze pomiary dały wynik 7,6 s, ale odbyły się na „zimówkach” i wilgotnej nawierzchni), poprawiła się także reakcja na dodanie gazu.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/toyota-zamiast-bmw-test-toyoty-camry-3-0-v6,aid,1924Katalogowe zapotrzebowanie na benzynę spadło z 5,3-5,6 do 4,8-4,9 l na 100 km. Realnie podczas testu Toyota zużyła 5,6 l/100 km, czyli... tyle samo co Camry testowana przez nas 3 lata temu (przeczytasz go TUTAJ. Z tym iż tamten test odbywał się latem, więc możliwe, iż faktycznie spalanie nieco spadło.
benzynowy + elektr. |
2487 cm3; R4/16 |
186 KM/6000 |
136/230 KM |
221 Nm/3200 |
b.d./b.d. Nm |
przedni; aut./bezst. |
492/184/145/283 cm |
1590/510 kg |
493 l |
50 l (Pb 95) |
235/45 R18 |
180 km/h |
7,2 s |
4,8-4,9 l/100 km |
1040 km |
186 900 zł |
226 900 zł |
3,0 s |
7,6 s |
13,8 s |
40,8 m |
41,6 m |
55,8 dB |
60,6 dB |
96 km/h |
2,6 |
6,3/4,9/5,6 l/100 km |
890 km |
Zawieszenie zapewnia niezłą stabilność, ale przede wszystkim – bardzo wysoki komfort jazdy.
Camry wyprodukowane w 2025 r. kosztują od 186 900 zł za bazową wersję do 226 900 zł za luksusowo wyposażoną testowaną. Te z 2024 r., odpowiednio, 172 400 i 209 500 zł. To bardzo rozsądne kwoty.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/toyota-camry-o-przebiegu-480-000-km-w-jakim-stanie-jest-jej-silnik,aid,4262Toyota Camry 2.5 Hybrid Dynamic Force e-CVT Executive – test: podsumowanie
- Przyjemne wnętrze, wysoki komfort, dobre osiągi, oszczędny napęd, obfite wyposażenie, niewysoka cena
- Brak matrycowych świateł
Dobrze, iż Toyota oferuje w Polsce model Camry – to zdecydowanie najrozsądniejszy ze sporych sedanów.