Toyocie rozpanoszyła się konkurencja i to w jej koronnym segmencie. W tych salonach kupuje się najwięcej hybryd w Polsce

2 godzin temu

Hybryda to dziś najpopularniejszy napęd w przypadku nowych samochodów w Polsce. Choć dominację w tym segmencie słusznie przypisuje się Toyocie, to jej konkurencja rośnie w siłę. Zelektryfikowane układy mocno przypadły do gustu Polakom, ponieważ generują realne oszczędności podczas eksploatacji.

Najnowsze dane PZPM wskazują, iż w tym roku liczba nowych samochodów hybrydowych przekroczyła 200 tys. egzemplarzy (203 358 szt.). Do grona tych pojazdów PZPM zalicza pełne hybrydy (HEV) i miękkie hybrydy (MHEV). Osobno klasyfikuje jednak hybrydy plug-in (PHEV). W każdym razie tandem HEV i MHEV zdecydowanie wyprzedza popularnością auta w pełni spalinowe. Po 9 miesiącach zarejestrowano bowiem 132 965 benzyniaków i ledwie 31 646 diesli.

W hybrydowej Toyocie widzi się najwięcej osób

Najpopularniejsze hybrydy w Polsce pochodzą oczywiście z salonów Toyoty. Liderem jest Corolla (17 674 szt.), a podium uzupełniają SUV-y: Yaris Cross (9 744 szt.) i C-HR (9 222 szt.). Co ciekawe, pełne hybrydy powyższych modeli sprzedają się w tym roku nieco gorzej. Wzrost i to duży (+30,5 proc.) udało się wypracować za to Toyocie Yaris (7 869 szt.). W czołowej piątce z podobnym wynikiem jest też Skoda Octavia (7 399 szt.), oferowanej z napędem MHEV.

Toyota Corolla. // fot. materiały prasowe

Na podobnym poziomie wygląda sprzedaż Hyundaia Tucsona (6 915 szt. – łączony wynik HEV + MHEV). Na siódmą lokatę spadła Toyota RAV4 (5 778 szt.), której sprzedaż w wariancie HEV załamała się o 29,7 proc. Próg 5 tys. egzemplarzy przekroczyły też Nissan Qashqai (5 060 szt.) oraz Volvo XC60 (5 022 szt.). Modelowe Top 10 uzupełnia Mercedes GLC (4 701 szt. – łączony wynik wersji SUV + Coupe), który oferuje hybrydy nie tylko w benzynie, ale i w dieslu.

Toyota traci, rywale rosną, ale to Japończycy rządzą

Sumując sprzedaż wszystkich modeli HEV + MHEV – liderem osobowego rynku hybryd w Polsce jest Toyota (57 497 szt.). Spadek rejestracji o 3,2 proc. nie zakłóca jej panowania w segmencie, bo drugi Mercedes ma „dopiero” 14 627 rejestracji. Jego krajowi rywale z segmentu premium – BMW (13 777 szt.) i Audi (11 164 szt.) – są jednak tuż za nim.

Pięciocyfrowe rezultaty osiągnęły już Hyundai (11 042 szt.), Volvo (10 600 szt.) i Skoda (10 279 szt.). Krok od tego progu jest też już Lexus (9 784 szt.). Hybrydy stanowią też większość sprzedaży Nissana (6 423 szt.). Dziesiątkę kompletuje Renault (6 348 szt.).

Idź do oryginalnego materiału