Cadillac kojarzy nam się z samochodami o podwyższonym standardzie. zwykle mowa tutaj o produktach premium – o luksusowych limuzynach, zamkniętych chociażby w nadwoziu SUV. Niesamowite wyposażenie i osiągi to w tym przypadku norma. Pamiętajmy o tym, iż mówimy przecież o samochodach skierowanych na rynek amerykański. Przede wszystkim. Nie zmienia to faktu, iż kierowcy w Europie – w tym w Polsce – bardzo chętnie po nie sięgają.
To Cadillac, którego wszyscy będą ci zazdrościć
Cadillac SRX to SUV klasy wyższej. To produkt premium, który był produkowany przez amerykańską markę od 2003 roku. Myślę, iż najlepiej świadczy o nim tytuł „North American Truck of the Year” przyznany w 2004 roku. Chodzi mi o to, iż jeżeli docenili go Amerykanie i wśród setek innych modeli właśnie jego wybrali najlepszym samochodem roku w tym segmencie… coś musi być na rzeczy. Musiał idealnie trafiać w ich gusta. Musiał być duży, potężny, wygodny, luksusowy, komfortowy a przy okazji bezawaryjny. Skoro Amerykanie się w nim zakochali… dokładnie taki był.
W ramach ciekawostki, jest to model niezwykle interesujący… geopolitycznie. Cadillac SRX pierwszej generacji był bowiem produkowany… w trzech atomowych mocarstwach – USA, Rosji i Chinach. Czy sam samochód też jest „atomowy”? Osiągi rzeczywiście robią tutaj wrażenie. SRX był dostępny z silnikiem 3,6 V6 o mocy 258 koni oraz 4,6 V8 o mocy 325 koni. Ponad 400 Nm, dobre przyspieszenie, dobra prędkość maksymalna… wszystko był tutaj na miejscu – ot, jak to w amerykańskich SUV-ach premium. Cadillac świetnie sobie z tym poradził.
Dziś jest bardzo tani…
Już pierwsza generacja była nie tylko luksusowa i komfortowa, ale też świetnie wyposażona. Oczywiście jak na tamte czasy – jak na pierwszą dekadę XXI wieku. Była pełna elektronika, skórzana tapicerka, satelitarna nawigacja, kontrola ciśnienia w oponach itd. Na plus działa też świetny napęd na cztery koła oraz automatyczna skrzynia biegów. Na portalu „Autocentrum” samochód ma bardzo solidną ocenę na poziomie 4,4 na 5. 91% użytkowników twierdzi, iż kupiliby to auto ponownie. Ile dziś trzeba za niego zapłacić?
Cadillac SRX jest dziś dostępny… nawet za 20 tysięcy złotych! Mowa tutaj o roczniku 2007 – jasne. Nie jest to zatem samochód pierwszej świeżości. Natomiast weźmy pod uwagę kilka innych kwestii. Silnik V6 o mocy 258 koni mechanicznych, napęd na cztery koła, a do tego podwyższone wyposażenie w pakiecie Sport Luxury. Przebieg? Jak na 2007 rok, wydaje się akceptowalny – 300 tysięcy kilometrów. Czy zatem cenę na poziomie 20 tysięcy złotych można w tym przypadku potraktować jako dobrą okazję?
Zdjęcie główne: Jonatan Svensson Glad CC-BY-SA 4.0 via Wikimedia Commons, CC BY-SA 4.0