BMW to producent, wobec którego nie da się przejść obojętnie. Jest to legenda nie tylko niemieckiej, ale globalnej motoryzacji w ogóle. Te samochody budzą spore kontrowersje – oczywiście. Wywołują skrajne emocje. Jedni je kochają. Inni… starają się je za wszelką cenę zdyskredytować, nie mając przy tym często żadnego logicznego argumentu. Ten konkretny model może być dziś marzeniem wielu osób. I nie można się temu dziwić, bo to kultowa maszyna.
Czy to BMW może być dziś dobrym zakupem?
Globalna popularność BMW Serii 3 jest niezaprzeczalna i niepodważalna. Również w Polsce jest to seria, która ma mnóstwo fanów i która wciąż niezwykle licznie pojawia się na drogach. Tak naprawdę w niemal wszystkich generacjach – nie ma to większego znaczenia. Niczym specjalnym na naszych drogach jest widok E36, a choćby E30. Jednocześnie po chwili możemy zobaczyć G20 i jest to zupełnie normalne. Seria 3 to już legenda. A za sprawą swoich cen jest to model, z którym w przeszłości większość z nas miała jakąś… mniejszą, bądź większą styczność.
Pod koniec 2011 roku na rynku pojawiła się szósta generacja Serii 3. Miała ona oznaczenia F30 oraz F31. Oczywiście znów mamy tutaj nawiązanie do legendarnej sylwetki, która ma na świecie wielu fanów. W wyposażeniu pojawił się m.in. wyświetlacz head-up, wszelkie najnowsze systemy bezpieczeństwa, pełna elektronika, czy kamery parkowania. W Polsce popularność tego modelu była ogromna. Jako najchętniej wybierane BMW w naszym kraju, Seria 3 szóstej generacji notorycznie trafiała niemal do wszystkich rankingów na wysokie miejsca.
Co z mocą?
Mogliśmy tutaj wybierać spośród nastu różnych rozwiązań silnikowych. Jednostki benzynowe miały zakres pojemności od 1,6 do 3 litrów i mocy od 136 do 306 koni mechanicznych. Zdecydowanie więcej do wyboru było diesli, natomiast tutaj mamy pojemności od 2 do 3 litrów oraz moc od 116 do 313 koni. Były jeszcze odmiany hybrydowe… i to one były najmocniejsze, sięgały bowiem 354 koni mocy. W przypadku tych słabszych jednostek bardzo dobrze wygląda spalanie. Poniżej 5 litrów w przypadku diesli i choćby poniżej 6 litrów w przypadku benzyniaków.
Szósta generacja Serii 3 zbiera do dzisiaj znakomite opinie. Na portalu „Autocentrum” średnia ocena wynosi bardzo solidne 4,4 na 5. Użytkownicy nie zwykli tutaj przesadnie narzekać. To jest bardzo wdzięczny samochód. Przede wszystkim, można dziś kupić go w cenie do 30 tysięcy złotych. Jest to taka najniższa półka cenowa i wybór nie jest tak może ogromny, natomiast takie są fakty. I są to całkiem niezłe roczniki, bo choćby 2013, czy 2014. W niektórych przypadkach przebieg ledwo przekracza 200 tysięcy kilometrów, co jest wynikiem, który bynajmniej nie odstrasza.
Zdjęcia: BMW Group