To będzie najdłuższy tunel w Polsce. GDDKiA podało szczegóły. "To przełomowa inwestycja"

2 dni temu
Zdjęcie: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad [GDDKiA]/Facebook.com


Jedno z największych miast w Polsce będzie miało nie tylko nową obwodnicę, ale także biegnący pod rzeką tunel. Ma być to największy tego typu obiekt w naszym kraju. GDDKiA podało kolejne szczegóły tej niezwykle wyczekiwanej przez mieszkańców inwestycji. W końcu pojawił się istotny wniosek.
Najdłuższy tunel w Polsce będzie stanowił część Zachodniej Obwodnicy Szczecina, na którą mieszkańcy czekają już od kilku lat. W końcu jednak coś się ruszyło w tej sprawie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad właśnie złożyła do Wojewody Zachodniopomorskiego wniosek o wydanie decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej - budowę Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Nowa trasa ma biec wzdłuż drogi ekspresowej S6.


REKLAMA


Zobacz wideo Przejazd nowym tunelem pod Ursynowem. GDDKiA opublikowała film


Mapa Szczecin: Najdłuższy tunel w Polsce. Będzie ponad dwa razy dłuższy od rekordzisty
w tej chwili najdłuższy tunel w kraju znajduje się w pobliżu Warszawy, a jego długość to około 2,3 km. Teraz jednak w planach jest kolejna duża inwestycja. Tunel stanowiący część Zachodniej Obwodnicy Szczecina zostanie wydrążony pod Odrą i ma mieć aż 5 km długości.


Zachodnia Obwodnica Szczecina to przełomowa inwestycja, na którą miasto czeka od dekad. Dziś robimy milowy krok w tej sprawie. Skala tego przedsięwzięcia jest naprawdę ogromna, blisko 50 kilometrów drogi ekspresowej, w tym najdłuższy tunel w Polsce, o długości 5 kilometrów


- wyjaśnił wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka, cytowane w komunikacie GDDKiA. Tunel ma być dwunawowy, a w każdej nawie znajdzie się dwupasmowa jezdnia. Tunel zostanie wydrążony z wykorzystaniem maszyny TBM. Jego średnica wewnętrzna wyniesie 14,85 m, grubość obudowy 60 cm, natomiast odcinki wyjazdowe mają mieć po około 600 m długości. Cała konstrukcja ma zejść w dół maksymalnie 51 m pod linią powierzchni, a odcinki jezdni zostaną umieszczone na głębokości 45 m.


Obwodnica Zachodnia Szczecina coraz bliżej. "To lepsza jakość życia dla mieszkańców"
Cała Zachodnia Obwodnica Szczecina ma składać się również z trzech odcinków realizacyjnych o łącznej długości 48,9 km. Będą to:


Kołbaskowo-Dołuje (13,6 km);
Dołuje-Police (11,9 km);
Police-Goleniów (23,4 km).


Nowa trasa odciąży obecny przebieg dróg A6, S3 i S6 omijających Szczecin od południa oraz wschodu. W miesiącach letnich, ze względu na znaczne natężenia ruchu, tworzą się na nim spowolnienia i zatory drogowe. Nowa S6 domknie ring wokół Szczecina, co znacząco poprawi skomunikowanie całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg szybkiego ruchu


- zapewnia GDDKiA. Jak podano, "budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina przewidziana jest w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)".


To nie tylko nowe kilometry asfaltu. To koniec tranzytu przez centrum miasta, to skrócenie drogi na wybrzeże, to lepsza jakość życia dla mieszkańców


- podkreślił Arkadiusz Marchewka.


Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału