Test: Lucid Air, pojazd elektryczny, który jest o krok przed innymi

1 rok temu

Wstęp

Lucid Motors to nowy amerykański producent pojazdów elektrycznych, który stworzył luksusowy sedan, który sprawi, iż ludzie będą mówić. Samochód elektryczny, który jest o krok przed konkurencją i można go porównać tylko do modelu S Tesli.

Poza oferowaniem funkcji, jakich oczekuje się od luksusowego sedana, oferuje on również większy zasięg niż jakikolwiek inny pojazd elektryczny na rynku.

Model Air Dream Edition Range ma zasięg maratonu 520 mil na pełnym naładowaniu. To szacunki EPA i w tej chwili żaden inny samochód się nie zbliża, w tym rywal Tesla Model S.

Przetestowałem wersję Grand Touring, która jest najsłabszym punktem gamy modeli, oferującą prawie taki sam zasięg, jak pierwsza, ekskluzywna wersja „Dream Edition” za znacznie mniej pieniędzy.

Style i opcje

Lucid Air to duży luksusowy elektryczny sedan dostępny w czterech wersjach wyposażenia: Pure, Touring, Grand Touring, Grand Touring Performance i Sapphire (nowość na 2023 r. Dream Edition to model specjalny).

Nowy, wyczynowy model Sapphire jest wyposażony w mocniejszy trzysilnikowy układ napędowy o mocy ponad 1200 koni mechanicznych.

Dream Edition był modelem startowym ograniczonym do 520 sztuk. Wersja Grand Touring zasadniczo zastępuje Dream Edition, ponieważ wszystkie te ostatnie są wyprzedane.

Zawiera większy akumulator o pojemności 112 kWh i szacowanym zasięgu 516 mil. Inne funkcje obejmują 800 koni mechanicznych, 21-calowe koła, ulepszony system audio i dreamDrive Pro.

Lucid dodał pakiet wyglądu Stealth Look do arkusza opcji Air na 2023 rok.

Pakiet o wartości 6000 USD zamienia błyszczące nadwozie Air na ciemnoszare alternatywy i zastępuje polerowane 20- lub 21-calowe koła samochodu czarnymi. Zaciemniony wygląd jest dostępny we wszystkich modelach z wyjątkiem modelu Pure.

Wszystkie modele Lucid są standardowo wyposażone w trzy lata bezpłatnego ładowania za pośrednictwem sieci ładowania Electrify America.

Układ napędowy

Pure wykorzystuje pojedynczy silnik, który napędza tylne koła i jest zasilany akumulatorem o pojemności 88 kWh. Kombinacja ma całkowitą moc wyjściową 480 koni mechanicznych i zasięg 406 mil oszacowany przez Lucid.

Model Touring wykorzystuje ten sam akumulator, ale dodaje jeszcze więcej funkcji, w tym dwa silniki o mocy 620 koni mechanicznych z napędem na wszystkie koła i średni zasięg, który osiąga 425 mil na jednym ładowaniu.

Wersja Grand Touring zasadniczo zastępuje Dream Edition, ponieważ wszystkie te ostatnie są wyprzedane. Zawiera większy akumulator o pojemności 112 kWh i szacowanym zasięgu 516 mil przy mocy 800 koni mechanicznych. Grand Touring Performance oferuje 446 mil zasięgu.

Sapphire znajdzie się na szczycie linii Air w 2023 roku dzięki: dodatkowemu silnikowi elektrycznemu zwiększającemu moc do ponad 1200 koni mechanicznych, osiągając prędkość od 0 do 100 mil na godzinę w mniej niż 2 sekundy. Dodaj do tego karbonowo-ceramiczne hamulce akebono.

styl wnętrza

Wnętrze Aira jest ogromne i ma więcej miejsca dla pasażerów niż jakikolwiek inny pojazd elektryczny na sprzedaż. W obu rzędach jest dużo miejsca na głowę i łokcie, a z tyłu jest wyjątkowo dużo miejsca na nogi.

Dostępna jest opcjonalna opcja foteli tylnych typu executive z funkcją odchylania dla maksymalnego komfortu. Każdy rząd siedzeń ma dwa porty USB, a z przodu znajduje się bezprzewodowa ładowarka. Aplikacja mobilna Lucid umożliwia monitorowanie i sterowanie funkcjami pojazdu, a także planowanie tras.

Możesz naprawdę się rozciągnąć, chociaż modele z większymi akumulatorami mają nieco wyższą podłogę z tyłu. Drzwi posiadają szeroki otwór ułatwiający wchodzenie i wychodzenie.

Wyżsi kierowcy mogą nie znaleźć idealnej pozycji za kierownicą. Siedzenie wydaje się nie schodzić wystarczająco głęboko, co oznacza, iż ​​wysocy kierowcy będą patrzeć bezpośrednio przez przyciemnioną linię u góry przedniej szyby.

Prawie wszystkie elementy sterujące samochodu są dostępne za pośrednictwem jednego z kilku ekranów rozmieszczonych w kokpicie, ułaskawienie dla samochodów napędzanych Doliną Krzemową.

Duże boczne okna i duży szklany dach wpuszczają dużo naturalnego światła, które przeszkadza, gdy jest naprawdę gorąco. Ale są też naprawdę masywne przednie słupki i stosunkowo szeroka, ale krótka tylna szyba, która utrudnia widoczność.

Inżynierowie firmy Lucid spędzili dużo czasu zastanawiając się, jak najlepiej wykorzystać dostępną przestrzeń. Air oferuje 26,1 stóp sześciennych całkowitej przestrzeni ładunkowej podzielonej między tylny bagażnik o pojemności 16,2 stopy sześciennej i przedni bagażnik o pojemności 9,9 stopy sześciennej (frunk). Frunk jest większy niż w Tesli Model S i Porsche Taycan.

Technologia

Lucid Air jest wyposażony w wyrafinowany system informacyjno-rozrywkowy, który zawiera duży górny ekran dotykowy, który wystaje poza w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, oraz podobny do tabletu dolny ekran dotykowy, który obsługuje dodatkowe funkcje i można go schować w desce rozdzielczej.

Z przodu znajduje się 34-calowy zestaw zawierający trzy wyświetlacze: główny zestaw wskaźników przed kierowcą, otoczony ekranem dotykowym zawierającym elementy sterujące pojazdem po lewej stronie oraz ekranem dotykowym do nawigacji i multimediów po prawej stronie.

Obecnie nie oferuje Apple CarPlay ani Android Auto, choć mówi, iż oba będą dostępne w przyszłości. Istnieje przyzwoita ilość poleceń głosowych, chociaż trudno było im mnie zrozumieć.

System nawigacyjny działa dobrze, choć działa też z opóźnieniem, a systemu nawigacji głosowej nie można wyciszyć. Interfejs posiada również kreatora, który uczy się preferowanych przez użytkownika ustawień muzyki i pogody.

Bezpieczeństwo

Jest wyposażony w większość poduszek powietrznych i nowoczesne, zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, w tym monitor martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym z tyłu, kamerę martwego pola, system utrzymywania pasa ruchu, czujniki parkowania, automatyczny system parkowania, adaptacyjny tempomat i system uwagi kierowcy ostrzeżenie.

System DreamDrive Pro jest opcjonalny lub dołączony, w zależności od modelu, i opiera się na tych funkcjach ze sprzętem, aby ostatecznie umożliwić jazdę bez użycia rąk na poziomie 3.

Na autostradzie

Lucid Air jest dość szybki i płynny w mieście. W zależności od wybranego trybu jazdy dostępne są różne poziomy mocy, a choćby podstawowe ustawienie łagodne zapewnia więcej niż wystarczającą moc na ulicę.

Air jest w stanie osiągać niemal rekordowe prędkości i podróżować dalej na jednym ładowaniu niż jakikolwiek inny pojazd elektryczny. Zapewnia również doskonałą obsługę jednym pedałem, umożliwiając przyspieszanie i zwalnianie dzięki samego pedału przyspieszenia. Dodatkowo możesz dostosować intensywność hamowania odzyskowego do swoich preferencji.

Pomimo jazdy na konwencjonalnych stalowych sprężynach śrubowych zamiast sprężyn pneumatycznych, Lucid czuł się pewnie i płynnie w trybie płynnej jazdy. 21-calowe koła w naszym modelu wytwarzały zauważalny hałas na odcinku o nierównej nawierzchni.

Uwielbiałem Lucid Air. To inny samochód ze swoimi zaletami i kilkoma ograniczeniami, które sprawiają, iż jest to bardzo pożądany samochód dla poważnego nabywcy dobrego pojazdu elektrycznego, który chce codziennie jeździć samochodem, który dba o środowisko, dobrze się prowadzi i wygląda lepiej niż dobrze. .

Wniosek

Lucid Air wygląda jak samochód z przyszłości, jest niewiarygodnie szybki, przestronny i przyciąga uwagę jak supersamochód. To solidny pierwszy wysiłek nowego producenta samochodów.

Byłem pod wrażeniem jego skrupulatnego projektu i możliwości elektrycznych, co czyni go silnym, obiecującym i intrygującym rywalem dla Tesli Model S, Mercedes-Benz EQS, GMC Hummer EV i Porsche Taycan.

Cena: od 89 050 USD do 250 650 USD Shaphire

Konsumpcja: Bardziej wydajna wersja Air jest oceniana na 131 MPGe łącznie, a wersja Performance na 111 MPGe łącznie

Lubię to:

lubię Ładowanie…

Idź do oryginalnego materiału