Tesla wycofała ponad 200 000 pojazdów elektrycznych ze względu na problem z najnowszym sprzętem komputerowym, który może powodować zwarcie i wyłączać niektóre funkcje bezpieczeństwa, w tym kamerę cofania.
Tesli złożony wycofanie z dnia 6 stycznia, w którym potwierdzono, iż wadliwe komputery znajdują się w niektórych z najnowszych wersji pojazdów Model 3, Model Y, Model S i Model X. Obejmuje modele, których daty produkcji sięgają już 25 stycznia 2023 r. w przypadku niektórych Modeli X i dopiero 16 grudnia 2024 r. w przypadku niektórych Modeli Y (z innymi modelami nakładającymi się pomiędzy nimi).
Ostatnie wycofanie wynika z nieprzestrzegania przepisów amerykańskiej Agencji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ruchu Drogowego (NHTSA), która ma rygorystyczne zasady dotyczące niezawodności kamery cofania. Wydano Teslę osobne wycofanie problematycznych kamer cofania w styczniu 2024 r. i jeden dla Cybertrucks z opóźnionymi kamerami cofania w październiku. Obydwa zostały naprawione dzięki aktualizacji systemu drogą bezprzewodową (OTA).
Jak wynika z raportu dotyczącego bezpieczeństwa, Tesla ponownie wykorzystuje swoje możliwości OTA, aby zaradzić temu nowemu wycofaniu, które rozpoczęło się 18 grudnia i zostało dodane do nowo wyprodukowanych pojazdów 16 grudnia.
Ale jako Elektrek Według raportów aktualizacja nie rozwiązuje szerszego problemu z komputerem, który według stanu na 30 grudnia stwierdzono w 887 zgłoszeniach gwarancyjnych i 68 raportach terenowych. Według doniesień problemy dotyczą najnowszych komputerów Tesli HW4 (znanych również jako AI4), które mają wspierać przejście firmy na pełną autonomię.
Tesla twierdzi, iż zastąpi komputery w samochodach, które nie zostaną naprawione dzięki aktualizacji OTA. Ale firma niewątpliwie będzie niedługo musiała je wymienić, zwłaszcza jeżeli dyrektor generalny Elon Musk będzie chciał je rozbudować usługa robotaxi obiecał od lat.