Sprzedaż samochodów elektrycznych i hybryd plug-in na świecie w 2024 r. wyraźnie wzrosła. A w Europie? Spadła…

3 godzin temu

Europejska perspektywa może nieco zniekształcać obraz, ale globalnie samochody elektryczne i hybrydy plug-in sprzedają się coraz lepiej i w ubiegłym roku w zasadzie we wszystkich częściach świata zanotowano znaczący wzrost ich popularności. Jedynym wyjątkiem jest tutaj właśnie Europa. Na naszym kontynencie sprzedaż „wtyczkowozów” była niższa niż w roku poprzednim.

Firma analityczna Rho Motion udostępniła najnowsze dane dotyczące sprzedaży zelektryfikowanych samochodów na świecie (zarówno tych osobowych, jak i dostawczych do 3,5 t). Zestawienie obejmuje zarówno pojazdy elektryczne, jak i hybrydy z możliwością ładowania akumulatora trakcyjnego ze źródła zewnętrznego, czyli PHEV-y. Okazuje się, iż globalna sprzedaż tego typu samochodów sięgnęła w 2024 roku aż 17,1 miliona egzemplarzy. Było to więcej aż o 25% niż w 2023 r.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/szef-renault-ostrzega-przed-ostrym-wzrostem-cen-elektrykow-i-dominacja-chin,aid,4828

Chiny i długo, długo nic...

W Państwie Środka sprzedaż samochodów zelektryfikowanych osiągnęła w 2024 r. wręcz niewyobrażalną wartość 11 milionów sztuk. A to stanowi blisko 65% wszystkich aut elektrycznych i PHEV, które kupiono na świecie!

W 2024 r. w Chinach wzrost sprzedaży wśród modeli BEV wyniósł 19%, zaś wśród PHEV-ów – aż 81%. Łącznie samochody z oboma wspomnianymi rodzajami napędu znalazły o 40% więcej nabywców niż w 2023 r! Warto podkreślić, iż zdecydowanie najpopularniejszą marką jest tutaj BYD, do którego w 2024 r. należała niemal 1/3 rynku aut zelektryfikowanych.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/tak-jezdzi-hybrydowy-byd-seal-u-dm-i-imponuje-nie-tylko-cena,aid,4585

Niejako na drugim biegunie znajduje się Europa. Na naszym kontynencie sprzedano 3 mln szt. BEV-ów i PHEV-ów. To wprawdzie niezły wynik, ale jednocześnie o trzy procent gorszy niż w 2023 r. I to wszystko mimo tak mocnej promocji elektryków.

Są jednak na Starym Kontynencie państwa, w których auta BEV idą jak woda – najlepszy przykład to Norwegia, w której w grudniu 2024 stanowiły one 90% wszystkich sprzedanych samochodów.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/w-tym-kraju-juz-prawie-90-proc-sprzedazy-nowych-aut-to-elektryki,aid,4824

A tak prezentuje się sprzedaż samochodów elektrycznych i hybryd plug-in (osobowych i dostawczych) w poszczególnych regionach; w nawiasach: różnica do 2023 r. (dane: Rho Motion)

  • globalnie: 17,1 mln szt. (+25%)
  • Chiny: 11 mln szt. (+40%)
  • Europa – UE, EFTA, Wlk. Brytania: 3 mln szt. (-3%)
  • USA i Kanada: 1,8 mln (+9%)
  • reszta świata: 1,3 mln (+27%)
W 2023 r. Tesla Model Y była wg danych Jato Dynamics najchętniej kupowanym samochodem na świecie. Trzeba jeszcze poczekać na szczegółowe dane za 2024 r., by przekonać się, czy udało jej się utrzymać status bestsellera – nie tylko ogólnie, ale także wśród aut elektrycznych. fot. Tesla
Idź do oryginalnego materiału