Tesla Model S przeszła lifting. We wnętrzu nowa kierownica

profiauto.pl 3 lat temu

Tesla Motors zdecydowała się odświeżyć sztandarowy Model S – auto, za pomocą którego firma Elona Muska rozpoczęła swoją przygodę z motoryzacją.

Tesla Model S jest w produkcji od 2012 roku

I w ciągu 8 lat na rynku doczekała się jednego liftingu w 2016 roku. Teraz przyszła kolej na kolejny. Z nielicznych do tej pory opublikowanych zdjęć wynika, iż z zewnątrz aż tak wiele się nie zmieniło. Nie można tego powiedzieć o wnętrzu.

Kokpit Tesli Model S przeszedł gruntowną aktualizację

Zniknął ogromny pionowy tablet, a w jego miejscu pojawił się 17-calowy wyświetlacz ułożony horyzontalnie. Charakteryzuje się lepszą rozdzielczością do 2200×1300 i poprawioną responsywnością. W odróżnieniu od nowszych pojazdów Tesli, Model S oraz X zachowają 12,3-calowy zestaw cyfrowych wskaźników.

Największą niespodzianką jest futurystyczna kierownica

A w zasadzie kosmiczny wolant, który zastąpił klasyczne koło kierownicy. Przypomina on stery z koncepcyjnej Tesli roadster. Obsługa kierunkowskazów odbywa się teraz prawdopodobnie dzięki przycisków.

Z nowości należy wymienić również deskę rozdzielczą z systemem wentylacji HVAC bez typowych kratek wentylacyjnych. Po raz pierwszy zastosowano takie rozwiązanie w Modelu 3.

Z tyłu pasażerowie ucieszą się z dodatkowego wyświetlacza w środkowej konsoli. Uzupełnieniem wykończenia wnętrza są dodatkowe drewniane elementy.

Znacznie mniej dzieje się z zewnątrz

Niewielkie zmiany przeprowadzono z przodu w okolicach zderzaka, nowe są także koła. Całość prezentuje się bardziej sportowo i agresywniej niż wcześniej.

Nowy wariant Plaid+

Model S oraz X dostępne są w dwóch wersjach: Long Range (ok. 663 km zasięgu) i Plaid (628 km), który zastąpił odmianę Performance. Pod koniec roku zadebiutuje topowa wersja Plaid+. W teorii będzie można pokonać nią blisko 840 km na jednym ładowaniu i rozpędzić się do setki w 2,1 s.

Tesla Model S – cena

Tesla Model S wylądowała już w polskim cenniku. Wersja Long Range z dwoma silnikami zaczyna się od 395 990 zł. Trzysilnikowa odmiana Plaid startuje od 529 990 zł. Najbardziej wydajny wariant Plaid+ to wydatek co najmniej 614 490 zł.

Źródło: Tesla

Idź do oryginalnego materiału