Tesla to jedna z tych marek, które skupiają się na ofercie wyłącznie elektrycznych samochodów. Tymczasem choćby BYD wiedząc, iż przez cały czas wielu kierowców nie jest przekonanych do przesiadki na tego typu pojazdy wprowadza do oferty nowe opcje napędowe. W związku z rosnącą w tym względzie konkurencją amerykański producent zyskuje nowego rywala. To klejnot Omody w segmencie SUV-ów.
Omoda zaprezentowała nowego rywala Tesli w Hiszpanii
Tesla, choć pozostaje punktem odniesienia w segmencie samochodów elektrycznych, to ma coraz większy problem na europejskim rynku. Oprócz tego, iż wielu odkłada zakup elektrycznego samochodu, to sięga się coraz chętniej na pośrednie rozwiązanie.
Napęd hybrydowy typu plug-in jest chętniej wybieraną opcją. To ze względu na niewątpliwą zaletę, jaką jest częściowy zasięg elektryczny i wydajność bez rezygnacji z mocy. Ma ono sens i świetnie się sprawdza zwłaszcza w miastach, kiedy samochód najczęściej służy na dojazdy do pracy. Jednocześnie silnik spalinowy nie uzależnia kierowców od wtyczki, gdy chcą się wybrać w długą trasę autostradami.
Ostatnio Tesla gwałtownie traci rynek Europy. Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), sprzedaż Tesli w styczniu 2025 roku odnotowała spadek na poziomie 45% rok do roku. Przy czym cały rynek EV odnotował wzrost o 37%. Nowy chiński SUV PHEV chińskiej marki Omoda nie ułatwi Tesli podbicia słupków sprzedaży. Model pokazano już w Hiszpanii, gdzie wielką popularnością cieszy się już Omoda 5.
Chery ma w Hiszpanii centralny magazyn części zamiennych w związku z tym, nabywcy nie muszą się obawiać o każdą stłuczkę, jaki klienci MG. Omoda zmagazynowała w swoim centrum logistycznym ponad 97% komponentów do każdego w tym nowego modelu. Warto wiedzieć, iż w Chinach produkowany pod nazwą Exeed RX.
Hybrydowy SUV Omoda 9 to nowy klejnot marki należącej do giganta Chery
Omoda to jedna z wielu marek związanych z chińskim gigantem Chery. Na hiszpańskim rynku są jeszcze Jeacoo i Ebro. Ta ostatnia to nowe chińsko-hiszpańskie joint venture oferujące samochody Ebro, od 2024 roku.
Nowy SUV Omoda 9 SHS uzupełni portfolio marki w Hiszpanii, które na razie obejmuje modele Omoda 5 i Omoda 5 EV. Ten pierwszy odniósł sukces na hiszpańskim rynku, gdzie zdobywa coraz większy udział. Nowośc to także SUV, ale z długością blisko 4,8 metra i mocą 600 KM (915 Nm), którego niewątpliwą zaletą jest zasięg elektryczny 145 km. Połączenie silnika spalinowego z trzema silnikami elektrycznymi dodatkowo pozwala przyspieszać do setki w 4,9 sekundy.
Hybrydowa Omoda 9, jak podkreśla marka, uzyskuje łączny zasięg obu silników na poziomie 1100 km. W rezultacie nowość ma ogromnego asa w rękawie. jeżeli dodamy do tego fakt, iż jest to samochód atrakcyjny wizualnie, oferujący najnowsze technologie, to powody do obaw manie tylko Tesla, ale także Skoda i jej Kodiaq.
SUV dostępny już m.in. na rynku Malezji chwali się m.in.:
– 7 trybami jazdy i napędem na 4 koła (opcja),
– dynamicznym prowadzeniem i precyzją prawadzenia dzięki specjalnie zaprojektowanemu zawieszeniu,
– współczynnikiem oporu powietrza 0,326,
– panoramicznym dachem,
– głośnikami wbudowanymi w zagłówek,
– wentylowanymi i podgrzewanymi siedzeniami,
– bezprzewodową ładowarką 50 W dla telefonów z wentylacją,
– nawigacją w wysokiej rozdzielczości dzięki 24,6” panoramicznemu ekranowi HD,
– bezprzewodowymi Apple CarPlay i Android Auto,
– szeregiem systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy.
Ceny modelu na rynek hiszpański nie są na razie znane. Zakładamy, iż tak jak w przypadku wielu innych chińskich modeli, tak i z hybrydową Omodą 9 trudno będzie konkurować. Premiera modelu na polskim rynku jest oczekiwana w kwietniu br.