Tesla Cybertruck debiutuje po raz drugi. Znamy cenę i podstawową specyfikację

profiauto.pl 9 miesięcy temu

Tesla Cybertruck w nowym wydaniu przez cały czas wygląda kanciasto, ma kuloodporne szyby, jest mocniejsza od Forda F-350 i szybsza od Porsche 911.

Tesla Cybertruck miała swoją premierę w 2019 roku

Pierwsza prezentacja pickupa zaskoczyła jednak wszystkich, łącznie z organizatorami. Do historii przeszła scena uderzenia metalową kulą w Cybertrucka, w ramach testu odporności. Kula zrobiła dziurę w pancernej szybie, a Elon Musk musiał nadrabiać miną.

Później wcale nie było lepiej. Datę produkcji wielokrotnie przekładano, bo firma borykała się z licznymi problemami konstrukcyjnymi. Jak wynikało z raportu, który ujawniło anonimowe źródło, inżynierowie zmagali się z nieszczelnością nadwozia, kiepskim układem hamulcowym, zwrotnością pojazdu, czy pracą gigantycznej wycieraczki.

Okazuje się, iż wszystkie te problemu Tesla Motors ma już za sobą i kontrowersyjny pickup może zadebiutować po raz drugi.

Tesla Cybertruck 2024 – co o niej wiadomo?

Podobnie jak w 2019 roku, tak i teraz Tesla Cybertruck była testowana pod względem wytrzymałości nadwozia. Strzelano do niej z broni palnej, by udowodnić jej kuloodporność. Tym razem obyło się bez niemiłych niespodzianek i test zakończył się sukcesem.

Tesla Cybertruck przez cały czas jest niezwykle wydajna

Podczas prezentacji mogliśmy obejrzeć wyścig na ćwierć mili Cybertrucka z nowym Porsche 911. Pickup dodatkowo miał na holu… Porsche 911. Bez ładunku najmocniejsza wersja pickupa o nazwie Cyberbeast osiąga 2,7 s do setki i pokonuje 1/4 mili w mniej niż 11 s. Jest to możliwe dzięki trzem silnikom elektrycznym o łącznej mocy 845 KM. Taka ciekawostka: jego waga to aż 3104 kg.

Wersja z napędem na 4 koła o mocy 600 KM jest nieco wolniejsza – przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 s, a wariant podstawowy z RWD wykonuje sprint do setki w 6,7 s. Jego maksymalna prędkość wynosi 180 km/h. W przypadku mocniejszych wersji jest to 209 km/h.

Pickup względem pierwszej wersji nic nie traci również ze swoich zdolności terenowych i holowniczych

Dzięki 35-calowym oponom i pneumatycznemu zawieszeniu, który zapewnia ogromny prześwit (433 mm) kierowca może zjechać z asfaltu bez martwienia się, iż coś urwie lub uszkodzi. Cybertruck weźmie również na hol ładunek ważący 4990 kg, a na jego pace zmieści się towar o masie 1100 kg.

Przy okazji Tesla pochwaliła się, iż opracowała własny stop stali nierdzewnej oraz iż egzoszkielet pickupa odznacza się większą sztywnością skrętną od McLarena P1.

Zasięg może trochę rozczarowywać, ale Musk ma rozwiązanie

Pierwotnie Cybertruck miał pokonywać 800 kilometrów na jednym ładowaniu. Teraz mówi się o ok. 546 kilometrach zasięgu w przypadku wersji z napędem na wszystkie koła i 400 kilometrach w wariancie z napędem na tył. Najmocniejsza wersja Cyberbeast ma z kolei zasięg na poziomie 515 kilometrów. Producent szykuje jednak range extender, który wesprze akumulator dodatkowym zasięgiem 209 kilometrów.

Tesla Cybertruck – ile kosztuje?

Cena z 2019 roku na poziomie 40 000 dolarów jest już ze zrozumiałych względów nieaktualna. Nowa cena bazowej wersji RWD zaczyna się do 60 990 dolarów, co przy obecnym kursie dolara wynosi 243 000 zł. Cybertruck z AWD to wydatek 79 990 dolarów (320 000 zł). Topowy wariant zwany Cyberbeast wyceniono na 99 990 dolarów (400 000 zł).

Pierwsi klienci mogą już cieszyć się z posiadana swojego Cybertrucka. Póki co jest ich zaledwie dziesięciu. Chętnych jest zdecydowanie więcej – rezerwacji auta dokonało 2 miliony osób.

Zdjęcia: Tesla Motors

Idź do oryginalnego materiału