Czy da się połączyć w jednej konstrukcji cechy auta rodzinnego oraz sportowego? Ten Seat udowadnia, iż tak. I wcale nie musi być to SUV, gdzie takie połączenie jest już normą. Był to model, który swego czasu cieszył się bardzo dużą popularnością. Dziś nie jest już produkowany, natomiast przetrwał i wciąż widywany jest na drogach. Wciąż są ludzie, dla których to bardzo dobry wybór.
Używany Seat przez cały czas zachęca
Łączenie cech samochodu rodzinnego i sportowego to coś, co jest normą chociażby w segmencie SUV. Natomiast takie połączenie funkcjonowało na długo przed tym, kiedy te auta zyskały popularność. Przed erą SUV-ów znakomicie radziły sobie minivany. I tutaj również inżynierowie decydowali się na różnego rodzaju innowacyjne rozwiązania. Nie brakowało minivanów, które przejawiały również sportowy charakter i Seat Altea jest jednym z nich. Kto powiedział, iż auto rodzinne musi być słabe, nudne i prowadzić się jak skład z węglem?
Model Altea zadebiutował na rynku w 2004 roku. Był to okres, w którym minivany radziły sobie jeszcze bardzo dobrze, a segment SUV-ów dopiero zaczynał się rozwijać. Altea była minivanem zaliczanym do segmentu C, natomiast w gruncie rzeczy przypominała nieco powiększonego hatchbacka. I chociaż mowa o 2004 roku, samochód bardzo ładnie i nowocześnie się prezentował. Oficjalnie mówiło się, iż to samochód sportowo-rodzinny. Czy jednak te sportowe walory przejawiały się wyłącznie w dynamicznej jak na minivana sylwetce, czy również w kwestiach mechanicznych?
Polacy gwałtownie zauważyli tu spory potencjał
Seat Altea jest doceniany nie tylko za przestrzeń wewnątrz i wygodę. Bardzo często zwraca się uwagę na dobre zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy. Samochód świetnie się prowadzi i to już spora zaleta w kontekście minivana. Gama silnikowa była dosyć szeroka. Można było tu znaleźć chociażby benzynowe 1.6 o mocy 102 koni, czy dieslowskie 1.9 TDI o mocy 105 koni. Natomiast nie brakowało też jednostek budzących zdecydowanie większe emocje. Bardzo cenione są te 2-litrowe, które w przypadku diesla generują 170, a w przypadku benzyny choćby 200 koni mechanicznych. To silniki, które w Polsce są bardzo cenione i chętnie wybierane przez kierowców.
Minivan o sportowo-rodzinnym charakterze ma już swoje lata, więc naturalnie każdy egzemplarz wypada odpowiednio sprawdzić przed potencjalnym zakupem. Da się jednak znaleźć dziś zadbane sztuki, z dobrego rocznika i z zadowalającym przebiegiem. Najtańsze kosztują dziś choćby 3 tysiące złotych. Jednak już w okolicach 8 tysięcy, wybór jest naprawdę szeroki i powinien zadowolić wszystkich zainteresowanych.