Ten tani Citroen zawrócił Polakom w głowie bardziej niż samochody z Chin. W subskrypcji za 315 zł miesięcznie trudno o coś lepszego

2 godzin temu

Samochody z Chin zyskują ostatnio na popularności m.in. w segmencie aut elektrycznych. Jednak najczęstszą alternatywą dla wciąż dominujących modeli Tesli jest tani Citroen. Do salonów przyciąga możliwość wzięcia na niego dofinansowania i jeżdżenia w subskrypcji za 315 zł miesięcznie.

2025 będzie rekordowym rokiem dla rynku samochodów elektrycznych w Polsce. Te już sprzedają się ponad dwa razy lepiej niż rok temu. Z ostatnich danych PZPM wynika, iż od stycznia do września 2025 r. zarejestrowano już 25 829 osobowych aut na prąd. Tylko w zeszłym miesiącu wydano 4 452 dowody rejestracyjne z zielonymi tablicami (wzrost o 195,6 proc.). Dało to rekordowo wysoki, jak na Polskę, udział w rynku 8,9 proc. Dla porównania, we wrześniu nowe diesle miały 7 proc. udziału.

Tani Citroen atakuje pozycję wicelidera

Po trzech kwartałach bestsellerem segmentu elektryków jest Tesla Model Y. Z liczbą 1 947 rejestracji wyszła na lekki plus (+7,5 proc.) względem ubiegłego roku, gdy ten SUV też był najlepszy. Mimo 20,8-procentowego spadku rejestracji, Tesla Model 3 (1 427 szt.) pozostaje wiceliderem. Jednak jej pozycja jest mocno zagrożona przez Citroena e-C3 (1 316 szt.), który jest bestsellerem francuskiej marki.

Citroen e-C3. // fot. materiały prasowe

Tani Citroen przyciąga teraz bardziej niż gwałtownie rosnące hity z Chin. Na czwartą pozycję przebił się Leapmotor T03 (977 szt.). a w Top 5 zadomowił się już BYD Dolphin Surf (857 szt.). Świetnie radzi sobie też BMW iX2 (831 szt.) oraz elektryczne Mini (808 szt.). Po 9 miesiącach identyczną sprzedaż w Polsce mają Ford Explorer EV oraz Skoda Elroq (po 774 szt.). Czołową dziesiątkę kompletuje tania Dacia Spring (753 szt.).

Rynek rośnie, Tesla traci

Wśród marek Tesla (3 338 szt.) jest zdecydowanym liderem polskiego rynku samochodów elektrycznych. Jest też jedynym brandem w czołówce, który notuje spadek (-7,3 proc.) mimo 106,7-procentowego wzrostu całego segmentu. Chińskie BYD (1 890 szt.) idzie jak burza i jest już wiceliderem rankingu. Tuż za nią jest BMW z liczbą 1 876 rejestracji.

Tesla Model Y. // fot. materiały prasowe

Mimo braku modelu w Top 10, Hyundai (1 670 szt.) zajmuje czwarte miejsce. Citroen (1 578 szt.) uzupełnia czołową piątkę. Imponujące wzrosty notuje Ford (1 336 szt.), który już wyprzedził m.in. Audi (1 286 szt.) czy Kię (1 271 szt.). Pierwszą dziesiątkę marek zamykają marki premium: Mercedes (1 257 szt.) oraz Mini (1 213 szt.).

Idź do oryginalnego materiału