Ten model może być nowym królem garaży. Cenowo jak Toyota Yaris Cross i w rozmiarze VW Polo to świetna opcja do miasta

19 godzin temu

Wszyscy pamiętamy zapowiedzi producentów, którzy w dobie mody na SUV-y dojrzeli lukę w wydajnych pojazdach typowo do miasta. Takie zapowiedzieli m.in. Seat, VW i kilku innych producentów. Prawdą jest, iż nie wszyscy na co dzień potrzebują wielkiego SUV-a w garażu, zwłaszcza iż rodzinne dalekie wyjazdy odbywają średnio 2 lub 3 razy w roku. Tani w zakupie i oszczędny w eksploatacji samochód zyskuje wtedy na znaczeniu.

W 2025 roku zobaczymy nowy miejski model w rozmiarze VW Polo i wnętrzem Golfa

Jedną z najbardziej oczekiwanych i zapowiadanych premier 2025 roku jest nowy model noszący identyfikator VW.2all. Będzie to ważna premiera dla niemieckiej marki ze względu na to, iż będzie to pierwszy model z napędem na przednie koła oparty na modułowym układzie napędu elektrycznego.

Ten jeden z dziesięciu nowych w pełni elektrycznych modeli planowanych w elektrycznym portfolio marki z Wolfsburga będzie jak VW Polo na zewnątrz a wewnątrz jak gwiazdorski Golf. Niemcy uzupełnią nim lukę w gamie miejskich modeli o niedużych gabarytach, a na dodatek dadzą mu bardzo atrakcyjny cennik.

Nowy VW.2all stanie się świetną opcją do miasta, na którą będzie sobie mogło pozwolić wielu. To dlatego, iż produkcyjne egzemplarze modelu mają kosztować niecałe 25 000 euro, czyli nieco ponad 100 tys. zł. Rządowe dopłaty dodatkowo przybliżą model Volkswagena do wielu portfeli.

VW ID. 2all concept

Premiera nowego modelu w e-portfolio marki pod koniec 2025 roku

Volkswagen zamierza stanąć na wysokości zadania nie tylko atrakcyjną ceną. Nowy miejski model oparto na ewolucyjnym modułowym systemie napędu elektrycznego „MEB Entry” . Podczas opracowywania tego rozwiązania wymagano osiągnięcia najwyższej możliwej wydajności.
W efekcie zmodyfikowana platforma stworzy wnętrze w formacie najlepiej sprzedającego się modelu marki VW Golfa w pojeździe o długości zewnętrznej Polo. Pojemność bagażnika pojazdu o długości 4,05 m wynosi od 490 do 1330 litrów.

Volkswagen dzięki udoskonalonej platformie MEB wyposaży swój nowy model w udoskonaloną technologię napędu, akumulatora i ładowania. Tak, aby w przypadku prądu stałego akumulator można było naładować od 10 do 80 procent w 20 minut. Nie jest tajemnicą, iż produkcyjny VW ID.2all otrzyma technologie z większych modeli ID marki. Na liście wyposażenia znajdą się zatem funkcjonalności tj. reflektory matrycowe o wysokiej rozdzielczości „IQ.LIGHT”, elektroniczne planowanie trasy i „Travel Assist”, czy system wspomagania częściowo zautomatyzowanej jazdy.

Mówi się także, iż wnętrze modelu nie będzie pełne twardego plastiku, klejów i chromu. Zamiast tego VW zamierza połączyć drewno z Alcantarą. Tak czy inaczej nadchodzący model Volkswagena to jeden z tych, na które warto poczekać. Zwłaszcza jeżeli chcemy zaoszczędzić na zakupie i skorzystać z atrakcyjnego finansowania. Wszystko wskazuje na to, iż wchodzimy w erę wydajnych pojazdów z zasięgiem odpowiadających potrzebom wielu użytkowników i niewymagających wyłożenia na stół dużej gotówki.

Volkswagen ID. 2all concept
Volkswagen ID. 2all wnętrze modelu koncepcyjnego
Idź do oryginalnego materiału