Ten hiperoszczędny SUV ustawia w kącie choćby Toyotę. Polacy w tym napędzie najbardziej ufają legendzie bezpieczeństwa

2 godzin temu

Polacy coraz mocniej przekonują się do hybryd plug-in. Napęd PHEV umożliwia w końcu spalanie na poziomie 1 litra na setkę, a często mniej w przypadku jazdy po mieście (nawet jeżeli to SUV). W tym roku klienci w naszym kraju sięgają najczęściej po plug-iny od Volvo. Marka słynąca z bezpieczeństwa w tego rodzaju hybrydach przebija popularnością choćby Toyotę.

O ile koncepcja hybryd plug-in była interesująca już od dawna, to początkowo była zbyt droga, aby się upowszechnić. Jednak napęd PHEV coraz częściej oferują marki spoza segmentu premium i to w dość przystępnych cenach. Jeszcze w zeszłym roku Polacy kupowali więcej elektryków niż hybryd plug-in. W tym na razie to PHEV-y są na prowadzeniu. Z danych PZPM wynika, iż w styczniu i lutym 2025 r. zarejestrowano 3 420 plug-inów. To o 42,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

Volvo XC60. // fot. materiały prasowe

SUV premium dystansuje tańszych rywali

Mimo coraz bardziej przystępnych cen PHEV-ów, w Polsce największym zaufaniem cieszy się jednak SUV z segmentu premium. Po dwóch miesiącach tego roku w rankingu rejestracji hybryd plug-in przewodzi Volvo XC60. Dla bestsellera tego segmentu wydano w 2025 r. już 453 dowody rejestracyjne. To wzrost aż o 445,8 proc. To już niemal połowa rezultatu, jaki udało się temu modelowi wypracować przez cały zeszły rok.

Toyota C-HR. // fot. materiały prasowe

Na razie nikt nie jest blisko wyników Volvo XC60, bo druga Toyota C-HR Plug-in Hybrid ma po lutym stratę blisko 120 rejestracji (334 szt.). Warto jednak pamiętać, iż odmiana PHEV tego modelu zadebiutowała dopiero w trakcie 2024 r. i jak na tak krótką karierę, Toyota C-HR gwałtownie awansowała do czołówki segmentu. Podobna sytuacja jest z kolejnymi w rankingu Volkswagenem Golfem (261 szt.) i chińskim BYD Seal U (221 szt.).

Volkswagen Golf. // fot. materiały prasowe

O mały włos, a w pierwszej piątce pojawiłaby się jeszcze jedna nowość. Lexus NX (163 szt.) utrzymał się jednak przed nowym MG HS Plug-in Hybrid (161 szt.). Nowości spoza segmentu premium miały na tyle dobry start roku, iż wyprzedziły wiele premiumów, którym też 2025 r. zaczął się bardzo dobrze. Powyżej stu rejestracji mają już BMW X3 (144 szt.), BMW Serii 5 (139 szt.) oraz Volvo XC90 (115 szt.). Dziesiątkę zamyka będąca blisko tego pułapu Toyota RAV4 (98 szt.).

BYD Seal U. // fot. materiały prasowe

PHEV: Volvo marką nr 1 w Polsce

Z rankingu marek jasno wynika, iż liderem segmentu PHEV w Polsce jest Volvo (623 szt.). Wiceliderem jest Toyota (441 szt.), wyprzedzająca na podium BMW (395 szt.). Na uwagę zasługuje czwarte miejsce Volkswagena (329 szt.), który odnotował wzrost o 1 270,8 proc. Za piątym Mercedesem (229 szt.) sklasyfikowano BYD (221 szt.). Minimum dwieście rejestracji mają już na koncie Audi (205) i Lexus (200). W Top 10 polskiego rynku PHEV są jeszcze MG (161) oraz Kia (76).

Idź do oryginalnego materiału