Wysoka moc i niskie spalanie zwykle nie idą ze sobą w parze. Ale jak pokazuje Volvo, połączenie tych dwóch cech nie jest niemożliwe. Ich bestsellerowy SUV XC60 w odmianie hybrydowej okazuje się być wyjątkowo oszczędny w prawdziwym teście spalania. Dziennikarze bez większych problemów osiągnęli wynik 5,2 l/100 kilometrów, co przy 350 koniach mechanicznych pod maską jest rezultatem godnym podziwu.
Materiał powstał przy płatnej współpracy z firmą Volvo
Mocny i oszczędny SUV
Volvo XC60 to elegancki, luksusowy, dobrze wykonany, a także mocny i oszczędny SUV. W wersji hybrydowej typu plug-in samochód może poruszać się na prądzie przez co najmniej 70 kilometrów, co jest nie do przecenienia dla kierowców poruszających się w miastach. Każdy, kto szuka mocnego, dużego SUV-a premium, powinien przyjrzeć się XC60. Szwedzka firma może i nie nawiązuje do sportowych korzeni, ale ich samochód łączy w sobie wszystkie najważniejsze cechy.
Włoscy dziennikarze z portalu motor1 sprawdzili wersję XC60 T6 AWD Plug-in Hybrid. Pod maską tego SUV-a znajduje się 2-litrowa, turbodoładowana benzyna z silnikiem elektrycznym. Łączna moc tego zestawu napędowego wynosi aż 350 koni mechanicznych. SUV na standardowej trasie ich testów (o dł. 360 kilometrów) spalił jedynie 5,2 l/100 kilometrów. Wyjeżdżając z centrum miasta, Volvo było w stanie przejechać aż 74 kilometry wyłącznie w trybie elektrycznym.
Bardziej ekonomiczny od Audi i Jaguara
W zestawieniu średniej wielkości SUV-ów z hybrydowymi silnikami typu plug-in, Volvo plasuje się na bardzo dobrym miejscu. XC60 jest bardziej oszczędne od Mitsubishi Outlandera PHEV (5,95 l/100 km), Jaguara F-Pace P400e AWD (5,5 l/100 km), czy wreszcie Audi Q5 55 TFSI e quattro S tronic (5,25 l/100 km).
SUV charakteryzuje się świetną jakością wykończenia – zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. XC60 ma także dużą moc, jazda jest cicha i komfortowa. Włoscy dziennikarze mieli do dyspozycji najbardziej wyposażoną wersję Ultra, która w standardzie otrzymuje 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów i napęd na wszystkie cztery koła.
Ogromny zasięg na pełnym baku
Przy w pełni naładowanym akumulatorze Volvo XC60 bez problemu przejedzie co najmniej 70 kilometrów w trybie wyłącznie elektrycznym. Zasięg może wzrosnąć do 90 km przy idealnych warunkach jazdy. Akumulator o pojemności nominalnej 18,8 kWh ma pojemność użytkową netto 14,7 kWh i wykorzystuje ładowanie 6,4 kW.
Nawet gdy akumulator się wyczerpie, XC60 T6 ma bardzo duży bak o pojemności 71 litrów. Na trasach o niższych prędkościach i stałej ekonomice teoretyczny zasięg z łatwością przekroczy 1000 kilometrów.