Tego VW Passata możemy Chińczykom tylko zazdrościć. To sedan o zasięgu 1300 km

2 godzin temu

Podczas gdy w Europie Volkswagen Passat został sprowadzony wyłącznie do roli kombi, w Chinach przeżywa drugą młodość jako nowoczesny sedan. W wersji ePro to hybryda plug-in z ogromnym zasięgiem oraz nowoczesnym wnętrzem.

W Europie Volkswagen Passat najnowszej generacji jest wyłącznie samochodem typu kombi. Ale w Chinach to wciąż sedan, i to jaki! W najnowszym wydaniu wyróżnia się świeżym językiem stylistycznym oraz m.in. podświetlanymi logotypami.

Chiński Passat mierzy 502 cm długości, 185 cm szerokości i 149 cm wysokości, a rozstaw osi wynosi 287 cm. Klienci mają do wyboru felgi 17- lub 18-calowe. Dla porównania, europejski ma, odpowiednio, 492, 185 i 152 cm – wszystko to przy 284-centymetrowym rozstawie osi.

https://magazynauto.pl/testy/bmw-serii-3-touring-volkswagen-passat-variant-dobry-i-lepszy-porownanie,aid,4849

Z układem PHEV

Najciekawsze znajduje się pod maską. To hybrydowy układ plug-in, bazujący na jednostce 1.5 TSI EVO II (EA211) o mocy 129 KM. Współpracuje ona ze 197-konnym silnikiem elektrycznym, czerpiącym prąd z baterii trakcyjnej o pojemności 22 kWh.

Zgodnie z informacjami pochodzącymi od producenta łączny zasięg wynosi 1300 km. Z kolei na samym prądzie chiński Volkswagen Passat potrafi przejechać aż 150 km. Tyle iż to dane podawane zgodnie z pobłażliwym cyklem CLTC.

Elegancki i nowoczesny kokpit z trzema ekranami. Fot, Volkswagen

W liście wyposażenia SAIC-Volkswagen wymienia centralny ekran o przekątnej 12,9”, cyfrowy zestaw wskaźników (10,3”) oraz osobny ekran rozrywkowy dla pasażera z przodu.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/volkswagen-stanie-sie-bardziej-chinski-wlasnie-wykonal-wazny-krok-w-tym-kierunku,aid,5760

Passat liderem w Chinach

Passat, jako model klasy średniej oferowany przez SAIC-Volkswagen, sprzedaje się na chińskim rynku bardzo dobrze. Od stycznia do końca października 2025 roku na to auto skusiło się 187 807 klientów, co daje mu status najlepiej sprzedającego się samochodu klasy średniej wśród marek joint venture.

Passat ePro mierzy ponad 5 m długości. fot. Volkswagen

We wrześniu 2024 roku Passat w Państwie Środka przeszedł zmianę generacyjną, a serię modelową przemianowano na Passat Pro. Passat ePro jest pierwszym hybrydowym wariantem w jego rodzinie.

Sprzedaż tego samochodu wystartuje w 2026 roku. Cena nie została podana, ale Passat Pro kosztuje około 180-190 tys. juanów, czyli od około 92 tys. zł.

https://magazynauto.pl/testy/volkswagen-id-7-passat-nowej-ery-test,aid,4119

Spalinowe Volkswageny w Chinach mają się dobrze

Volkswagen w Chinach sprzedaje głównie samochody spalinowe, ale walczy z rosnącą konkurencją ze strony modeli typu NEV, czyli hybryd plug-in, aut ze spalinowym przedłużaczem zasięgu, oraz elektryków.

Stąd w Państwie Środka zacieśnia współpracę z lokalnymi wytwórcami, w tym przede wszystkim z Xpengiem, z którym opracowuje nową platformę elektroniczną oraz inne nowoczesne technologie.

Id.Unyx 08 to duży SUV, wykorzystujący technologię Xpenga. fot. Volkswagen

Pierwszym owocem współpracy obu firm jest Volkswagen ID.Unyx 08, będący 5-metrowym SUV-em na prąd, zaopatrzonym w baterię trakcyjną o pojemności 82,4 lub 95 kWh. W zależności od wersji zasięg tego SUV-a wynosi 630-730 km.

ID.Unyx 08 to pierwszy Volkswagen korzystający z 800-woltowej architektury elektronicznej oraz z systemów jazdy autonomicznej na poziomie L2++.

Idź do oryginalnego materiału