Te używane SUV-y kupisz najtaniej – przez wielu zapomniane, ale przez cały czas ciekawe, a do tego tanie modele

23 godzin temu

SUV-y należą do najdroższych aut – także na rynku wtórnym, ale ich oferta jest już na tyle bogata, iż z łatwością uda się znaleźć używane egzemplarze, na które nie trzeba wydać fortuny. Prezentowane przez nas modele należą do tych najtańszych, a niektóre z nich zasługują choćby na miano pełnowartościowych terenówek.

  • W 2024 roku na sprzedaż w Polsce wystawiono ponad pół miliona używanych SUV-ów
  • Najtańszy używany SUV był aż 52 razy tańszy od najdroższego z drugiej ręki

Uterenowione modele należą do najdroższych propozycji na rynku wtórnym. Z danych sieci AAA Auto wynika, iż w październiku 2024 r. mediana cen używanych SUV-ów wynosiła 63 900 zł, podczas gdy mediana cen dla całego rynku wtórnego ukształtowała się na poziomie 32 900 zł.

Nie oznacza to jednak, iż nie ma szans na zakup tańszego SUV-a. Paleta używanych uterenowionych czy wręcz terenowych aut jest bardzo szeroka, dzięki czemu kupujący mogą znaleźć odpowiedni model, także pod względem ceny.

https://magazynauto.pl/uzywane/male-uzywane-suv-y-i-crossovery-przeglad-20-modeli-nie-brakuje-aut-z-napedem-4x4,aid,4465

Warto jednak pamiętać, iż im tańsze auto, tym ryzyko staje się większe. Głównym problemem wielu jest korozja podwozia czy elementów zawieszenia – nierzadko na tyle rozwinięta, iż ratowanie danego pojazdu nie ma już ekonomicznego uzasadnienia.

Wiele aut ma też zużyte hamulce, tuleje zawieszenia czy wycieki płynów z napędu. Przedzakupowa kontrola to konieczność, która zmniejsza ryzyko wpadnięcia w tarapaty.

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-suv-y-12-modeli-z-problemami-zanim-kupisz-zastanow-sie-dwa-razy,aid,3576

Najbardziej przystępne używane SUV-y

Sieć sprzedaży używanych pojazdów AAA Auto przygotowała zestawienie najtańszych, a do tego w miarę popularnych (choć zdarzają się i mniej oczywiste propozycje) uterenowionych modeli, które wystawiano na sprzedaż na polskim rynku od początku do października 2024 r. Prezentujemy je poniżej wraz z medianami ceny, przebiegu i wieku pojazdów wyliczonych z ofert ich sprzedaży. W kolejności od najwyższej do najniższej mediany ceny.

8. Opel Frontera

  • liczba ofert: 602 szt.
  • cena: 15 623 zł
  • przebieg: 218 778 km
  • wiek: 23 lata
fot. Opel

Niegdyś pożądana, a później zapomniana Frontera powoli wraca do łask. Trudno o równie tanią „prawdziwą terenówkę”. Plus za niskie koszty serwisu. Największym mankamentem modelu jest wszechobecna korozja, która atakuje wiele elementów pojazdu, z ramą włącznie. Trzydrzwiowa Frontera Sport (na fot.) ma zdejmowaną nakładkę dachową w tylnej części nadwozia.

7. Ford Maverick

  • liczba ofert: 333 szt.
  • cena: 15 282 zł
  • przebieg: 212 669 km
  • wiek: 19 lat
fot. Ford

Maverick miał kilka istotnie różniących się generacji. Ta z lat 90. (na fot.), produkowana w Hiszpanii, jest „bliźniakiem” Nissan Terrano.

6. Mitsubishi Pajero Pinin

  • liczba ofert: 316 szt.
  • cena: 14 768 zł
  • przebieg: 185 504 km
  • wiek: 22 lata
fot. Mitsubishi

Produkowane przez Pininfarinę „małe” Pajero to pełnowartościowa „terenówka” – część egzemplarzy ma na wyposażeniu reduktor.

5. Dodge Caliber

  • liczba ofert: 229 szt.
  • cena: 14 336 zł
  • przebieg: 205 409 km
  • wiek: 16 lat
fot. archiwum/Motor

Najrozsądniejsza propozycja dla osób poszukujących niedrogiego i względnie świeżego SUV-a. Caliber (2006-2011) jest niestety średnio wykończony.

4. Land Rover Freelander

  • liczba ofert: 1179 szt.
  • cena: 14 257 zł
  • przebieg: 221 336 km
  • wiek: 18 lat
fot. archiwum/motor

Model, którym Land Rover pozyskał nowych klientów. Freelander I jest tani, ale ma problemy z trwałością układu napędowego i benzynowych silników.

3. Daihatsu Feroza

  • liczba ofert: 124 szt.
  • cena: 13 264 zł
  • przebieg: 99 636 km
  • wiek: 32 lata
fot. Daihatsu

Niemal zapomniany już model powstawał w latach 1989-1998. Polecamy wnikliwą kontrolę także nadwozia i wyposażenia. Zakup części może być trudny.

2. Mazda Tribute

  • liczba ofert: 191 szt.
  • cena: 10 927 zł
  • przebieg: 216 920 km
  • wiek: 20 lat
Fot. Mazda

Oferowany w latach 2000-2011 model Tribute był technicznie spokrewniony z Fordami Escape i Maverick. Największym problemem jest korozja.

1. Suzuki Ignis

  • liczba ofert: 420 szt.
  • cena: 10 288 zł
  • przebieg: 180 815 km
  • wiek: 19 lat
fot. archiwum/Motor

Używane Suzuki gwałtownie znajdują kolejnego właściciela – czekają na niego średnio 23 dni. Polecamy 2. generację (na fot.), będzie w lepszym stanie.

A jak prezentuje się drugi koniec skali – czyli top 10 najdroższych SUV-ów oferowanych na rynku wtórnym? Oto lista.

Najdroższe SUV-y na polskim rynku wtórnym – top 10 Pozycja Marka i model Liczba ofert (I-X 2024) Mediana ceny (zł) Mediana przebiegu (km) Mediana wieku (w latach) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Audi RS Q8 148 537 324 49 895 3
Audi SQ8 300 418 592 68 092 4
BMW X7 861 384 651 59 433 3
BMW iX 210 312 778 11 299 1
Audi Q8 1 032 293 063 69 931 4
Mercedes GLS 935 280 191 93 034 5
Mercedes G 1 150 260 100 74 160 8
Audi SQ7 500 254 505 127 038 6
Mercedes GLE 3 441 249 816 83 009 5
Jeep Gladiator 122 242 414 37 561 3
Idź do oryginalnego materiału