O tym, iż Chińczycy chcą zawojować kolejne światowe rynki – wiadomo nie od dziś. Jednym z elementów, który ma im pomóc w przekonaniu do swoich produktów, są niespotykane warunki opieki posprzedażowej. Na razie pod tym względem przoduje Jetour.
Chińskie firmy motoryzacyjne z pewnością imponują pod względem technologii swoich aut na prąd. W dziedzinie rozwoju baterii, silników elektrycznych oraz systemu wyprzedzają europejskie marki o kilka lat. Nie dziwi więc, iż np. taki Volkswagen zakupił 5% udziałów w chińskim Xpengu.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/chinskie-samochody-zadziwiaja-w-testach-zderzeniowych-euro-ncap,aid,3624Obecnie auta „made in China”, choć często przekonują ceną i wyposażeniem, spotykają się z licznymi przeszkodami. To nie tylko kwestia braku zaufania, nieznajomości marek i modeli czy też postrzegania ich przez pryzmat przeszłości. Często o niechęci do nich decydują względy... polityczne.
Ale czy tego chcemy, czy nie, coraz częściej będziemy mieli z nimi do czynienia. Już w 2023 roku Chińczycy wyeksportowali ze swojego kraju 5,22 mln aut. W ten sposób stali się drugim największym eksporterem świata – po dominującej od lat Japonii, co może jednak zmienić się już w tym roku.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/chinskie-firmy-motoryzacyjne-nas-zjedza-oto-ostateczny-dowod,aid,3526Rekordowa gwarancja?
Jak przekonać do swoich samochodów europejskich klientów? Tutaj podpowiedź przychodzi z Korei. To właśnie Kia i jej cee'd wyznaczyły kierunek działań Chińczykom. Chcąc w końcu zaistnieć w Europie, Koreańczycy wraz z premierą pierwszej generacji tego modelu zdecydowali się na niespotykaną wcześniej 7-letnią gwarancję mechaniczną z limitem do 150 tys. km.
Obecnie MG, które weszło do Polski pod koniec zeszłego roku, oferuje pakiet 3x7. Kryją się pod nim 7-letnia gwarancja mechaniczna z limitem do 150 tys. km, 7-letnie darmowe przeglądy oraz 7 lat assistance.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/marka-mg-debiutuje-w-polsce-na-poczatek-trzy-modele-dwa-suv-y-i-elektryczny-kompakt-czterech-dealerow-i-swietne-ceny,aid,3728Dla porównania chiński BAIC zapewnia 5 lat gwarancji z limitem do 150 tys. km, natomiast Voyah – również 5 lat, ale z limitem do 150 tys. km.
Imponującymi warunkami gwarancji właśnie pochwalił się Jetour (marka należy do Chery) w przypadku nowego modelu T2. Otóż na to uterenowione auto w Arabii Saudyjskiej oferuje on 10-letnią ochronę z limitem przebiegu wynoszącym 1 mln km!
Standardowo jego inne modele są objęte 6-letnią gwarancję z limitem do 150 tys. km.
Jetour T2 – co to za auto?
Jetour T2 to nowoczesny SUV, mierzący 4,78 m długości i wyróżniającymi się atrakcyjną stylistyką. Do jego napędu służy 2-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy 254 KM i maksymalnym momencie obrotowym 390 Nm.
Połączono go z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową, z której moment obrotowy trafia na cztery koła. Auto wyróżnia się ponadto niezłymi kątami terenowymi, a także asystentami podjazdu i zjazdu czy czujnikiem brodzenia.
Wewnątrz znajdziemy dwa ekrany w kokpicie – o przekątnej 10,25 w przypadku cyfrowych zegarów oraz 15,6 cala w przypadku systemu informacyjno-rozrywkowego. Jetour T2 cechuje się też bogatym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa, obejmującym m.in. zestaw kamer dookoła nadwozia, adaptacyjny tempomat z prowadzeniem w korkach, czujnik zmęczenia, monitorowanie martwego pola czy automatyczne hamowanie.
Jetour T2 jest już dostępny na kilku światowych rynkach.